וריפון וויזה ישתפו פעולה

חברות VERIFONE ו-Visa בישראל הודיעו על שתוף פעולה לפיו ישדרגו מאו, מסופי תשלום בבתי עסק מסדר גודל קטן ובינוני

 

 
שני המנכלים דן סופר וברק מלניק קרדיט רמי זרנגרשני המנכלים דן סופר וברק מלניק קרדיט רמי זרנגר
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/12/2019

החברות VERIFONE ו-Visa  בישראל הודיעו על שתוף פעולה לפיו ישדרגו מאות  מסופי תשלום בבתי עסק מסדר גודל קטן ובינוני, ברחבי הארץ לתקן ה-EMV,  אשר מספק שכבה נוספת של הגנה להעברות כספיות אישיות, באמצעות תהליך זיהוי "דינמי". כלומר, בכל פעם שנעשה תשלום קרדיט או דביט במסופון שבבית העסק – יווצר קוד חד פעמי שישמש לאשור העסקה ובכך יספק את שכבת ההגנה הנוספת.
 
בעוד חברות קמעונאיות גדולות רבות כבר עובדות על המעבר מזה זמן, במגזר העסקים הקטנים ישנה פחות מודעות לצורך החשוב בשדרוג וליתרונותיו הרבים . הדבר כולל את נושא ההגנה לשני הצדדים – הלקוח מצד אחד ובית העסק מצד שני. 
 
המהלך מבוצע על ידי שתי החברות על רקע הכרזת בנק ישראל המחייבת את כל בתי העסק לעבור לתקן ה -EMV בשנתיים הקרובות. שתי החברות כבר תמכו במאות עסקים שהחלו לעבוד עם התקן החדש זה מכבר, ופועלות כעת יחדיו על מנת לסייע למגזר העסקים זה ולהאיץ בו את ההטמעה.  
 
מנכ"ל Visa ישראל, ברק מלניק : "לחברתVisa  ניסיון מצטבר רב בהטמעה מוצלחת של טכנולוגיית ה- EMV בשווקי אירופה וזהו ערך מוסף שהיא מביאה עימה גם לשוק הישראלי. המעבר לטכנולוגית EMV בקרב סקטור העסקים הקטנים והבינוניים חשוב, מכיון שהוא מספק ערך מוסף משמעותי של הגנה הן לבתי העסק והן ללקוחותיהם. המהלך שלנו עם וריפון מהווה אבן דרך חשובה בתהליכי ההטמעה וחינוך הצרכנים לחוויית תשלום חדשה, מתקדמת ובטוחה יותר, וזו בשורה טובה לכלכלת ישראל ברמה הגבוהה ביותר".
 
מנכ"ל VERIFONE ישראל וסגן נשיא למערב אירופה, דן סופר: "מערכות תשלום נוחות, יעילות ובטוחות הן מרכיב משמעותי בכל משק מתקדם, לכן ישראל חייבת להדביק את הפער בעולם התשלומים. 
המעבר לתקן EMV יציב את העסקים בישראל בקו אחד עם שאר העסקים בעולם, יפחית את מספר הונאות האשראי בצורה משמעותית ויתמוך בקבלת אמצעי תשלום מתקדמים לרבות תשלומים סלולריים. אנחנו שמחים להיות חלק מהמהלך שישנה את דרכי התשלום של הצרכן ויאפשר לעסקים להתבסס בישראל."
 
רקע נוסף:
עם השלמת המעבר לתקן EMV , מצטרפת ישראל למדינות רבות בעולם המיישמות בהצלחה את שיטת התשלום המאובטחת והמתקדמת. יתרון נוסף משמעותי של התקן החדש הוא שימוש בטכנולוגיית contactless , המאפשרת ביצוע עסקאות ללא מגע ישיר בין הכרטיס למסוף. טכנולוגיה זו המהווה את הדרך הנוחה ביותר לתשלום בין הכרטיס והמסוף שבנקודת המכירה. זו, הפכה לנורמה ברחבי העולם. 
כבר לפני שנה החלו בבנק ישראל בצעדים להעברת העסקים בישראל לתקן החדש. כחלק מפעולותיו מפעיל כבר הבנק   מנגנון של "הסטת האחריות" לבתי עסק גדולים  שלא עברו לשימוש בתקן EMV, ויחיל את אותו המנגנון על עסקים קטנים  ב- 31.12.19, כך שממועד זה, כאשר נעשית הונאה בכרטיס אשראי (למשל רכישה בכרטיס גנוב) הסולק יכול להעביר את האחריות לתשלום לבית העסק הקטן. בנוסף, לפני כמה שבועות הודיע הבנק על מתווה בו קבע תאריך יעד למעבר סופי של כל העסקים ל EMV.
 

 

x