זהירות המלצת "קניה חזקה" לטסלה

בניגוד לדעת כלכלנים רבים וביניהם כלכלני FUNDER יש מי שדווקא רואה במניית טסלה הזדמנות קניה חזקה. אנו כפלטפורמה מרובת דעות מביאים לכם לעיון גם את המלצה זו.

 

 

FacebookTwitter Whatsapp

רון אייכל
17/01/2021

עיקרי הדברים

• טסלה הצליחה לנפץ את תחזיות האנליסטים  לרבעון השלישי ומאז ועד היום, המניה נמצאת בגל של עליות במקביל לכניסתה למדד ה-SP500. 

• מניית טסלה נמצאת בשיא כל הזמנים ונשאלת השאלה האם. היא אכן שווה את מחירה? 

• פוזיציות השורט שעד כה לא צלחו, חזרו לכותרות וצוברות תאוצה.

• טכנית המניה נמצאת לשבוע הקרוב במגמה חיובית חזקה.

הזווית הטכנית לשבוע הקרוב 







שם החברה\ני"ע

Ticker

מחיר

המלצה

תמיכה

התנגדות

Tesla

TSLA

860.49

קניה חזקה

769.97

937.27





טכנית המניה נמצאת לשבוע הקרוב במגמה חיובית חזקה כאשר רוב האינדיקטורים תומכים בעליה במחירה ונותנים דירוג Buy. גם אינדיקטור המומנטום למניה הינו .Buy

תיאור החברה

טסלה
הינה חברה לייצור כלי רכב המבוססים על הנעה חשמלית ופיתוח טכנולוגיות של אנרגיה נקיה. שמה של טסלה ניתן לה כמחווה לממציא ניקולה טסלה

בשנות ה-2000 המוקדמות החל מירוץ לייצר גרסה מסחרית לאבטיפוס של מכונית חשמלית שהציגה חברה אמריקאית בשם.AC Propulsion  שתי קבוצות עמלו על הפרוייקט אב הטיפוס. קבוצה אחת האחת בראשות היזם ואיש העסקים המצליח פורץ הדרך אילון מאסק וקבוצה נוספת בראשות מרטין אברהארד. בעקבות הצעת נשיא חברת AC ששתי הקבוצות ישתפו פעולה, הוקמה בשנת 2003 טסלה מוטורס כשמסק שימש כיו"ר ומעצב ראשי ואברהארד שימש כמנכ''ל.

מאסק שימש כמשקיע ראשוני מרכזי עם השקעה של 7.5 מיליון דולר וגיוס נוסף של 13 מיליון דולר. בשנת 2005 תוך שיתוף פעולה עם קבוצת לוטוס הבריטית, שיצרה עבור טסלה את רוב רכיבי דגם המכונית הראשון, למעט רכיבי מנוע בבלעדיות, הציגה טסלה דגם הקרוי בשם רודסטר והיה למכונית הספורט הראשונה שלה.

מכונית הספורט שהוצגה היתה הראשונה שתוכננה לשימוש עם סוללות ליתיום יון שסיפקה טווח נסיעה של כ-329 קילומטר לכל טעינה עם ביצועים ספורטיבים ותאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש ב-3.7 שניות. בשנת 2008 הונפקה טסלה בנסד''ק וכיום החברה נסחרת לפי שווי שוק של 0.81 טריליון דולר עם מכפיל רווח היסטורי של כ-1600.

לדברי מנכ"ל, החברה רואה לעצמה ערך בקידום נושא הרכבים החשמליים בכלל. ביוני 2014 הודיע בצעד מפתיע אילון מאסק, כי החברה מאשרת "לכל מי שרוצה" בעולם, לעשות שימוש בפטנטים שלה והחברה מתחייבת שלא לתבוע את מי שיעשה שימוש בפטנטים שלה. מדובר בצעד לא מוכר שלא בוצע אי-פעם על ידי תאגיד מסחרי, למטרות רווח, בסדר גודל שכזה.

לדברי מסק, הצעד נועד לקדם את המעבר לרכבים חשמליים בכל העולם - מעבר שאמור לצמצם את כמות המזהמים באוויר, לצמצם את פליטת גזי החממה, להקטין את התלות בדלקים פוסיליים (מאובנים) ואת התלות הפוליטית במדינות שבשטחן יש מרבצי נפט גדולים.

