חיזוק לצפון >> הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור אישרה את תכנית רשות מקרקעי ישראל למגורים בעפולה הכוללת 1,580 יחידות דיור

 

 
 

משרד האוצר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/11/2016

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור במינהל התכנון, בראשות סגן הממונה על התקציבים, ערן ניצן, החליטה לאשר את תכנית רשות מקרקעי ישראל לבניית תוספת של 1,580 יח"ד בעפולה. התכנית כלולה בהסכם הגג שנחתם בין עיריית עפולה, משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל. התכנית מגדילה את היצע יחידות הדיור בצפון הארץ בקרקע מדינה ומספקת פתרון דיור לצורך חיזוק והגדלת העיר עפולה. 

התכנית מציעה הרחבה של עפולה עילית, בסמיכות לבינוי הקיים וכוללת חיבור לכביש 65 החדש שצפוי להוריד את עומסי התחבורה בצמתי התנועה בעפולה עילית. בתחום התכנית מוצע תמהיל בינוי מגוון- בנייה רוויה לצד צמודי קרקע. עוד כוללת התכנית שטחים פתוחים בהיקף של כ-175 דונם, מתוכם 120 דונם לצורך חיץ וקיר אקוסטי מכביש 65, שטחי מסחר מקומי בהיקף של כ-1,700 מ"ר ומבני ציבור אשר יתנו מענה לשכונה החדשה ולצרכים כלל עירוניים. כמו כן כוללת התכנית הוראות המסדירות את ניקוז נחל טבת. 

תכנית זו, כאמור, היא חלק מהסכם הגג בעפולה שיכפיל את אוכלוסיית העיר מ-50,000 לכ-100,000 תושבים. במסגרת הסכם זה גובשה תכנית חומש שקבעה כי בעיר  ישווקו כ-2000 יח"ד בשנה ובסך הכל כ-10,500 יח"ד. הסכם הגג יביא להקמתן של 7 שכונות חדשות בחלקי העיר השונים בתהליך מואץ ותכנית זו היא אחת מהן.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x