בית השקעות יצירה >> משיק קרן אג"ח ללא דמי ניהול

קרן חדשה מיום 18/12/19, התאמת נכסי הקרן למדיניות ההשקעות תסתיים עד ליום 31.01.20. בית ההשקעות: "צו השעה הוא צמצום עלויות ההשקעה, עמלות ודמי ניהול"

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/12/2019

קרן חדשה מיום 18/12/19,  התאמת נכסי הקרן למדיניות ההשקעות תסתיים עד ליום  31.01.20.

"אנו גאים להשיק היום את קרן הנאמנות יצירה (0B) אג"ח ללא מניות*** מספר נייר 5130232, היחידה** שאינה גובה דמי ניהול ממשקיעיה בתקופה של ריביות ותשואות לפדיון נמוכות באופן היסטורי – צו השעה הוא צמצום עלויות ההשקעה, עמלות ודמי ניהול"

בתחילת שנת 2008 הושקו לראשונה בישראל קרנות כספיות שהיוו תחליף לפיקדונות בנקאיים. כל מנהלי קרנות הנאמנות שהשיקו קרנות כספיות ב-2008 הציעו אותן לציבור המשקיעים ב-0 דמי ניהול, שמהווים למעשה דמי ניהול מסובסדים. רק לאחר שנים של פעילות החלו מנהלי הקרנות הכספיות להעלות את דמי הניהול.

בשנים האחרונות ובמקביל לירידת ריביות הבנקים המרכזיים בעולם, נשחקו גם הריביות על פיקדונות בבנקים והתשואות לפדיון המגולמות במחירי האג"ח והמק"מ. דווקא היום, כאשר התשואות הצפויות בהשקעות סולידית כמו פיקדונות או אג"ח מדינה נמצאות בשפל של כל הזמנים – לגביית דמי ניהול מינימליים או אפסיים משמעות קריטית לגבי התשואה נטו שתיוותר בידיו של המשקיע.

בית ההשקעות יצירה מודיע היום על השקה של קרן יצירה  (0B) אג"ח ללא מניות המוצעת למשקיעים ב-0% דמי ניהול בהתחייבות לשנה לפחות*. הקרן יצירה (0B) אג"ח ללא מניות תשקיע את מירב נכסיה באג"ח מכל סוג ולא תייצר חשיפה למניות .

 

מנהל הקרן: איילון קרנות נאמנות בע"מ (בהוסטינג)

מנהל ההשקעות החיצוני בקרן: יצירה בית השקעות בע"מ (להלן : יצירה)

 

אילן ארד קשת מנכ"ל יצירה: "אנו גאים להשיק היום את קרן הנאמנות המנוהלת היחידה** שאינה גובה דמי ניהול ממשקיעיה. בתקופה של ריביות ותשואות לפדיון נמוכות באופן היסטורי – צו השעה הוא צמצום עלויות ההשקעה, עמלות ודמי ניהול.

 

מלבד יצירה אג"ח (B0) ללא מניות, מתוך מעל 1,000 קרנות נאמנות 2 בלבד מוצעות עם דמי ניהול 0. אחת מהן היא קרן כספית והשנייה אגד קרנות בה נגבים דמי ניהול בקרנות המוחזקות באגד.

קרנות הנאמנות בניהול השקעות יצירה פועלות פחות מ-3 שנים ולכן עדיין לא מדורגות באופן מלא בכל מערכות הדירוג של הבנקים. מאות מיליוני השקלים בקרנות יצירה גוייסו "מפה לאוזן" ולא דרך יועצי ההשקעות בבנקים המסתמכים על מערכות דירוג הקרנות של הבנק.   

בית ההשקעות יצירה הוקם בסוף 2016 על ידי אילן ארד קשת, שמואל ילשביץ' ועמית ביליה ובתחילת 2017 הצטרף גיא ניסנסון,לשעבר מנכ"ל אקספון 018, המשמש יו"ר בית ההשקעות. יצירה מתמחה בניהול קרנות נאמנות ותיקי השקעות. בבית ההשקעות יצירה חרטו על הדגל כי ינהלו השקעות בקרן נאמנות אחת בלבד בכל קטגוריית השקעה (כיום בית ההשקעות מנהל השקעות ב- 6 קרנות ב6 קטגוריות)  ונמנעים משכפול קרנות, טכניקה המשמשת חלק ממנהלי הקרנות כדי להתבלט בצמרת טבלת התשואות בכל מחיר

 

0 – ללא חשיפה למניות          B- עד 30% חשיפה למניות בערך מוחלט

 

 

מנהל הקרן: איילון קרנות נאמנות בע"מ.

מנהל השקעות חיצוני : יצירה בית השקעות

* מנהל הקרן התחייב לפעול בהתאם למתווה רשות ניירות ערך לעניין העלאת דמי ניהול בקרנות, על פיו לא יעלה את שכר מנהל הקרן או את שיעור ההוספה (להלן ביחד: "השכר") בקרנות שבניהולו במהלכה של שנה קלנדרית. מנהל הקרן יוכל להעלות את שכרו בקרן רק ביום 1.1.2021. (פרטים בענין חריגים נוספים להתחייבות האמורה מובאים בדוח מיום 03/03/2016 אסמכתא: 2016-03-040243).

** היחידה = היחידה שהיא קרן מנוהלת, אינה כספית או אגד קרנות. נכון ל- 19.12.2019

אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות בידי יועץ השקעות בעל רישיון עפ"י דין, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור לעיל כדי להוות הצעה לרכישת יחידות בקרנות. רכישת היחידות בקרנות היא רק בהסתמך על תשקיפי הקרנות בתוקף מועד הרכישה והדיווחים המיידים.

אין לראות באמור התחייבות להשיג תשואה כלשהי.

 

 

 

 

 

 

 

x