מיטב דש רוכשת את חברת eLoan

בכך מעמיקה מיטב דש את פעילותה בתחום האשראי הצרכני

 

 
אילן רביב, מנכל מיטב-דשאילן רביב, מנכל מיטב-דש
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/11/2016

בית ההשקעות מיטב דש הודיע היום כי דירקטוריון ואסיפת בעלי המניות של חברת eLoan החליטו להיענות להצעתו לרכישת מלוא הון המניות של החברה. סכום הרכישה הכולל לא נמסר אך הוא יכלול, בין היתר, תשלום במזומן  לבעלי מניות eLoan , תשלום נוסף שמבוסס על רווחי החברה בשנים הקרובות ובנוסף התחייבה מיטב דש להזרים כסף לתפעול השוטף של החברה. בכוונת מיטב דש להמשיך ולהפעיל את החברה כפלטפורמה שמפגישה בין מלווים ללווים (peer-to-peer) ובנוסף להסתייע בטכנולוגיה שפותחה בחברה כבסיס לפעילות מתן אשראי צרכני ממקורותיה.

מדובר במהלך המרחיב את פעילות בית ההשקעות מיטב דש בתחומי האשראי הצרכני ומחזק את תחום ההלוואות החוץ בנקאיות ההולך וגדל. מיטב דש תהפוך לבעלת השליטה המלאה בחברה, כחלק מהאסטרטגיה הכוללת של החברה בתחום האשראי, שהתוותה על רקע מגמת הצמיחה בתחום האשראי החוץ בנקאי שתופסת תאוצה ומהווה חלופה ממשית לבנקים. שוק זה צפוי להמשיך לגדול, להתפתח ולהנות מהשפעת השינויים הרגולטוריים בתחום. eLoan הינה מהחברות הבולטות כיום בישראל הפועלות בתחום ההלוואות החברתיות P2P ומנוהלת ע"י עופר כרמל, שמוביל את החברה להישגים משמעותיים. נציין כי באפריל 2015, הצטרפה מיטב דש כמשקיע אסטרטגי ל-eLoan ורכשה כ-20% ממניות החברה. 

עופר כרמל, מנכ"ל eLoan: "אנו רואים ברכישה חלק טבעי מהתפתחות החברה וצמיחת תחום ההלוואות החברתיות בישראל. הנתונים מראים כי הציבור מכיר בצורך ומאמין בחלופה לבנקים ולחברות האשראי והיה זה אך טבעי שיגדל גם העניין של בתי השקעות ומשקיעים מוסדיים בתחום. חשוב להדגיש כי החברה רואה ברכישה הזדמנות משמעותית להגיע לשווקים חדשים, להתפתח ולקדם את תחום האשראי הצרכני כולו".

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש: "מטרת הרכישה היא להמשיך ולחזק את פעילותינו בתחום האשראי הצרכני לצד פעילותינו באשראי לחברות קטנות ובינוניות עם השקעתנו בחברת פנינסולה. אנחנו מאמינים שנוכל להביא את בשורת התחרות לתחום ההלוואות לפרטיים, הן בשירות והן במחיר. 
חברת  eLoan, שפועלת כבר כ-3 שנים, הצליחה לבנות מותג חזק ולגייס אלפי מלווים ואלפי לווים. אנחנו מתכוונים להציע הלוואות אטרקטיביות למאות אלפי הלקוחות שלנו ולכל משקי הבית בישראל."

מיטב דש השקעות מנהלת כ- 122 מיליארד ₪  בקרנות נאמנות, קופות גמל, קרנות פנסיה, תיקים מנוהלים ותעודות סל. בית ההשקעות פועל באמצעות חברות בנות גם בתחומי חבר הבורסה, ברוקראז' מוסדי, הפצת קרנות זרות, מכללה ללימודי שוק ההון ועוד. מיטב דש השקעות מנוהלת על ידי אילן רביב ונשלטת על ידי קבוצת BRM וצבי סטפק.








הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x