מניית אמזון >> הלקוחות קנו שוב ברמות שיא בעונת החגים הזאת

מחקר של חברת סיילספורס חושף את נתוני שבוע הקניות – שיא מכירות באונליין של 31 מיליארד דולר. סייבר מאנדיי 2019 הפך ליום הקניות הגדול ביותר בתולדות החברה.

לקרנות המשקיעות באמזון לחץ כאן 

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/12/2019

לקרנות המשקיעות באמזון לחץ כאן 

 

אמזון הודיעה היום שסייבר מאנדיי היה שוב יום הקניות הגדול ביותר בתולדות החברה, על סמך מספר הפריטים שהוזמנו בכל העולם. הלקוחות בכל העולם קנו ברמות שיא ממבחר רחב, מאות מיליוני פריטים הוזמנו בכל העולם רק בין חג ההודיה וסייבר מאנדיי. הלקוחות רכשו מיליוני מכשירי אמזון יותר לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת בחנויות של אמזון בכל העולם והפריטים הכי נמכרים היו Echo Dot ו-Fire TV Stick 4K עם Alexa Voice Remote.

 
"אנחנו מתמקדים בכך שעונת החגים השנה תהיה יותר נוחה מאי פעם ללקוחות שלנו, במיוחד משום שעונת קניות החגים השנה תהיה קצרה", אמר ג'ף וויילק, מנכ"ל מוצרי צריכה כלל עולמיים, אמזון. "אנחנו שמחים שהלקוחות ממשיכים לבוא לאמזון במספרי שיא כדי לגלות מה הם צריכים ורוצים לחגים. תודה לכם הלקוחות והעובדים שלנו בכל העולם שעשיתם את סוף השבוע הזה של קניות לחגים לטוב ביותר עד היום".
 
דגשים מסוף השבוע של החגים:
 
  • הלקוחות בכל העולם קנו יותר צעצועים בבלאק פריידיי וסייבר מאנדיי השנה ביחד מאשר אי פעם בעבר. בין עשרות מיליוני הצעצועים שנקנו בפרק הזמן הזה, הנמכרים ביותר היו LEGO Star Wars Darth Vader's Castle, Monopoly Game: Disney Frozen 2 Edition ומשחקים של הסברו כגון Jenga, Guess Who ו-Candy Land Kingdom of Sweet Adventures. 
  • סייבר מאנדיי היה יום הקניות הגדול ביותר של Amazon Fashion בכל העולם, נקנו יותר פריטים מבכל יום אחר בתולדות החברה. הפריטים הכי נמכרים היו Carhartt Men’s Acrylic Watch Hat ו-Champion Men’s Powerblend Fleece Pullover Hoodie.
  • לקוחות אמזון בכל העולם הזמינו יותר מ-25 מיליון פריטים לבית בבלאק פריידי וסייבר מאנדיי, ביחד.
  • הפריטים הנמכרים ביותר בבלאק פריידי  בארה"ב היו:
  •  Echo Dot, Fire TV Stick with Alexa Voice Remote, Instant Pot Duo80 – 8 Quart, 23andMe Health + Ancestry Service: Personal Genetic DNA Test, L.O.L. Surprise! Winter Disco Bigger Surprise, iRobot Roomba 675 Robot Vacuum
  • הלקוחות בכל העולם קנו יותר מארבעה מיליון מוצרי ביוטי בסייבר מאנדיי השנה בהשוואה לשנה שעברה, והנמכרים היותר היו:
  • Oral-B Genius Pro 900 Electric Toothbrush, Lagunamoon Essential Oils Top 6 Gift Set, L'Oreal Paris Voluminous Makeup Lash Paradise Mascara
 
  • הקטגוריות הכי נמכרות בכל העולם היו צעצועים, מוצרים לבית, אופנה ובריאות וטיפוח אישי.
  • המוצרים הנמכרים ביותר בחנויות אמזון בסייבר מאנדיי בארה"ב היו:
  • Echo Dot, Fire TV Stick with Alexa Voice Remote, Play-Doh Sweet Shoppe Cookie Creations, Keurig K-Cafe Coffee Maker, LEGO City Ambulance Helicopter 60179 Building Kit
  • מוכרים צד שלישי עצמאים בחנויות אמזון -- בעיקר עסקים קטנים ובינוניים -- מכרו יותר פריטים  בסייבר מאנדיי 2019 מאשר בכל פרק זמן אחר של 24 שעות בתולדות החברה.
  • זאת השנה השלישית ברציפות ש-Whole Foods Market שברה את שיא כל הזמנים שלה בתרנגולי הודו שנמכרו בעונת חג ההודיה.
  • אמזון סיפקה מיליוני מוצרי מכולת לחברי פריים בארה"ב בחמשת הימים שבין חג ההודיה וסייבר מאנדיי. הנמכרים ביותר מ-Amazon Fresh ו-Whole Foods Market היו תפוחי Honeycrisp, לימונים ואבוקדו.
  • פריטים הכי נמכרים בחנויות הספרים של אמזון ובחנויות 4 כוכבים בסוף השבוע של החגים היו:
  • Amazon Smart Plug, Echo Dot and All-New Echo Dot Smart Speaker with Clock, L.O.L. Surprise! Dolls, Wrecking Ball (Diary of a Wimpy Kid Book 14), Wyze Cam 1080p HD Indoor Wireless Smart Home Camera with Night Vision
 
