מניות חו״ל >> ליאור וידר, מנהל השקעות באפסילון בית השקעות - האם זאת "טסלה" הבאה ?

 

 
ליאור וידר, אפסילוןליאור וידר, אפסילון
 

ליאור וידר, אפסילון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/06/2020

ליאור וידר, אפסילון - האם זו טסלה הבאה?

חברת טסלה TSLA של אלון מאסק, שמייצרת מכוניות חשמליות נמצאת תחת אור הזרקורים כבר תקופה ארוכה, ולאחרונה מניית החברה רושמת מהלך עליות מרשים במיוחד (גם כעת). המניה נסחרה ברמה של כ- 350 דולר בלבד בזמן משבר הקורונה רק לפני כחודשיים וחצי, ולאחר עליות מאוד חדות שהתחזקו בשבוע החולף, היא נסחרת כרגע בשיא חדש של כ- 940 דולר למניה.

אנצל את ההזדמנות להכיר לכם, דרך סיפור מעניין, את חברת ניקולה שהתחילה להיסחר בארה"ב תחת הסימבול NKLA בשבוע שעבר, לאחר שהתמזגה, בעיקר ע"י הנפקה פרטית שקשורה לחברת פידליטי, עם חברה אחרת (VTIQ), ובמסגרת המיזוג החברה קיבלה כ- 700 מיליון דולר במזומן לפי שווי של כ- 13 מיליארד דולר. 

ראשית נתחיל מהשם המיוחד, אז למה דווקא ניקולה ?

ניקולה טסלה
היה אחד מגדולי הממציאים בכל הזמנים וכנראה גדול מהנדסי החשמל, ועיקר פעילותו התרכזה לפני כ- 100 שנה. בין היתר ניקולה עבד עם תומאס אדיסון שהמציא את הנורה, והוא בעצם זה שהמציא את הרדיו ועוד לא מעט המצאות שקשורות לשידור והעברת חשמל ממקום למקום.

חברת טסלה ששולטת בתחום המכוניות החשמליות נקראה על שם משפחתו, וכאמור החברה החדשה ניקולה, נקראת על שמו הפרטי.

חברת ניקולה הוקמה בשנת 2014 ועוסקת במחקר, פיתוח וייצור רכבים מסחריים ומשאיות חשמליות שמובילות בין היתר מלט וסחורות בכבישים המהירים באמריקה, ובין היתר היא כאמור מתחרה ישירה לטסלה.

לפי דברי החברה, היא מתכוונת להקים מפעל באריזונה בחודשים הקרובים, במטרה שהמשאיות הקטנות יותר שמונעות ע"י סוללה כמו המכוניות של טסלה, יתחילו להימכר בשנת 2021. המשאיות הגדולות יותר, שהן עם הנעה חשמלית שמבוססת על תאי מימן, צפויות להתחיל להימכר בשנת 2023.

היום, לאחר שהמניה שלה יותר מהכפילה את עצמה בימים האחרונים, בין היתר בגלל ציוצים אופטימיים בטוויטר של המייסד והיו"ר שלה טרוור מילטון (מנסה לחקות את מנכ"ל טסלה?) החברה נסחרת תחת תג מחיר גבוה בשווי של כמעט 30 מיליארד דולר
הנהלת החברה טוענת שיש לה כרגע צבר הזמנות של מעל 14000 משאיות בשווי של מעל 10 מיליארד דולר, ובהמשך היא מתכוונת לייצר גם משאיות קלות יותר, שכיום מיוצרות בעיקר ע"י פורד וג'נרל מוטורס.

החברה ייחודית ושונה מהאחרות בתחום, בגלל שהיא מתכוונת להקים רשת משלה של תחנות מימן, ולא אלאה אתכם בצד הטכני אבל היא מתכננת לייצר את גז המימן ע"י פיצול מים באמצעות חשמל, תהליך שנקרא אלקטרוליזה של מים.

ניקולה נסחרת כאמור כיום בשווי של כמעט 30 מיליארד דולר, ומעריכה כי תמכור בכ- 1.4 מיליארד דולר עד שנת 2023. הערכה זו מבוססת על מכירות של כ- 5500 משאיות והפעלה של כ- 28 תחנות מימן.

לשם ההשוואה רוב חברות המשאיות הגדולות האחרות כמו Paccar  ו- Traton שהיא ספין-אוף של פולקסוואגן, מוכרות בממוצע כ- 220 אלף משאיות בשנה, ונסחרות בשווי נמוך יותר של כ- 22 מיליארד דולר בממוצע כל אחת. 

טסלה התחילה להיסחר בשנת 2010 בשווי של כ- 2.5 מיליארד דולר, והמכירות הראשונות המשמעותיות שלה הגיעו רק שנתיים-שלוש לאחר מכן. היא כמובן עדיין נמצאת הרחק לפני שאר המתחרות בתחום ונסחרת כיום לפי שווי שוק של כ- 176 מיליארד דולר, ולשם השוואה חברת פורד נסחרת לפי שווי דומה לזה של ניקולה של כ- 29 מיליארד דולר, אבל מכרה בניגוד אליה בשנה החולפת בכ- 150 מיליארד דולר.

חברת ניקולה מתחילה לתפוס כותרות לאחרונה, ופתחה את האפשרות להזמנות לטנדר שהיא מייצרת שנקרא "Badger" כבר החל מה- 29 ליוני. הטנדר כולל עיצוב פשוט יותר לעומת הסייבר טראק של טסלה שהוא טנדר חשמלי עם עיצוב עתידני, עם טווח נסיעה של עד 600 מייל, והוא יכול להאיץ מ- 0 ל- 100 קמ"ש תוך 2.9 שניות בלבד, וצפוי לעלות כ- 60-90 אלף דולר.

אז האם צומחת פה טסלה הבאה או שמדובר בבועה שהתנפחה? עוד מאוד מוקדם לדעת, אבל ככל הנראה תתחילו לשמוע את השם ניקולה לא מעט בעתיד הקרוב.


מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם של ליאור וידר למידע מקצועי, נתונים וגרפים מיוחדים

הכותב הנו מנהל השקעות בקרנות נאמנות בחברת אפסילון. האמור בכתבה הוא למטרת מסירת מידע בלבד, אינו מהווה חוות דעת, הצעה ו/או המלצה לפעולה כלשהיא, ואין לראות בו תחליף לייעוץ או שיווק השקעות פרטני, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של המשקיע הפוטנציאלי. הכותב, אפסילון ו/או החברות הקשורות אליה ו/או בעלי עניין בה מחזיקים או עשויים להחזיק ו/או לסחור בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המצוינים בכתבה ולהיות בעלי עניין אישי בנושא.

x