הקליניקה המשפטית הראשונה בישראל שתיאבק בשנאה במרחב הציבורי - תיקרא על שם שירה בנקי

משפחת בנקי מקימים יחד את הקליניקה משפטית הראשונה לטיפול משפטי בנפגעי שנאה והסתה ברשת

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/08/2016


קרן ברל כצנלסון, שחרטה על דגלה את הובלת המאבק בגזענות בחברה הישראלית, חברה לבית ספר רדזינר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה ובשיתוף עם משפחת בנקי מכריזים על הקמתה של קליניקה משפטית ראשונה מסוגה בישראל, שתיאבק בשנאה במרחב הציבורי ותיקרא על שמה של שירה בנקי, שנרצחה לפני כשנה במצעד הגאווה בירושלים. 

במסגרת פעילותה, תעניק הקליניקה תמיכה משפטית לנפגעי אלימות ברשת, תקדם הצעות חוק למיגור האלימות ברשת וכן, תפעל להעלאת המודעות למגוון האפשרויות המשפטיות העומדות בפני קורבנות אלימות ברשתות החברתיות. 

הקליניקה, שהוקמה ביוזמת קרן ברל כצנלסון ובשיתוף עם עו"ד שרון ציונוב, מנהלת מערך הקליניקות המשפטיות בבית ספר רדזינר למשפטים בבינתחומי, תנוהל ע"י עו"ד אילן יונש ותאויש על ידי 20 סטודנטים בבית ספר רדזינר למשפטים בבינתחומי. 

קרן ברל כצנלסון רואה בהקמת הקליניקה חלק בלתי נפרד ממאבקה בהסתה ובגזענות בחברה הישראלית, וכהמשך לפרויקט דו"ח השנאה המנטר וממפה בכל רגע נתון תופעות של הסתה, הדרה וגזענות ברשת. הפרויקט נועד להציב מראה ולאמוד את מידת השיח האלים והגזעני בחברה וברשתות בפרט. במהלך השנה האחרונה חשף הפרויקט מספר נתונים מעוררי דאגה, ביניהם: עלייה של 40% בכלל הקריאות לאלימות ברשת (לרצוח, לשרוף או להרוג), בכל 3 דקות אישה מוטרדת מינית ברשת, מעל ל-390 אלף מקרי פוגענות כלפי קהילת הלהט"ב ותומכיה - כשמתוכם בכל חצי שעה יוצאת ברשת קריאה נקודתית לאקט אלים נגד קהילת הלהט"ב ונושאים נוספים שהועלו באמצעות הדו"ח לסדר היום הציבורי. 

ערן חרמוני, מנהל המרכז הרעיוני של קרן ברל כצנלסון, מסר כי: "היקף האלימות ברשת הביא אותנו להכרה כי חלק ניכר מהציבור תופס את המרחב האינטרנטי כמרחב שקוף – ללא דין וללא דיין. גם התוקפים וגם המותקפים נמצאים בתחושה שהרשת איננה חלק מהמרחב הציבורי. אחת המטרות המרכזיות שלנו בייסוד הקליניקה היא לנפץ את התפיסה הזו, להגביר את המודעות למעמדה הציבורי של הרשת ולסייע לנפגעות ולנפגעים שנותרים חסרי אונים אל מול המסך". 

עו"ד שרון ציונוב, מנהלת מערך הקליניקות המשפטיות בבית ספר רדזינר למשפטים בבינתחומי הרצליה, מסרה כי: "אנו במערך הקליניקות המשפטיות במרכז הבינתחומי מחויבים לקידום שינוי חברתי וגאים להיות שותפים בפרויקט חשוב כל כך לחברה הישראלית".

הקליניקות המשפטיות במרכז הבינתחומי מעניקות סיוע משפטי איכותי ליחידים ולקבוצות מוחלשות, בד בבד עם חינוך דור העתיד של הקהילה המשפטית להתנדבות ולאחריות חברתית. בדרך זו, החברה יוצאת נשכרת פעמיים: הן בסיפוק שירותי סיוע משפטי איכותי לאוכלוסיות הנזקקות, והן באמצעות העשרת הקהילה המשפטית בישראל במשפטנים שיהיו מודעים לחשיבות הסיוע לאוכלוסיות מוחלשות וישקיעו מזמנם בהתנדבות ובקידום צדק חברתי בישראל. 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x