דן אנד ברדסטריט מציגים את "מדד העסקים בסיכון" לשנת 2016 >> מי העיר הכי מסוכנת לעסקים ומי העיר הכי בטוחה?

 

 
 צח ברקי סמנכל  מידע ומחקר בדן אנד ברדסטריט צח ברקי סמנכל מידע ומחקר בדן אנד ברדסטריט
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/11/2016

רמת סיכון העסקים בבאר שבע הינה הגבוהה ביותר מבין הערים הגדולות בישראל

1 מכל 7 עסקים בעיר נמצאים בפני סכנת סגירה, בהשוואה ליחס של 1 מתוך 9 עסקים במחוז המרכז

ב-10 מתוך 12 ערים באזור הדרום המוזכרות במדד, חלה עלייה באחוז העסקים בסכנת סגירה, כאשר העיר אשקלון מובילה עם עלייה משמעותית של כ-9% בהשוואה לשנה קודמת. רק ב-2 ערים, קרית גת ושדרות חלה ירידה באחוז העסקים בסכנת סגירה בהשוואה לשנה קודמת 

צח ברקי סמנכ"ל בכיר בדן אנד ברדסטריט ישראל:  "הנתונים שהצגנו במחקר משקפים תמונת מצב מדאיגה, שכן הרשויות המקומיות עצמן עשויות להתמודד עם השלכות רבות במקרים של סגירת עסקים, כגון, עלייה במספר המובטלים ונשיאה בנטל הטיפול בהם, ירידה בהיקפי המסחר בעיר, פגיעה בהכנסות הרשות ממיסוי (ארנונה) ועוד. עלינו לטפח תרבות של ניהול סיכונים והתנהלות פיננסית טובה יותר. בעלי עסקים ומקבלי ההחלטות בהם, חייבים לשכלל את צעדיהם טוב יותר, החל מזיהוי הלקוחות הטובים או המסוכנים של העסק, דרך גיבוש מדיניות אשראי, ועד ניהול תהליכי הגבייה".

לקראת כנס מיוחד לעסקים שיתקיים בבאר שבע ב-14 בנובמבר, ביוזמת דן אנד ברדסטריט ישראל, פרסמה החברה נתונים עדכניים של " מדד העסקים בסיכון " לשנת 2016. 

מהמדד אשר מציג את הישובים בהם קיים ריכוז גבוה של עסקים עם רמת סיכון גבוהה לפשיטת רגל, עולה כי רמת הסיכון הממוצעת של העסקים בעיר באר שבע היא הגבוהה ביותר מבין הערים הגדולות בישראל עם אחוז עסקים בסכנת סגירה שעומד על 13.25% מכלל העסקים בבאר שבע וזאת בהשוואה ל-12.38% בשנה שעברה.  

לעומת זאת, מבין הערים הגדולות בישראל, העיר שנחשבת לבעלת רמת הסיכון הממוצעת הנמוכה ביותר היא תל אביב עם אחוז עסקים בסכנת סגירה שעומד על 7.38% מכלל העסקים בתל אביב.

מבין העירים הבינוניות בישראל שהוצגו במדד, רהט היא העיר בעלת אחוז העסקים ברמת סיכון הגבוה ביותר ועומד על כ-24%. 

לעומת רהט, בעיר הוד השרון, הנמנית גם היא בקבוצת הערים הבינוניות, אחוז העסקים ברמת סיכון גבוהה הוא הנמוך ביותר ועומד על כ-5.5% בלבד.

טבלת הערים עם אחוז העסקים בסכנת סגירה מתוך כלל העסקים באותה עיר:

שם עיר

2015

2016

אשקלון

9.43%

10.29%

אופקים

10.16%

10.72%

קרית גת

11.48%

10.76%

קרית מלאכי

10.77%

10.92%

אשדוד

10.60%

10.92%

נתיבות

11.59%

12.32%

שדרות

12.93%

12.39%

באר שבע

12.38%

13.25%

אילת

12.53%

13.34%

דימונה

12.58%

13.40%

ערד

13.10%

14.21%

רהט

23.28%

24.43%



"הנתונים שהצגנו במחקר" אומר ברקי, "משקפים תמונת מצב מדאיגה, שכן הרשויות המקומיות עצמן עשויות להתמודד עם השלכות רבות שיגרמו במקרים של סגירת עסקים".

השלכות אלה כוללות, בין היתר, עלייה במספר המובטלים ונשיאה בנטל הטיפול בהם, ירידה בהיקפי המסחר בעיר, פגיעה בהכנסות הרשות ממיסוי (ארנונה) ועוד...  

ברקי מוסיף, " אין ספק שעלינו לטפח תרבות של ניהול סיכונים והתנהלות עסקית ופיננסית טובות יותר. בעלי עסקים ומקבלי ההחלטות בהם, חייבים לשכלל את צעדיהם טוב יותר, להסתכל מספר צעדים קדימה ולהשתמש בכל המידע הקיים במטרה לזהות את הסיכונים והסיכויים שבדרך. ברגע שבעל עסק יודע לזהות מיהם הלקוחות או הספקים המסוכנים ביותר שלו, הוא יכול לראות את הנולד ולקבל החלטות מושכלות ונכונות יותר עבורו.

החוכמה היא לדעת להישען על מידע אמין, מהיר וזמין ולהשתמש בו בכל התהליכים העסקיים, החל מזיהוי הלקוחות הטובים או המסוכנים של העסק, דרך גיבוש מדיניות אשראי, ועד ניהול תהליכי הגבייה".   


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x