סקירת המסחר של פאנדר >> הפעילים בשוק המט"ח עסוקים כרגע אך ורק בבחירות בארה"ב

חוזקו של הדולר בשבועות האחרונים נבע במידה רבה מכך שבשוק העריכו כי קלינטון תנצח בבחירות, וכעת, לאור אי הוודאות לגבי המנצח, פעילים רבים מצמצמים את החשיפה שלהם על הדולר, מה שמתבטא בקריסה של השטר הירוק.

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/11/2016

משה שלום, FXCM ישראל: "הפעילים בשוק המט"ח עסוקים כרגע אך ורק בבחירות בארה"ב"

חוזקו של הדולר בשבועות האחרונים נבע במידה רבה מכך שבשוק העריכו כי קלינטון תנצח בבחירות, וכעת, לאור אי הוודאות לגבי המנצח, פעילים רבים מצמצמים את החשיפה שלהם על הדולר, מה שמתבטא בקריסה של השטר הירוק. התנודתיות סביב הבחירות צפויה להיות גבוהה במיוחד.

משה שלום, ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל, התייחס הבוקר לפתיחת שבוע המסחר במט"ח על רקע הבחירות בארה"ב: "הדולר-שקל צנח בשבוע שעבר כ-6.5 אגורות ונשבר מתחת לגבול 3.80 והוא נסחר כעת ברמתו הנמוכה ביותר מאז אמצע אוקטובר. גם בעולם קרס בשבוע שעבר הדולר ככל שהתברר שהבחירות לנשיאות בין קלינטון לטראמפ פתוחות לחלוטין.

הפעילים בשוק המט"ח עסוקים כרגע אך ורק בבחירות בארה"ב, ואפילו דוח התעסוקה, שפורסם בשישי בארצות הברית, עבר כמעט מבלי להותיר חותם. כשלעצמו, מספר המשרות החדשות היה מעט נמוך מהתחזיות (161 אלף בפועל מול צפי של 175 אלף), אך שיעור האבטלה נותר ב-4.9% וגם הדוח הנוכחי הצביע על המשך הגידול ברמת השכר ושעות העבודה.

חוזקו של הדולר בשבועות האחרונים נבע במידה רבה מכך שבשוק העריכו כי קלינטון תנצח בבחירות, וכעת, לאור אי הוודאות לגבי המנצח, פעילים רבים מצמצמים את החשיפה שלהם על הדולר, מה שמתבטא בקריסה של השטר הירוק. התנודתיות סביב הבחירות צפויה להיות גבוהה במיוחד. ניצחון של טראמפ עשוי ליצור אפקט שרשרת בשווקים, בדומה למה שראינו בעקבות הברקסיט ואולי אפילו בצורה חריפה יותר, ולהוביל לא רק לצניחה של הדולר אלא לירידה של כל הנכסים המסוכנים. בשווקים יש העדפה להילרי קלינטון, שאמורה לשמר את הסטטוס קוו, על פני טראמפ, שמחזיק בעמדות כלכליות ופוליטיות רדיקליות הרבה יותר. ולראייה, ה-S&P 500 כבר רושם רצף של 12 ימים שליליים, וזאת מתוך החשש מניצחון של טראמפ. אם תתרחש טלטלה בשווקים בעקבות ניצחון של טראמפ, הדבר גם יעמיד בספק את העלאת הריבית של הבנק הפדרלי בדצמבר.  מנגד, ניצחון של קלינטון צפוי לגרום ל"ראלי של אנחת רווחה", הן בדולר והן במניות".  


בבית ההשקעות טופ אלפא ציינו כי השבוע נפתח בעליות בשוק המקומי , לאחר שבוע של תנודות רבות וירידות בשווקים. בשישי האחרון נרשם בוול סטריט מחזור מסחר חריג שלא נראה כמותו המון זמן, ניתן לומר כי המשקיעים בפאניקה לקראת הבחירות שיערכו מחר בארה"ב. התנודתיות בשווקים עלתה בשבועיים האחרונים זאת ניתן לראות על-פי עלייה של כ-10% שרשם ה-VIX. בחמישי האחרון מניות הפארמה ביניהם טבע, מיילן ופריגו ירדו מעל 5% במחזור מסחר גבוה זאת בשל חשדות לתיאום מחירים בין חברות הגנריקה. לפי דיווח בבלומברג, הרשות הפדרליות בארה"ב צפויה להגיש עד סוף השנה תביעה פלילית בחשד לתאום מחירים בין חברות הגנריקה כאשר בין החברות שהוזכרו ניתן גם למצוא את טבע ומיילן. המעו"ף גם הוא מושפע מהסנטימנט השלילי שמעיב על השווקים בחודש האחרון ומציג גם הוא ירידות חדות בהובלת מניות הפארמה.

ניתן לראות כי השוק מגיב בעליות כאשר הסקרים נוטים לכיוון הילארי קלינטון מצד אחד ומצד שני מניות הפארמה מציגות ירידות חדות כאשר הילארי קלינטון מובילה בסקרים, מה שמעיב על השוק המקומי שמושפע כ-25% ממניות הפארמה. תגובתם השלילית של מניות הפארמה לבחירתה של קלינטון נובעת בעקבות מגבלות ורגולציה כבדה שמעוניינת קלינטון להפעיל על חברות אלו. לעומת זאת כאשר הסקרים מאותתים טראמפ ניתן לראות ירידות בשווקים, שכן בחירתו האפשרית תייצר אי ודאות מסוימת באשר להשלכות מדיניותו על הכלכלה האמריקנית ועל השווקים הפיננסים בעולם.

אנו מעריכים כי גם אם תהינה השפעות על השווקים לאחר הבחירות, האפקט יהיה קצר טווח ולאחריו המשקיעים ימתינו להודעת הריבית בדצמבר. בראי ההיסטוריה התנהלות השווקים הפיננסים מושפעת בעיקר מפרמטרים מאקרו כלכליים דוגמת קצב צמיחת הכלכלה, שיעור האבטלה, רמות השכר, מחירי הנפט, יציבות המערכת הפיננסית וכו'.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון ציין כי "למרות שקלינטון נוקתה מהחשדות האחרונים, ישנם עדיין הרבה סימני שאלה אשר מרחפים סביב הבחירות. בהנחה שקלינטון אכן תיבחר, יש משמעות רבה להרכב הקונגרס. במידה וזה יישאר רפובליקני, זה יקשה עליה להניע מהלכים שעליהם התחייבה במהלך הקמפיין. לכן, אני מניח שהתנודתיות ואי הוודאות ימשיכו לאפיין את המסחר גם לאחר הבחירות. במישור הכלכלי, הנתונים האחרונים בארה"ב מחזקים את ההערכה שהריבית תועלה, אולם אין להניח מכך שאנחנו בתחילתה של מגמת העלאה לאור העובדה שהריבית בשאר העולם תמשיך להיות נמוכה מאוד, מה שטומן בחובו השלכות על תנועות הכספים הגלובליות והשפעתן על הדולר. 










הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x