למרות היעדר תקציב מאושר שמציב אתגרים קשים נפעל לספק ככל הניתן את צרכי המשרדים

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו בכנס ענבל לניהול הסיכונים

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/12/2019

 
כנס ענבל לניהול סיכונים ברפואה נערך היום בהשתתפות החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, מנכ"ל ענבל חברה לביטוח, יריב נחמה, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, רופאים בכירים ועוד. בכנס ציינו המשתתפים את תרומתו של בית הספר לניהול סיכונים המנוהל במשותף על ידי ענבל ומשרד הבריאות להדרכת הצוות הרפואי ושיפור השירות והבטיחות למטופלים. 
 
יו"ר חברת ענבל והחשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, התייחס בכנס לאתגרי התקציב ההמשכי. "עלינו לוודא כי מערכות הממשלה וההשפעות שלהן על המשק ימשיכו לתפקד. אני מקווה שבבחירות האלה נגיע להכרעה ותוקם ממשלה בישראל. האתגרים הרבים שמחכים לממשלה החדשה מאוד מורכבים, בהם גם אתגרי מערכת הבריאות".
 
לדבריו, "משמעות התקציב ההמשכי היא שהולך להיות קשוח ומאוד מורכב לביצוע. אני לא מאמין שיהיה לנו תקציב מאושר לפני סוף הקיץ, כלומר מרבית השנה נהיה בתקציב המשכי. ההחלטות מתקבלות אצל החשב הכללי. למרות היעדר תקציב מאושר שמציב אתגרים קשים נפעל לספק ככל הניתן את צרכי המשרדים, אך חשוב שלאף אחד לא יהיו אשליות לגבי התוצאות. יכולת הביצוע של המשרדים תיפגע מבחינת יכולתנו לספק את כל הצרכים". 
 
בהתייחסו לאתגרי משרד הבריאות, אמר החשב הכללי: "גם בשנת תקציב רגילה, במשרד הבריאות הצרכים יותר גדולים ממה שהתקציב יכול לספק. אז אם בשנה רגילה זו בעיה, בשנה בה התקציבים מקוצצים משמעותית יהיה יותר קשה. אני מבטיח שנשתדל כדי לספק את הצרכים האלה ובוודאי את הצרכים הדחופים".
 
החשב הכללי התייחס גם לנושא ניהול הסיכונים: כיו"ר חברת ענבל ולא פחות מכך, כחשב הכללי במשרד האוצר האחראי על הוצאות הממשלה, אני שמח מאוד על פעולותיה של ענבל בתחום ניהול והפחתת הסיכונים בגופים הממשלתיים בכלל, ונושא הסיכונים הרפואיים בפרט. ענבל מעורבת ואף יוזמת פעולות רבות בתחום זה אשר מפחיתות את הסיכון ואת הוצאות הממשלה, ובסופו של דבר משפרות את השירות של אותם גופים לאזרח".
 
מנכ"ל ענבל חברה לביטוח, יריב נחמה, בירך את הבאים ואמר: "כזרוע הביצוע של הממשלה בתחומים מגוונים, ענבל מהווה מוקד ידע מרכזי במספר רב של פעילויות, בהן הרשלנות הרפואית וניהול סיכונים ברפואה. אנו פועלים יחד עם משרד הבריאות במטרה לשפר את בטיחות הטיפול ולהגביר את השקיפות למטופל. ההיקף הנרחב של בתי החולים והיחידות הרפואיות מולם פועלת ענבל, מאפשר לנו לשרת את מערכת הבריאות ועל ידי כך לסייע בשיפור בטיחות המטופל".
 
מנכ"ל ענבל הוסיף כי "אנו רואים גידול לא דרמטי במספר התביעות שהוגשו לאורך השנים. היינו רוצים לצמצם עוד יותר את כמות התביעות. היציבות היחסית במספר התביעות, ביחס לגידול באוכלוסייה ובפעילות בתי החולים, מעידה על ניהול סיכונים טוב".
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "בשנת 2020 כל האתגרים שעומדים לפתחה של מערכת הבריאות מגיעים לנקודת שיא מאוד משמעותית. אני בטוח ביכולתה של המערכת לעמוד באתגרים העומדים הרבים העומדים בפניה בשנים הקרובות. אנחנו עובדים מאוד קשה יחד עם משרד האוצר כדי לספק למערכת את מעטפת ההגנה שהיא תזדקק לה בשנה הקרובה. אנו בטוחים שהסיוע שיגיע מהממשלה יחד עם מקצועיותם ויכולתם של הצוותים הרפואיים, יעזרו לנו לעבור את התקופה המאוד מורכבת הזו בשלום". 
 
מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם לסוגיית ניהול סיכונים ברפואה: "כולנו עובדים מאוד קשה עבור בטיחות. המערכת עשתה קפיצת מדרגה משמעותית בנושא הבטיחות בזכות קשב ניהולי של המערכת על כל האורגנים שמרכיבים אותה". 
 
סמנכ"לית ביטוח בענבל, מיכל ששינסקי, סיפרה על חשיבותו של בית הספר לניהול סיכונים שיחד עם משרד הבריאות, מכשיר רופאים, אחיות וצוות סיעודי במגוון תרחישים במטרה לשפר את השירות ולשדרג את הבטיחות עבור המטופלים. "העבודה המשותפת עם אנשי הצוות הרפואי באה לידי ביטוי במחלקות בית החולים ובשיפור השירות למטופלים. בשנת 2019 העברנו השתלמות לכ- 4000 רופאים, אחיות ואנשי צוות סיעודי כאשר בשנת 2020 נמשיך ונגיע לאנשי צוות נוספים ולתכנים חדשים".
 
x