הראל פיננסים >> "איתותים כלכליים חיוביים בארה"ב ובישראל ממשיכים לתמוך בשווקים"

הראל: מה עושים השבוע?

 

 
 

כלכלני הראל
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/12/2019

1.  מניות- ביצועים חזקים למניות בישראל תומכים בשמירה על חשיפה גבוהה
 
בחודש נובמבר הפגינו המניות בישראל חודש חזק במיוחד. עונת הדו"חות לרבעון השלישי של 2019 הסתיימה בשבוע האחרון, תוך שונות גדולה בין הסקטורים אך עם בולטות משמעותית לחברות הנדל"ן, חברות האשראי החוץ בנקאי וחברות ה IT . בתחום התקשורת בלטה לחיוב מניית בזק עם עליה חודשית של כ 25%+. לשלילה בלטו מניות סקטור הקמעונאות – רמי לוי שירדה ביותר מ 4% לאחר הדו"חות, יוחננוף שגם ירדה כ 4% לאחר ההנפקה ומניית אל-על שצנחה ביותר מ 22% מה שמעיד כי לבחירת המניות גם החודש היה משקל משמעותי בשיקולי ההשקעה.   
 
מדד ת"א 90 עלה בחודש נובמבר כ 3.3%+ ומתחילת השנה השלים עלייה של 38.6%+. ת"א 35 סיים את החודש עם עליה של 2.9%+ ומתחילת השנה עליה של 16.3%+. קרנות הנאמנות המנייתיות בישראל רשמו עלייה ממוצעת של כ-2.8%+ בנובמבר ומתחילת השנה הניבו תשואה ממוצעת גבוהה של מעל 25%+. אנו ממשיכים להמליץ להקצות את החלק המרכזי מהחשיפה המנייתית לישראל, לאור העובדה שפוטנציאל התשואה גבוה יותר, הכלכלה נראית טוב והריבית תישאר נמוכה עוד זמן רב עם סיכוי אף לירידה.
 
בחלק החו"לי של תיק המניות, אנו ממשיכים לשמור על נתח מרכזי לשוק האמריקאי. מכירות חזקות ב Black Friday יחד עם נתוני מאקרו טובים שהתמתנו על רקע התנודתיות במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין הובילו חלק ממדדי המניות בארה"ב לשיאים חדשים. מדדS&P500  עלה בכ 1%+ בשבוע החולף ומתחילת השנה עלה כ 25.3%+ . מדד ה  Nasdaq רשם עליה של 1.6%+ בשבוע החולף ומתחילת השנה רשם עלייה של כ 30.6%+
 
לאור התנודתיות על רקע הסכם הסחר, חשוב לוודא שהחשיפה למניות בארה"ב מתמקדת במניות של חברות רווחיות, שיודעים לנתח אותן ויש להן פוטנציאל צמיחה. ניתן לבחון חשיפה לתתי סקטורים מעניינים, כמו חברות הציוד הרפואי שתוצאותיהן גם בולטות לחיוב בעונת הדו"חות.
 
 
 
2. אג"ח בארץ- הצפי לירידת ריבית תומך בחשיפה מלאה ושמירה על דירוגים גבוהים במח"מ בינוני
    אג"ח דולרי- המח"מ הקצרצר ממשיך לשמור על תנודתיות נמוכה ומתאים לרוב הלקוחות
 
שוק האג"ח בישראל ממשיך ליהנות ממגמה חיובית בזכות הצפי להרחבה מוניטארית מקומית אחרי ההרחבות בעולם וציפיות אינפלציה בתחום הנמוך של היעד. האינפלציה בישראל ב 12 החודשים האחרונים היא רק 0.4% והצפי שנה קדימה הוא אינפלציה של 1.1%, מה שממשיך לספק תמיכה בשוק האג"ח המקומי.
 
במבט קדימה אנו ממשיכים להעדיף אג"חים של חברות בדירוגים גבוהים, שנהנים מתזרים חזק ולכן גם מסיכון נמוך יותר. אנו ממשיכים לשמור על חשיפה לצמודים לאור הצפי להתמודדות הממשלה החדשה שתהיה עם נושא הגירעון, אך האפיק השקלי עדיין מקבל משקל גדול יותר בתיק. על רקע התשואות הנמוכות יחסית באג"ח הקונצרני, אנו ממשיכים להמליץ לחפש הזדמנויות השקעה בדירוגים גבוהים, אחת החלופות המעניינות לבחינה בשוק המקומי בתקופה זו היא אג"ח בנקיםCOCO , המאפשר ליהנות מהשקעה באותם הבנקים המוכרים בדירוג ממוצע AA-, אך בתשואה גבוהה משמעותית מכפי שניתן לקבל בחשיפה דרך מדד תל בונד צמודות בנקים.
 
באג"ח הדולרי, התנודתיות שממשיכה לאפיין את האג"ח במח"מ בינוני ומעלה לא מתאימה לרוב הלקוחות הסולידיים. במצב הנוכחי, נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר ושילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות.
 
 
3. תיק השקעות– שומרים על רכיב גבוה של מניות ואג"ח בישראל
 
תיק ההשקעות כיום צריך לשקף להערכתנו את הצפי להמשך ריביות נמוכות בעולם ואפשרות שהריבית בישראל תרד ואת ההערכות כי לפי שעה לא צפוי מיתון בישראל ובארה"ב. המשמעות הנגזרת מהערכה זו היא כי בעת הזו עדיין ראוי לשמור על חשיפה מלאה לאג"ח ומניות.
 
בסביבה הנוכחית בה התנודתיות עולה ויורדת וקיימים לא מעט גורמים משמעותיים שלא ניתנים לחיזוי, אנו ממשיכים להמליץ על שילוב מירבי של אפיקי השקעה על מנת לוודא בניית תיקים המציגים מדד שארפ גבוה. תנודתיות גבוהה במוצרי השקעה גורמת למשקיעים להיכנס ולצאת מהשוק – צעדים שבסופו של דבר פוגעים בתשואה. מכאן, מזעור התנודתיות בתיק ההשקעות באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים, מדינה ומניות או דולר ושאר האפיקים - הם המתכון המנצח לתקופה.
 
x