בנק ישראל >>מניעת הלבנת הון ומימון טרור וזיהוי לקוחות

 

 
 

חדוה בר -המפקחת על הבנקים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/11/2016

מבוא

1.תקנה 21 לתקנות ניירות ערך (זירת סוחר לחשבונו העצמי), התשע"ה-2014 מחייבת חברה המנהלת זירת סוחר ("זירת סוחר"), להפקיד את כספי הלקוחות בחשבון נאמנות עבור לקוחותיה בתאגיד בנקאי בארץ או במוסד כספי בחו"ל, בהתאם לתנאים הקבועים בתקנה.

2. יצוין כי רשות ניירות ערך מסרה לנו את פרשנותה ה הבוכת , לפיה זירת סוחר, שהגישה בקשה לרישיון זירה לפי סעיף 44יג לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968"( חוק ניירות ערך") עד ליום 26.5.15 ,וטרם נתקבלה החלטת הרשות, לא חייבת להפקיד את כספי לקוחותיה בחשבון נאמנות, כאמור לעיל.

3.ביום 24.12.15  פורסם ברשומות צו איסור הלבנת הון (חובות זיהוי, דיווח וניהול רישומים של זירת סוחר לחשבונו העצמי למניעת הלבנת הון ומימון טרור), התשע"ו-2015 ,אשר ייכנס לתוקף ביום 24.6.16 ,ויחיל משטר איסור הלבנת הון ואיסור מימון טרור על חברה בעלת רישיון זירה לפי סעיף י44 ג לחוק נירות ערך.

4. לאור האמור ולאחר התייעצות עם הוועדה המייעצת בעניינים הנוגעים לעסקי בנקאות ובאישור הנגידה, ומתוקף סמכותי לפי סעיף 5)א)(8 (לצו איסור הלבנת הון (חובות זיהוי, דיווח וניהול רישומים של תאגידים בנקאיים למניעת הלבנת הון ומימון טרור), התשס"א-2001") הצו"), תיקנתי את הוראת ניהול בנקאי תקין מספר 411 בנושא "מניעת הלבנת הון ומימון טרור וזיהוי לקוחות" ("ההוראה") כמפורט להלן:

התיקון להוראה

בנספח א' 2 -להוראה יבוא:

"האמור בסעיפים 2 2) ,ב) (ד)( 4 (-ו2) א) לצו לגבי רישום נהנה בחשבון לא יחול על חשבון נאמנות של חברה בעלת רישיון זירה לפי סעיף ל גי44 חוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968 , עבור לקוחותיה, בהתאם לקבוע בסעיף 21)א) לתקנות ניירות ערך (זירת סוחר לחשבונו העצמי), התשע"ה- 2014."

תחילה

.5 תחילת התיקון להוראה על פי חוזר זה - ביום פרסומו.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x