מניית אזורים >> קיבלה הסכם אשראי בהיקף 600 מיליון שקל ממגדל

לקרנות המשקיעים באזורים לחץ כאן

 

 

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/12/2019

לקרנות המשקיעים באזורים לחץ כאן

מגדל חברה לביטוח וחברת אזורים חתמו על הסכם אשראי בהיקף של 600 מיליון ש"ח. במסגרת ההסכם, תעמיד מגדל חוב בכיר עבור חברת ריט אזורים ליווינג בע"מ (חברת בת של אזורים) אשר עוסקת בהקמה ותפעול מתחמי דיור להשכרה לטווח ארוך. המימון יוקצה לפרויקטים בהם זכתה החברה במסגרת מכרזי החברה הממשלתית "דירה להשכיר": בראשון לציון ב"שכונת הרקפות" ובאור יהודה בשכונת "בית בפארק".

מגדל תעניק לשני הפרויקטים מימון בהיקף של כ-600 מיליון ₪ ותלווה את הפרויקטים בתקופת ההקמה ובתקופת התפעול. המימון יועמד לטווח ארוך לתקופה של 10 שנים מסיום ההקמה. מדובר בעסקת אשראי המגובה בביטחונות על נכסי וזכויות שני הפרויקטים ובערבות חברת אזורים, בתקופת ההקמה. העסקה הינה בתחום צומח ומתפתח של השכרת דירות מגורים לטווח ארוך במסגרת מכרזים של חברת "דירה להשכיר". זהו שיתוף פעולה ראשון בין מגדל לאזורים בתחום האשראי.

עסקת המימון מיועדת, כאמור, לשני פרויקטים להשכרה לטווח ארוך שנמצאים בשלבי הקמה. פרויקט LIVING ראשון לציון (מימון של 225 מיליון ₪) יכלול שני מגדלים בני 24 קומות שבכל אחד מהם 108 דירות, כולן מיועדות להשכרה לטווח ארוך. הצפי לאכלוס עומד על כשנתיים מהיום. פרויקט LIVING  בית בפארק  (מימון של 376 מיליון ₪) בשכונת "בית בפארק" באור יהודה, סמוך לצומת סביון, כולל 7 בניינים בני 10 קומות כל אחד, וסה"כ 364 דירות המיועדות להשכרה לטווח ארוך. הפרויקטים יכלול גם חדר כושר, חדר חוגים, חדר לאירועים, חדר לימוד ועוד. הפרויקט באור יהודה נמצא בשלבי בנייה והאכלוס צפוי בקיץ 2021. לאזורים פרויקט השכרה לטווח ארוך פעיל ומאוכלס באופן מלא באשדוד, הכולל 112 יח"ד ופרויקט נוסף עתידי בבת ים.

את אזורים יצגו בעסקה עורכי הדין נפתלי ניר, מיכל סגמון וניר רודניצקי ממשרד יגאל ארנון ושות'. מגדל יוצגה בעסקה על ידי עוה״ד אורי מנדל ואורן טל ממשרד יוסי לוי ושות׳. עומרי לוי מ"אקטיב חיתום" ליווה את העסקה.

לדברי רות לוי, מנהלת מערך האשראי העסקי בחברת מגדל: "כחלק מפעילות ההשקעות של מגדל, מהווה תחום האשראי הלא סחיר נדבך משמעותי. עסקה זו עם חברת אזורים הינה חלק מאסטרטגיה כוללת להגדיל את תיק האשראי הלא סחיר בתחום הנדל"ן בישראל ולגוונו בפרויקטים עם תזרים יציב וחזק לאורך שנים קדימה. בימים אלו פועלת מגדל בצורה נרחבת בייזום עסקאות מימון נדל"ן בישראל במגוון תחומים כגון- נדל"ן מניב (משרדים ומסחר), דיור להשכרה, דיור מוגן ומלונאות. את פעילות מימון הנדל"ן מבצע מערך האשראי במגדל גם בחו"ל, כחלק מקונסורציום מממנים מצומצם בהובלת בנקים בינלאומיים מובילים".

לדברי ערן ענבים, סמנכ"ל הכספים של אזורים: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם מגדל ומודים להם על הבעת אמון בפעילותנו בתחום הדיור להשכרה. זהו מימון ארוך טווח ובהיקף משמעותי המשקף את חזוננו לגבי התחום. שוכרנו בפרויקטים בראשל"צ ובאור יהודה, ייהנו  מחוויית מגורים קהילתית, חוזה שכירות לטווח ארוך לצד ניהול אחזקה ושירות ברמה גבוהה. אזורים שואפת  להמשיך ולהרחיב את פעילותה, בתחום תוך הבאה לידי ביטוי של היתרונות היחסיים של החברה בתכנון וייזום פרויקטים ובבניית קהילות מגורים איכותיות".

 

x