וועדת העבודה והרווחה אישרה >> הגדלת דמי הלידה של עובדות שעתיות ועובדות קבלן

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/11/2016

אישרה וועדת העבודה והרווחה את הצעת החוק של ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) וח"כ תמר זנדברג (מרצ) בנושא חישוב דמי לידה, הצעת החוק צפויה להשפיע במיוחד על העובדות השעתיות ועובדות קבלן.

ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו): 

" החישוב כפי שמבוצע כיום, פוגע במיוחד בעובדות השעתיות ובעובדות הקבלן. קשיי ההיריון גורמים לאותן עובדות להיעדר מהעבודה ומקטין את הכנסתן שלא בצדק. כל אותן עובדות במפעלים, במחלקות הסיעוד, המנקות, הקופאיות ושאר העובדות השעתיות ועובדות הקבלן במשק הן לא עובדות סוג ב'. אלו העובדות החלשות ביותר בשוק העבודה וחובה עלינו לאפשר להן דמי לידה שמשקפים את השכר הריאלי שלהן. תודה לח"כ תמר זנדברג על שיתוף הפעולה. אני מתכוונת לקדם את הצעת החוק עד לאישורה בקריאה שנייה ושלישית"
 
ח"כ תמר זנדברג (מרצ):  "אני גאה לקחת חלק בתיקון העוול שנעשה לנשים החלשות ביותר בשוק התעסוקה, רבות מהן עובדות קבלן ועובדות שעתיות. החישוב החדש הוגן ומוצדק ויבטיח את זכות האשה העובדת לקבל דמי לידה המותאמים להיקף המשרה והשכר האמיתיים שלה. אני מודה לחברתי טלי פלוסקוב על העבודה המשותפת, היום התקרבנו עוד קצת בדרך לתיקון עוול גדול"
 
רקע:
לפי הצעת החוק, הבסיס לחישוב גובה דמי הלידה אותו מקבלות אימהות מהמוסד לביטוח לאומי יהיה הגבוה מבין שניים: הסכום הממוצע של משכורות שלושת החודשים האחרונים או משכורות ששת החודשים האחרונים טרם יצאה האם לחופשת לידה. זאת במקום החוק הקיים כיום, לפיו דמי הלידה נקבעים לפי שלושת החודשים האחרונים לעבודתה בלבד, ללא אפשרות בחירה.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x