לומברד אודייה>> השווקים המתעוררים והשפעתם הרחבה על הכלכלה הגלובלית

למרות תנאים שמקשים על צמיחה או התפתחות כלכלית חיובית, נראה כי צמיחה מחזורית בכלכלות השווקים המתעוררים כבר הגיעה לתחתית ומעתה ב-2020 הפעילות צפויה להתאושש במעט

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/12/2019

סטפן מונייה, ציין כי "בעקבות האטה משמעותית בפעילות אקטיבית בשלהי 2018 ובמחצית הראשונה של 2019, נראה כעת כי הכלכלה הגלובלית מתחילה להתייצב. בזמן שחוסר הוודאות נשאר, החלק הגרוע במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ששיבשו את זירת הסחר הבינלאומי, עשוי להיות כבר מאחורינו.
 
עוד מציין מונייה כי "למרות תנאים שמקשים על צמיחה או התפתחות כלכלית חיובית, נראה כי צמיחה מחזורית בכלכלות השווקים המתעוררים כבר הגיעה לתחתית ומעתה ב-2020 הפעילות צפויה להתאושש במעט. לשווקים מתעוררים יש יכולת להקל עוד יותר על שיעורי הריבית כדי לעודד צמיחה. כך לדוגמא ב- 18 מדינות מתפתחות גדולות, 15 הבנקים המרכזיים במדינות האלו הורידו את הריביות השנה, בממוצע של 100 נקודות בסיס, לעומת 75 נקודות בסיס בארה"ב".
 
בהקשר לתחזית להמשך, מונייה מציין כי ב"לומברד אודייה ממשיכים להעדיף אסטרטגיה שמבוססת על ניצול השקעה עם תשואה גבוהה ביחס לעלות הריבית הנמוכה (Carry strategies). הסיבה לכך היא שהבנק צופה כי הריבית תישאר נמוכה או במגמה משקפת. מדינות כמו הודו, דרום אפריקה או ניגריה יצטרכו לעמוד בלחצים הפוטנציאליים והדמוגרפיים שלהן באמצעות רפורמות מבניות משמעותיות. "אנו ממשיכים להמליץ על משקל יתר על חוב במטבעות יציבים בשווקים מתפתחים מפני שאנו חוזים שהמרווחים יישארו יציבים בזמן שהמינוף נטו של תאגידים יורד."
 
לסיכום אומר מונייה: "באשר ל-2020 הסיכונים הברורים נשארים השברים בסחר בין ארה"ב לסין. למרות שזה לא תרחיש עיקרי, אסקלציה מחודשת בין השתיים תכביד עוד על עסקים ומשקיעים. לטווח ארוך אין לנו ספק שהכלכלה הגלובלית תסתמך על שווקים מתעוררים כמקורות לצמיחה".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
x