בנק ישראל >> פיקוח על שלוחות בחו"ל וציות ופונקציית הציות בתאגיד הבנקאי

הפיקוח על הבנקים פועל לחיזוק הפיקוח של התאגידים הבנקאיים על שלוחותיהם בחו"ל ועל פעילות הקשורה לחו"ל. במסגרת זו מבוצעים העדכונים המפורטים להלן להוראות ניהול בנקאי תקין מספר 308 ומספר 306

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/12/2019

מבוא
1. הפיקוח על הבנקים פועל לחיזוק הפיקוח של התאגידים הבנקאיים על שלוחותיהם בחו"ל ועל פעילות הקשורה לחו"ל. במסגרת זו מבוצעים העדכונים המפורטים להלן להוראות ניהול בנקאי תקין מספר 308 ומספר 306
 
2. לאחר התייעצות עם הוועדה המייעצת בעניינים הנוגעים לעסקי בנקאות ובאישור הנגיד, מצאתי לנכון לעדכן הוראות אלו.
 
עיקרי התיקונים להוראת ניהול בנקאי תקין מספר 306
 
3. פיקוח סעיף 6 (ב)
נוסח סעיף 6(ב) הקיים יוחלף בנוסח הבא: "הדירקטוריון יוודא כי בכל אחת מהשלוחות יתבצעו ביקורות חיצוניות על מוקדי הסיכון בשלוחה, כולל סביבת הביקורת והבקרה של מוקדי הסיכון ואיכות עבודת פונקציות הביקורת והבקרה, אשר יקיימו את כל האמור להלן:
1. הביקורות יבוצעו בתדירות ההולמת את פעילות השלוחה ואת רמת הסיכונים שלה ובהתבסס על מיפוי מוקדי הסיכון בשלוחה, עם זאת, לכל הפחות אחת לשלוש שנים יכוסו מוקדי הסיכון הגבוה בשלוחה.
2. הביקורות יבוצעו על ידי גורמים חיצוניים מומחים (לחקיקה ולרגולציה המקומיות) ובלתי תלויים, בסטנדרט מקצועי ראוי ובהיקף מתאים, כפי שתקבע הנהלת התאגיד הבנקאי.
3. הביקורות יבחנו האם ניהול הפעילות והסיכונים ועבודת פונקציות הביקורת והבקרה עומדים בסטנדרטים הנדרשים בחקיקה וברגולציה באותן מדינות וכן בסטנדרטים המיטביים שקבע תאגיד האם עבור הקבוצה הבנקאית.
4. הביקורות יכללו גם בדיקה מדגמית של תיקים פרטניים.
5. דוחות הביקורות יובאו לדיון בדירקטוריון השלוחה ולדיון בתאגיד הבנקאי בהתאם להנחיות בסעיף 36(א) בהוראה 301 לעניין "דוח ביקורת חיצוני".
6. מובהר בזאת כי, למעט בהתייחס לאמור בסעיף 12(ד) להלן, רשאי התאגיד הבנקאי להפעיל את הביקורות החיצוניות בשיתוף עם פונקציית הביקורת הפנימית. כמו כן, תדירות בחינת
הביקורת הפנימית תתבצע בהתאם לאמור בהוראה 307 ראה גם סעיף 12(ד) להלן."
 
דברי הסבר
לאחר פרסום הוראת ניהול בנקאי תקין מספר 306 התעוררו שאלות לגבי מהות הביקורת החיצונית הנדרשת על פי ההוראה. לפי סעיף 6(ב) המעודכן, הביקורות החיצוניות יכסו את מוקדי הסיכון בשלוחה,
כולל סביבת הביקורת והבקרה של מוקדי הסיכון, בתדירות הולמת כמפורט בסעיף. הביקורות יכללו בדיקה מדגמית של תיקים פרטניים ולא רק בדיקה של מדיניות ונהלים. 
 
לקריאת החוזר לחץ כאן 

 

x