החגיגה נגמרה: זינוק בדמי הניהול ביותר מפי 4 בקרן הגדולה בישראל לאחר שגייסה 5.7 מיליארד שקלים

החגיגה נגמרה - הקרן הכספית הגדולה בישראל "אנליסט כספית" מזניקה את דמי הניהול ביותר מפי 4 הקרן הגדולה בישראל נכון להיום "אנליסט כספית" המנהלת כ 6 מיליארד שקלים מזניקה את דמי הניהול שלה במאות אחוזים מרמה של 0.03% לשנה לרמה של 0.14% לשנה.

 

 

 
cellphone-Image by Sergei Tokmakov Terms.Law from Pixabaycellphone-Image by Sergei Tokmakov Terms.Law from Pixabay
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/12/2022

הקרן הגדולה בישראל נכון להיום "אנליסט כספית" המנהלת כ 6 מיליארד שקלים מזניקה את דמי הניהול שלה במאות אחוזים מרמה של 0.03% לשנה לרמה של 0.14% לשנה. 

הקרן שעד לתאריך  15.9.2022 עוד נקראה "אנליסט כספית שיקלית עם קונצרני" וגבתה שיעור הוספה - מה שהפך אותה ללא אטרקטיבית למשקיעים רבים ולכן ניהלה רק כ 322 מיליון שקלים (באוגוסט) כאשר לאחר שינוי השם וביטול עמלת שיעור ההוספה הפכה להיות הלהיט הגדול של השנה כשהיא מגייסת כ 5.7 מיליארד שקלים (לא כולל דצמבר) וזאת במחשבה שהיא תמשיך להיות זולה מאוד בדמי ניהול אפסיים של 0.03% ועם ביצועים יחסית טובים גם בזכות דמי הניהול האפסיים. 

ולפעמים החגיגה נגמרת

ובכן החגיגה נגמרה ואפשר להפסיק להאמין שלזמן רב מנהל הקרן ייקח על עצמו לא להרוויח מבוננזת גיוסים עצומה שכזו בעוד הוא נאלץ לשלם עמלת הפצה לבנקים של 0.1% לשנה. 

למעשה אפשר ורצוי לבדוק תשואות של קרנות כספיות לטווחים קצרים של פחות משנה ויש שיטה חדשה שפיתחנו בפאנדר "תשואה תיאורטית שנתית" המבוססת על התשואה בחודש החולף שמחושב מידי יום מסחר. השוואה בפרמטר זה נותנת תחושה טובה יותר לגבי ביצועי הקרן ביחס לפיקדונות קצרי מועד או קרנות כספיות מתחרות.

יועצי השקעות ומשקיעים, שמשקיעים בקרנות כספיות ונותנים משקל גדול לדמי הניהול צריכים לקחת בחשבון שדמי הניהול עלולים להשתנות בסוף שנה או אף באמצע השנה - ואין שום חוק שיכול למנוע ממנהל קרן להעלות דמי ניהול בכל רגע. המנהג להעלות רק בסוף/תחילת שנה הוא וולונטרי ורצוי לדרוש ממנהל קרן שדמי הניהול אצלו חריגים כלפי מטה התחייבות לא להעלות את דמי הניהול עד למועד ידוע. קרנות נוספות רבות מעלות בימים אלו דמי ניהול ואנחנו בפאנדר נסכם את כל הנתונים ונפרסם אותם לטובת כל המשקיעים ויועצי ההשקעות.

הרווח השנתי מדמי הניהול החדשים בקרן אנליסט כספית יגיעו ל 8.4 מיליון שקלים בשנה (בהנחה שהיקף הקרן יעמוד בממוצע על 6 מיליארד שקלים) מתוך זה יאלץ מנהל הקרן, אנליסט, להיפרד מכ 6 מיליון שקלים לטובת הבנקים שמפעילים את מערך ההפצה העצום הזה ונותנים לציבור יועץ השקעות חינם. רווח של מיליוני שקלים בשנה לטובת ניהול של קרן בודדת זה רווח הרבה יותר גדול ממה שנותנות רוב הקרנות למנהליהם. נקווה שאנליסט ישתמשו בכסף בחוכמה וישיאו בשנת 2023 תשואה יפה למשקיעים. 

להלן הדיווח של אנליסט:




x