על-בד מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי של 2016 >> זינוק של 70% ברווח התפעולי לכ- 27 מיליון שקל

הקרנות שמחזיקות את על- בד 

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/11/2016

דגשים לתוצאות הרבעון:
  • הכנסות: גידול של 4% ל- 392 מיליון שקל

  • EBITDA: גידול של 35% ל- 42 מיליון שקל

  • רווח נקי: גידול של 24% ל- 15.7 מיליון שקל

  • התזרים: 91 מיליון שקל

  • ההון העצמי של החברה גדל לכ-514 מיליון שקל

דן מסיקה, מנכ"ל על-בד: "אנו מרוצים מאד מכך שמהלכי ההתייעלות בעל-בד ברבעונים האחרונים מניבים פרי והובילו לצמיחה של 70% ברווח התפעולי מתחילת השנה לכ- 27 מיליון שקל.  

במהלך הרבעון השלישי נבחרה על-בד לשמש כספק מוביל של טמפונים ברשת שיווק מובילה באירופה וכן כספק מוצרי ספיגה לרשת שיווק גדולה בארה"ב. סך ההזמנות השנתיות הצפויות מלקוחות אלו נאמד ביותר מ- 15 מיליון דולר. אנו עדים לצמיחה משמעותית בפעילותנו בתחום המגבונים הלחים בגרמניה ובישראל תוך השגת שיעורי רווחיות גבוהים משמעותית מאלו בתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך הרבעון הרביעי של 2016 אנו צופים להשלים את הקמת קו הייצור בדימונה ולהתחיל בהרצתו. הקמת הקו החדש נדרשת לצורך שדרוג סל המוצרים הקיים, פיתוח מנועי צמיחה חדשים בעלי רווחיות גבוהה יותר ושמירת נתח השוק של החברה בתחום המגבונים הלחים. הקו החדש המוקם בדימונה מתוכנן להעסיק כ- 45 עובדים תושבי האזור".
חברת על-בד משואות יצחק, המייצרת ומשווקת מגבונים לחים, מוצרי היגיינה נשית ומוצרי ספיגה, פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2016. על-בד נמנית על שלוש הקבוצות הגדולות בעולם (שאינן מותגים) המייצרות ומשווקת מגבונים לחים.

הכנסות על-בד ברבעון השלישי של 2016 הסתכמו בכ-392 מיליון שקל, גידול של 4% בהשוואה ל-375 ברבעון המקביל. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ- 1.15 מיליארד שקל, גידול של 3% לעומת הכנסות של כ-1.11 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה במכירות נובעת בעיקר מעלייה במגזר המגבונים בגרמניה בהיקף של כ- 80 מיליון שקל ומעליה במגזר מוצרי הספיגה ללקוחות קיימים וחדשים בהיקף של כ- 10 מיליון שקל. הצמיחה הושגה חרף השחיקה בשער החליפין של האירו והדולר.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2016 הסתכם בכ-87.9 מיליון שקל, גידול של 13% לעומת רווח גולמי של 78.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-252 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח גולמי של כ-243 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. למרות שחיקת המחירים כתוצאה מתחרות בשווקים בהם פועלת החברה ומתמהיל המוצרים שנמכרו בתקופה הנוכחית לעומת תקופה קודמת, תהליכי ההתייעלות אפשרו לחברה לשמור על שיעור רווח גולמי  גבוה של כ- 22% מסך ההכנסות.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2016 הסתכם בכ-26.8 מיליון שקל המהווה 7% מהמחזור, גידול של 70% בהשוואה לרווח תפעולי של 15.8 מיליון שקל המהווה 4% מהמחזור ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הסתכם ב- 74.6 מיליון שקל, המהווה 6% מהמחזור, גידול של 30% לעומת רווח תפעולי של 57.3 מיליון שקל המהווה 5% מהמחזור בתקופה המקבילה אשתקד.

על-בד מסיימת את הרבעון השלישי של 2016 עם רווח נקי של כ-15.7 מיליון שקל, גידול של 24% בהשוואה לרווח נקי של כ-12.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-43.9 מיליון שקל, גידול של 34% לעומת רווח נקי של 32.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2016 כמו גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה נאמד בכ- 4% מסך ההכנסות. 

ה- EBITDA ברבעון השלישי של 2016 הסתכם בכ-42 מיליון שקל, גידול של 35% בהשוואה ל- EBITDA של כ- 31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה- EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 120 מיליון שקל, גידול של 15% בהשוואה לכ- 104 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור ה- EBITDA ברבעון השלישי של השנה הגיע לכ- 11% מסך ההכנסות.

במהלך הרבעון קיבלה על-בד אישור ממרכז ההשקעות להגדלת ההשקעה במפעל החדש שמוקם בדימונה עד לסכום של 150 מיליון שקל ולמענק של 20% מסך ההשקעה. 

תזרים המזומנים שנבע מפעילות החברה ברבעון השלישי של 2016 הסתכם בכ- 91 מיליון שקל בהשוואה לכ- 54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

ההון העצמי של החברה הסתכם נכון לסוף הרבעון השלישי של 2016 בכ- 514 מיליון שקל, כ- 38% מסך המאזן.


אודות על-בד:

על-בד משואות יצחק בע"מ נוסדה בשנת 1985 ועוסקת במפעליה בישראל ובחו"ל ב-3 תחומי פעילות:
  1. ייצור ושיווק מגבונים לחים עשויים בד לא ארוג במגוון אריזות ולמגוון שימושים.

  2. החל משנת 2010 – ייצור ושיווק מוצרי היגיינה נשית (טמפונים) מסוגים שונים.
  1. החל משנת 2012 – ייצור ושיווק מוצרי ספיגה.

במפעלה במשואות יצחק, עוסקת החברה בנוסף לייצור המגבונים גם בייצור בדים לא ארוגים המשמשים חומר גלם עיקרי בייצור מגבונים לחים במפעלי התאגיד.

מוצרי החברה נמכרים בכל רשתות השיווק המרכזיות באירופה ובארה"ב – ((Walmart, CVS, Target, Walgreens, Tesco, Carrefour, Lidl, Aldi, dm. בנוסף נמכרים המוצרים ליצרנים גלובליים   כן למוסדות רפואיים שונים. המוצרים מאופיינים בחדשנות טכנולוגית ובעמידה בתקינה בינלאומית מחמירה. על-בד מעסיקה כ-900 עובדים במפעליה בישראל ועוד כ-800 עובדים במפעליה בחו"ל. החברה פועלת תוך שמירה והקפדה על נושאי איכות הסביבה, האחריות החברתית ואף זכתה בדירוג הזהב של מדד מעל"ה.

הקרנות שמחזיקות את על- בד 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x