תוצאות כספיות
טסלה הציגה הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לרבעון השלישי של השנה ובשורת הרווח הנקי, נרשם רווח של300  מיליון דולר עם רווח מתואם למניה של 76 סנט למניה. הצפי היה להכנסות של 8.3 מיליארד דולר ברבעון זה ורווח למניה של 56 סנט למניה. קצת לפני פרסום הדוחות, החברה דיווחה כי מסרה 139,300 כלי רכב ברבעון האחרון, עלייה של 40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בנוסף לגידול במכירות, הרווח נבע במידה מסוימת גם ממכירת נקודות זיכוי על אי פליטת גזים מזהמים ליצרניות של מכוניות בנזין. הרווח נרשם למרות סגירה זמנית של פעילות טסלה במפעל העיקרי שלה בפרמונט שבעמק הסיליקון. רשויות מקומיות הורו על סגירת רוב העסקים בכדי לבלום את התפרצות הקורונה. מאסק התנצח עם הרשויות ופתח מחדש את המפעל.

לטסלה יש יחס מהיר של 1.32 והיא נסחרת כמניית צמיחה מובהקת. סך המזומנים של החברה קפצו מ-8.62 מיליארד דולר ברבעון הקודם ל-14.53 מיליארד דולר ברבעון השלישי.

מה צופן העתיד לחברה
נכון להיום הדעות חלוקות לגבי טסלה. מצד אחד מעלים לטסלה את מחירי היעד ומצד שני פוזיציות השורט הולכות וגדלות כנגד מניות החברה. על אף הטכנולוגיה המתקדמת שטסלה בנתה וצברה במשך שנים, בסופו של דבר לכל דבר יש מחיר, והשאלה הנשאלת היא האם אכן מדובר במחיר נכון או לא?

בין השורטיסטים המרכזיים נמצא ד"ר מייקל ברי, שבניגוד למשקיעים אחרים, שהניחו תחזיות סביב מניה כזאת או אחרת, יש לו לגיטימציה חזקה מאוד אחרי שנכנס לפוזיציית שורט באמצע שנות האלפיים נגד סקטור שלם. ברי היה מבין הבודדים שחזו כי קיימת בועת נדל"ן בארצות הברית וכי היא תתפוצץ. אחרי שחזה את משבר הסאב פריים, קרן ההשקעות שלו הרוויחה 750 מיליון דולר, בנוסף לכ-100 מיליון דולר שברי שם בכיסו הפרטי.

הסיפור של ברי, אפילו הדהד עד להוליווד שהפיקו סרט הקרוי “מכונת הכסף” או בתרגום חופשי “השורט הגדול”. את דמותו בסרט “מכונת הכסף” גילם השחקן כריסטיאן בייל ועד היום הוא משתמש בתמונה מהסרט בחשבון הטוויטר שלו.

למרות הסנטימנט החיובי שיש למשקיעים מסביב לטסלה, המשקיע מייקל ברי, גורס כי עתידה של מניית טסלה לוטה בערפל. בציוץ בו הודה כי נכנס לפוזיציית שורט בחודש שעבר, המליץ ברי למנכ”ל טסלה אלון מאסק, שהוכתר בסוף השבוע להיות האיש העשיר בעולם, למכור את מניות החברה, כל עוד הן מצויות במה שהוא מכנה “רמת מחירים מגוחכת".

ברי צייץ בחשבון הטוויטר שלו (שהורד בינתיים מהאוויר): “ובכן, השורט הגדול האחרון שלי גם הוא הלך וגדל, וגדל, וגדל. הזינוק בשווי השוק של טסלה היום (ו’) בלבד בהיקף של 60 מיליארד דולר, שווה ערך לשווי ג’נרל מוטורס (GM) פי שניים משווי הרשי, פי שלושה מאטסי ,(Etsy) פי ארבע מדומינוס, ופי 10 מוורנאדו… תהנו מזה כל עוד זה נמשך”.

אם זאת, נזכור כי מיליארדי הדולרים שהושקעו בפוזיציית שורט בשנה החולפת ירדו לטמיון וזאת מכיוון  שמניית החברה פשוט לא הפסיקה לנסוק. ולהיפך, רק החודש הוסיפה מניית טסלה להוסיף לערכה, אחרי שסגרה את 2020 בלא פחות מ-740%, על רקע רבעונים רווחיים וצירופה למדד S&P 500 בחודש שעבר.


נתונים כספיים ופיננסים