ברק בית השקעות >> המשקיעים עדיין חוששים ממלחמת הסחר, ושוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות חדות

סיכום שבועי של בית ההשקעות

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/12/2019

ישראל

  • הכנסת ה-22 התפזרה ובכך נקבע שישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית תוך שנה. העלות הישירה של מערכת הבחירות הנוספת והנזק שצפוי למשק בעקבות יום השבתון מוערכים בכ-3.8 מיליארד שקלים. בנוסף, לא ניתן יהיה להגדיל את תקציב המדינה עד שלא תורכב ממשלה. מנגד, הקניונים והחנויות יישארו פתוחים וצפויים לרשום תוספת הכנסות של כ-970 מיליון שקלים.  
  • משרד הכלכלה הקפיא את מכרזי הרכבת הקלה בת"א. מדובר במכרזי ענק בהיקף של כ-15 מיליארד שקל עבור שני קווי רכבת חדשים, עם יכולת הסעה של עשרות מיליוני נוסעים בשנה כבר מ-2026 באופן שוטף. משרד הכלכלה טוען כי המכרזים שפורסמו לא כוללים התחייבויות לרכישת מוצרים ורכיבים מהתעשייה הישראלית.  
  • מדד אמון הצרכנים עמד על שיעור שלילי של 14% - זאת לעומת שיעור שלילי של 10% באוקטובר. מנתונים אלו עולה כי הציבור יותר פסימי לגבי המצב הכלכלי של משקי הבית ושל המדינה. 
 
ארה"ב
  • נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע כי שתי הכלכלות הגדולות בעולם הסכימו על השלב הראשון בהסכם הסחר. בעקבות ההודעה הדרמטית סגרו בורסות וול סטריט בשיאים חדשים. ההסכם החלקי כולל דחייה של סבב המכסים הקרוב על יבוא סיני בהיקף של 156 מיליארד דולר, כשסין מצידה הסכימה להגדיל את היבוא מארה"ב. יחד עם זאת, המשקיעים עדיין חוששים ממלחמת הסחר, ושוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות חדות.  
  • הבנק הפדרלי הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ואף אותת כי הריבית תישאר ברמתה הנוכחית לפחות עד סוף 2020. במקביל, מדד המחירים לצרכן טיפס בנובמבר ב-0.3% לעומת החודש הקודם, ו-2.1% במונחים שנתיים. העלייה באינפלציה מגיעה על רקע התייקרות המחירים לצרכן של אנרגיה ושירותי בריאות. 
 
שאר העולם
  • מדד המחירים לצרכן בסין לחודש נובמבר עלה לרמתו הגבוהה ביותר מזה שמונה שנים. העלייה באינפלציה מיוחסת להתייקרות החדה של מוצרי מזון בכלל, ובשר חזיר בפרט. יחד עם זאת, סין הנמיכה את יעד הצמיחה לשנה הבאה לרמה של 6%, לעומת יעד של 6.5%-6% בשנה הנוכחית. בכוונת הממשל הסיני להשקיע באופן מוגבר בתשתיות ולאפשר לרשויות המקומיות להנפיק אג"ח מיוחדות בשווי כ-425 מיליארד דולר.    
  • מפלגת השמרנים של בוריס ג'ונסון זכתה ברוב מוחץ בפרלמנט הבריטי. הניצחון על מפלגת הלייבור יאפשר לג'ונסון להוציא את בריטניה מהאיחוד האירופי בתוך פחות מחודשיים, עד ה-31 בינואר.  
  • ענקית הנפט הסעודית, ארמקו, זינקה בשני ימי המסחר הראשונים שלה בבורסה הסעודית והגיעה לשווי של 2 טריליון דולר. מדובר בשווי שוק גבוה בהרבה מהשווי של ענקית מוצרי האלקטרוניקה, אפל, שעומד על 1.2 טריליון דולר. 
 

 

 

x