סוף שבוע שובר שיאים במכשירים
 
  • הקונים רכשו מספר שיא של מכשירי אמזון בכל העולם בסוף השבוע של החגים השנה.
  • הלקוחות של אמזון בכל העולם רכשו מיליוני מכשירי אמזון יותר לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת בחנויות של אמזון בכל העולם, כולל מכשירי Echo, מכשירי Fire TV, מכשירי Kindle וטבלטי Fire.
  • סוף השבוע הזה של קניות לחגים שבר שיאים במכשירים חכמים לבית בחנויות של אמזון בכל העולם, הקונים רכשו מיליוני מכשירים חכמים לבית, כולל: 
  • iRobot Roomba 675 Robot Vacuum, Furbo Dog Camera, Wemo Mini Smart Plug
  • המוצרים הנמכרים ביותר בחנויות של אמזון בכל העולם היו Echo Dot ו-Fire TV Stick 4K עם Alexa Voice Remote.

 

החגים היו מהירים, חינם ונוחים

 
  • משלוח מוצרי מכולת סופר מהיר וחינם: חברי פריים יכולים עכשיו לקבל משלוח מוצרי מכולת חינם ומהיר מ-Amazon Fresh ו-Whole Foods Market. המבחר כולל מגוון של מוצרים לכל צורכי החגים שלכם מבשר ועד למאכלי ים, תוצרת חקלאית, חטיפים ודברים חיוניים לבית, עם אפשרויות לחלונות הספקה מהירה תוך שעה ושעתיים. חברי פריים שגרים באחת מיותר מ-2,000 ערים גדולות וקטנות בהן יש הספקת מוצרי מכולת יכולים לבקש הזמנה לקנות ב-Amazon Fresh או Whole Foods Market. למידע נוסף, בקרו בבקשה באתר amazon.com/grocery. 
  • חגיגה לדחיינים: בנוסף למשלוח חינם ביותר מ-100 מיליון פריטים לכל לקוחות אמזון, חברי פריים בארה"ב יכולים לקנות ממבחר של יותר מ-10 מיליון פריטים עם משלוח תוך יום חינם פריים ומיליוני פריטים שזמינים למשלוח באותו יום ב-46 אזורים עירוניים גדולים. 
  • יותר אפשרויות משלוח מאי פעם: בעונת החגים השנה, הלקוחות יכולים לאסוף את החבילות שלהם בכמה מקומות של Amazon Hub כולל אלפי נקודות איסוף בדלפקים מאוישים בתוך החנות ברחבי ארה"ב בחנויות של Rite Aid, GNC ו-Stage וגם בבתי מרקחת עצמאיים של Health Mart. בנוסף, אפשר לשלוח עשרות מיליוני פריטים בקלות ובנוחות ל-900 ערים גדולות וקטנות ברחבי ארה"ב באמצעות לוקר או לוקר+. כדי למצוא מקום של Amazon Hub, בקרו באתר amazon.com/Hub. בנוסף, חברי פריים ב-50 ערים בארה"ב ובאזורים שסביבן יכולים גם ליהנות ממשלוח מאובטח ונוח של חבילות באמצעות Key by Amazon (amazon.com/key). חברי פריים שלא רוצים להרוס את ההפתעה בגלל שהחבילה תגיע ביום שיקיריהם בבית יכולים להשתמש ב-Amazon Day (amazon.com/amazonday) כדי לבחור יום משלוח מותאם אישית לקניות החגים שלהם.

 

 

סיקור של עונת הקניות בסיילס פורס

חברת סיילספורס, המובילה העולמית בתחום ה-CRM ושירותי הענן, פרסמה השבוע סיכום של מגמות הרכישה בעונת החגים האמריקאיים וחשפה שיא מכירות דיגיטליות של 31 מיליארד דולר בשבוע הסייבר, עלייה של 15% מהשנה שעברה, וקבעה: עונת החגים העלתה הילוך באופן רשמי. למרות עונת קניות קצרה יחסית, קמעונאים הצליחו להשתמש בבינה מלאכותית וברשת החברתית כדי לזרז את הקונים לקנות מוקדם.

