רשות ניירות ערך >> מהי תדירות האיזון הנדרשת בקרנות מחקות?

פורסם להערות ציבור תיקון ההוראה למנהלי הקרנות והנאמנים בדבר קרנות שבמדיניות ההשקעות שלהן התחייבות לחשיפה גבוהה לנכסים ובדבר תדירות האיזון הנדרשת בקרנות מחקות

 

 
ענת גואטה-יור רשות נירות ערך  צילום ענבל מרמריענת גואטה-יור רשות נירות ערך צילום ענבל מרמרי
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/12/2019

דברי הסבר
סגל הרשות מבקש לבצע תיקון נוסף בהוראה זו לצורך ביצוע התאמות למגבלה הקבועה בתקנה 5 לתקנות השקעות משותפות בנאמנות אופציות, חוזים עתידיים ומכירות בחסר, כאשר עלה משקלו של תאגיד בנכס המעקב של הקרן על 25% . התיקון יתייחס לקרן מחקה חשיפה הפוכה – נסחרת ושאינה נסחרת.
על מנת להתאים הוראה זו למגבלה הקיימת בתקנות האופציות , מוצע לתקן את ההוראה כך שתיווסף חובה לבצע איזון של הנכסים המוחזקים בקרן מחקה חשיפה הפוכה כאשר שיעור החשיפה לתאגיד מגיע ל-25%, וכן מוצע להוסיף התייחסות למועדי הדיווח אודות ביצוע איזון בקרן חשיפה הפוכה, בקרן מחקה משולבת ובקרן מחקה ממונפת.
לעניין זה יובהר, כי בקרן מחקה חשיפה הפוכה שהיא גם קרן ממונפת לפי הגדרת ההוראה האמורה, לא יידרש לקבוע מועד פקיעה, אלא יתקיימו ההוראות הקבועות בהוראה זו לעניין מועדי האיזון בקרן מחקה ממונפת.
 
נציין כי גם בתקנון הבורסה נעשה תיקון דומה, אשר קבע כי על מנת לעמוד בהוראת תקנות האופציות לעניין שיעור חשיפה לתאגיד בודד, יהיה רשאי מנהל קרן לבצע איזון כך שהמינוף יחזור למינוף כפי שהיה במועד הרישום למסחר של קרן הסל - מינוף שאינו גבוה מ (1-) 
להמשך תיקון ההוראה לחץ כאן 
x