כלל והפניקס יקיימו הליך בוררות חובה בנוגע למבוטחי הסיעוד של קופ״ח מכבי

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מחייבת את החברות לבוררות

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/12/2019

הממונה על שוק ההון, ד״ר משה ברקת, הורה לחברות הביטוח כלל והפניקס לקיים הליך בוררות חובה, על מנת  להסדיר באופן מהיר יעיל והוגן את התביעות של מבוטחי קופת חולים מכבי שעברו, בעקבות הליך מכרזי, מחברת כלל להפניקס בינואר 2019.
 
פניות ונתונים שהתקבלו ברשות, מלמדים כי מבוטחי מכבי נתקלו בקשיים רבים בהליך יישוב התביעות. שתי החברות דוחות את התביעות, או מעבירות את התביעות ביניהן כשכל חברה טוענת כי החברה האחרת היא האחראית לתשלום התביעות.
 
לאחר שניסיונות קופת חולים מכבי לקדם הליך בוררות ולהביא לפתרון ראוי עבור מבוטחיה לא צלחו, הורה הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, לחברות הביטוח למנות בורר בלתי תלוי שיקבע על ידי קופ"ח מכבי, שהינה בעלת הפוליסה, שיכריע בתביעות המבוטחים ויקבע איזו חברה נושאת באחריות וזאת במטרה להבטיח שהמבוטחים יקבלו את הפיצוי המגיע להם בהקדם האפשרי.
 
הרשות הורתה לחברות לקבל החלטה מהירה ביחס לתביעות הפתוחות אצלן, וכן להכריע במחלוקות ביניהן, באמצעות בורר, על מנת להבטיח כי המבוטחים יקבלו את הפיצוי המגיע להם במהירות וללא דיחוי. 
 
הממונה על שוק ההון, ד״ר משה ברקת: ״אנו ממשיכים לפעול על מנת להבטיח יישוב תביעות מהיר יעיל והוגן, ובפרט בביטוח הסיעודי. לא נסכים כי מחלוקת בין שתי חברות תתקיים על חשבון המבוטחים ואנו נעמוד על כך שהתביעות הקיימות יטופלו בצורה הוגנת ומהירה״.
 
x