מניית אלומי קפיטל >> מוכרת את הפרוטפוליו שלה באיטליה

בעקבות המכירה מצפה החברה לרשום רווח של כ-19 מיליון אירו ברבעון הרביעי של 2019.

לקרנות המשקיעות באלומיי לחץ כאן 

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/12/2019

לקרנות המשקיעות באלומיי לחץ כאן 

 

אלומיי קפיטל יצרנית חשמל ומפתחת תחנות לייצור חשמל מאנרגיה נקייה באירופה וישראל, דיווחה היום (ב') על מכירת עשר חברות בנות איטלקיות שבהן היא מחזיקה בעקיפין שבבעלותן 12 תחנות כוח פוטו-וולטאיות עם קיבולת נומינלית מצוברת של כ-22.6 מגוואט, ועל מכירת החוב הנובע מהלוואות שהעניקו בעלי מניות לחברות אלו.

מחיר המכירה שעליו הוסכם בראשונה היה 41 מיליון אירו. ואולם, מאחר והסכם המכירה והרכישה של החברות הבנות האיטלקיות ושל החוב מתייחס לתאריך 31 בדצמבר 2018, מחיר הרכישה הותאם לפי כספים שקיבלה החברה מהחברות הבנות האיטלקיות במשך 2019 (כ-2.3 מיליון אירו), מה שמוביל למחיר מכירה במזומן של כ-38.7 מיליון אירו. ההסכם כולל מצגים והתחייבויות מקובלים כמו גם מנגנוני שיפוי, לרבות שיפוי ספציפי לסיכויים קיימים לפרק זמן מוגבל בסכום שאינו מהותי לחברה.
 
בהתבסס על המידע כיום, החברה מעריכה כי היא תרשום רווח של כ -19 מיליון אירו ממכירת החברות הבנות והחיובים האיטלקיים בתוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2019. (הרווח הצפוי כרגע הוא אומדן לא מבוקר ולא נבדק והתוצאות בפועל עשויות להיות שונות מהערכה זו).
 
רן פרידריך, (בתמונה) מנכ"ל אלומיי ציין: "החברה שמחה להודיע על מכירת קו תחנות הכוח הפוטו-וולטאיות שלה באיטליה במחיר אטרקטיבי. תחנות כוח אלו נבנו בין 2010 ל-2013 ופועלות בתעריף עידוד ממשלתי (feed in). רכישת תחנות הכוח נעשתה במהלך המשבר הפיננסי באירופה בניגוד למגמת השוק באותה עת. עובדה זאת איפשרה לחברה להקים קו יציב עם תזרים מזומנים איתן לתשואה גבוהה. כמחצית מהתחנות נרכשו במצב מוכן להקמה ונבנו על-ידי קבלנים בחוזי הנדסה, רכש ובנייה (EPC) בפיקוחה של החברה. המחצית השנייה של תחנות הכוח נרכשה מחברות גרמניות שנמצאו בכינוס נכסים והצריכה מאבקים משפטיים מורכבים שנוהלי על-ידי מר חמי רפאל, דירקטור פעיל בחברה. החברה תשתמש בתקבולי המכירה לפדיון אגרות חוב סדרה A ולהשקעה בפרויקטים פוטו-וולטאיים חדשים הצפויים להיבנות בספרד ובאיטליה במהלך 2020"
 
החברה מודה לג'יאני, אוריגוני, גריפו, קפלי אנד פרטנרס, משרד עורכי הדין האיטלקי של העסקה, וארמון קפיטל ייעוץ שהציגה את הרוכש וייעצה בתהליך.
 
אלומיי קפיטל (Ellomay Capital), בשליטת שלמה נחמה, חמי רפאל ורן פרידריך, נסחרת בבורסת ה-NYSE American בארה"ב ובבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה משקיעה במיזמים שונים בתחומי האנרגיה והתשתיות בארץ ובחו"ל.
 
x