הוועידה השנייה לפיתוח כלכלי-אזורי בעמקים הצפוניים >> מקדמים מסורת של שותפות אזורית לחיזוק עסקים מקומיים

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/11/2016

ב- 17/11/2016 תתקיים במכללה האקדמית "עמק יזרעאל" הוועידה השנייה לפיתוח כלכלי אזורי. מטרת הוועידה להעלות על סדר היום נושאים שהם בליבת העיסוק הכלכלי האזורי, זאת באמצעות המפגש בין קובעי מדיניות, מנהלים, תושבים ובעלי עסקים מהמרחב. קידום השיח המשותף נועד להביא לנקיטת צעדים פרקטיים, כאשר הנחת היסוד של הוועידה הנה כי שיתוף פעולה בין - מגזרי הוא המפתח לקידומו הכלכלי של האזור. 

הוועידה, פרי שיתוף פעולה של עמותת "אופק לתעסוקה מעברים בעמק", המועצות המקומיות עמק יזרעאל, זבולון, מגידו ועמק המעיינות, עירית עפולה, התאחדות התעשיינים – מרחב צפון, המכללה האקדמית עמק יזרעאל , "מעוף" - משרד הכלכלה, רשות ניקוז ירדן דרומי ונחלים, בנק לאומי ועוד.

במהלך הוועידה יתקיימו מספר זירות דיון מקצועיות: זירה כלכלית- פוליטית תסקור את החסמים להקצאת משאבים ברמה הארצית, ותבחן כיצד ניתן לנצל ולהנגיש משאבים לפיתוח הכלכלי המקומי. בין חברי הפאנל הפוליטי ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג, מיכל פינק, סמנכ"לית אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה, ליאור אפלבאום מנהל מרחב צפו בהתאחדות התעשיינים, ראשי מועצות ועוד.

זירה כלכלית- מקומית תעסוק במשאבים הקיימים באזור ובכיוונים הכלכליים לפיתוחו. בזירה זו ייקחו חלק ראשי מועצות, ח"כ רועי פולקמן ועוד. 

זירה כלכלית- חברתית תבדוק האם יש מקום ליוזמות חברתיות כלכליות ומשתפות בפריפריה ותבחן יוזמות אלו למול טרנדים ומודלים בארץ ובעולם. את הזירה ינחו ד"ר יאיר פרדימן וד"ר צפריר בלוך דוד מ-Weconomize ובפאנל ישתתפו נציגי פלטפורמות שיתופיות : Smartbus,  Foodonet Headstart .
 
עוד ישתתפו בוועידה נציגי האגף האסטרטגי במשרד הכלכלה, נציגי אקדמיה, עמותת "לב בגליל", נציגי אשכולות אזוריים ועוד. 

"הוועידה הראשונה", מזכירה ליאת וייסבוך מנכ"לית עמותת "אופק לתעסוקה מעברים בעמק", "העלתה על סדר היום את המושג "כלכלה מקומית", וסיפקה תוצרים חשובים בהעלאת המודעות לנושא. השנה, נרצה לבחון את הפרספקטיבות המערכתיות הרחבות  לקידום העסקים באזור , גם בהקשר של מפעלים ואזורי תעשייה שיכולים להוות מצע פורה לקידום עסקים קטנים ובינוניים. חשוב לנו לקיים השנה דיון פתוח, וכך גם לבחון הצעות נוספות בנושא שותפות המקדמת כלכלה אזורית".


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x