ממצאים מרכזיים משבוע הסייבר בשנת 2019 מותגים מעודדים את הצרכנים להתחיל בקניות מוקדם מהרגיל: עם חג ההודיה שהגיע מאוחר יותר השנה ועונת חגים קצרה מהרגיל, קמעונאים הפכו כל יום לחשוב, ועודדו הנחות ומבצעים מוקדם יותר מתמיד. שיעור ההנחה הממוצע התחיל ב-23% ב-25 בנובמבר וצמח בהתמדה לאורך כל השבוע, כאשר הסתיים בשיעור ההנחה הממוצע העומד על 30% בסייבר מאנדיי. המשווקים פיתו את הצרכנים מוקדם יותר באותו סוף השבוע באמצעות הודעות SMS והודעות דואר אלקטרוני, כאשר כמות המיילים שנשלחה בבלאק פריידי היתה גבוהה ב-17% מחג ההודיה, וכמות הודעות SMS שנשלחו בבלאק פריידי גדולה ב-22% מחג ההודיה.

בינה מלאכותית יעילה עבור הקונים: חיפוש מופעל בינה מלאכותית והמלצות על מוצרים העניקו לקונים בדיוק את מה שהם חיפשו במקום הנכון ובזמן הנכון. למעשה, עד 9% מההזמנות הדיגיטליות במהלך שבוע הסייבר היו תוצאה של המלצות מוצרים שהופעלו באמצעות בינה מלאכותית. קונים שרכשו מוצרים מהמלצות מסוג זה, רכשו 12% יותר פריטים ברכישה במהלך חג ההודיה והבלאק פריידי, בהשוואה לבני גילם שלא רכשו מהמלצות המופעלות על ידי בינה מלאכותית. מרבית הקונים גלשו ורכשו דרך הנייד: השנה, יותר מבכל שנה אחרת ויותר מכל מכשיר אחר, פנו הצרכנים לרכישות דרך הניידים, שהתנועה (Traffic) בהם נעה סביבות 73% במרבית ימי שבוע הסייבר. ההזמנות הסלולריות היו הפריצה האמיתית, שכן רכישות דרך המכשירים הניידים הגיעו ל-55%. הרשתות החברתיות שימשו לא רק בעבור קבלת השראה לרכישות שונות, אלא לביצוע הרכישות עצמן, ועלו ב-41% מאז 2018.

יום רביעי שלפני חג ההודיה (27 בנובמבר) זכה לתואר "יום שיא הרכישות דרך הרשתות החברתיות", כאשר 7% מתוך כל הרכישות במכשירים ניידים הגיעו דרך ערוץ חברתי. קונים מחפשים מה לקנות מוקדם יותר, אך ממתינים עם הרכישות לשבוע הסייבר: הפעילות השיווקית המוקדמת הצליחה לייצר באז לקראת שבוע הסייבר. במהלך השבוע שקדם לו (19 בנובמבר - 25 בנובמבר), התנועה הדיגיטלית (Traffic) עלתה ב-13% משנת 2018. הקונים מילאו את סלי הקניות האינטרנטיים שלהם, אך המתינו למבצעים הגדולים. האסטרטגיה השתלמה, כשההזמנות הדיגיטליות גדלו ל-18% במהלך שבוע הסייבר השנה. קמעונאים המציעים איסוף הזמנות ינצחו בהמשך עונת הקניות: אתרי קניות המציעים לבצע הזמנות דרך האתר ואיסוף בחנות יראו רווחים גדולים יותר בסוף העונה, כאשר קונים ישלימו את רכישות החג שלהם ברגע האחרון. קמעונאים המציעים יכולת זו באתרי הקניות שלהם יראו עלייה של 48% בצרכנים הדיגיטליים ויהנו מעלייה של 28% בהכנסה הדיגיטלית בחמשת הימים האחרונים לקראת חג המולד.

סיילספורס מניעה את שבוע הסייבר: החברה מספקת שירותי CRM ללקוחות (B2C) לאורך כל השנה, ובשבוע הסייבר רשמה הצלחה בכמות עצומה של עסקאות. אלו חלק מהדרכים בהן סיילספורס מסייעת לקמעונאים לחזק את שירותי המסחר המותאם אישית, יכולת השיווק ושירות הלקוחות לאורך שבוע הסייבר: ענן המסחר: גידול של 15% בהכנסות הדיגיטליות של סייבר מאנדיי ו-16% בהכנסות הדיגיטליות של בלאק פריידי. החל מחג ההודיה ועד לסייבר מאנדיי, סיפק ענן המסחר עליה של 13% בהזמנות הדיגיטליות בהשוואה לשנה שעברה (YoY). ענן השיווק: הודעות הדוא"ל גדלו ב-20% בבלאק פריידי וב-13% בחג ההודיה. הודעות SMS גדלו ב-133% במהלך חג ההודיה והבלאק פריידי בהשוואה לאותה תקופה ב-2018. ענן השירות: נציגי ענן השירות קיבלו 3% יותר פניות בבלאק פריידי בהשוואה לחג ההודיה, כשפעילות הקניות עלתה לפני שבוע הסייבר. פניות לקוחות למרכזי השירות גדלו ב-19% בין חג ההודיה לבלאק פריידי.  

 
x