לייבפרסון מפרסמת תוצאות כספיות לרבעון השלישי של 2016 >> פועלת להפחתת הוצאות של כ-14 מיליון דולר ב-2016 בהשוואה ל-2015

לייבפרסון חתמה על 83 עסקאות ברבעון, במסגרתן התווספו 28 לקוחות חדשים.

 

 
ערן ואנונו לייבפרסון צלם אייל יצהרערן ואנונו לייבפרסון צלם אייל יצהר
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/11/2016

ניו יורק, 8 בנובמבר, 2016 / PRNewswire / -- לייבפרסון אינק. (LivePerson, Inc., (NASDAQ: LPSN, סימול בבורסה לניירות ערך בת"א: לפסן), ספקית מובילה של פתרונות התקשרות דיגיטאליים באינטרנט ובמובייל, פרסמה היום תוצאות כספיות לרבעון השלישי, אשר הסתיים ב-30 בספטמבר 2016.

הכנסות

הרבעון השלישי התאפיין בהתחזקותה של לייבפרסון כמובילה בתקשורת הודעות שבין עסקים לצרכנים, ובהתקדמות לשלב מאוחר יותר של אימוץ והשגת יעילות תפעולית נוספת.

סך ההכנסות אשר הסתכם ב-54.5 מיליון דולר  הולם את נקודת האמצע של התחזית לרבעון השלישי של 2016, ומשקף ירידה של 10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מתוך סך ההכנסות, הכנסות מפעילות עסקית (B2B) לרבעון השלישי של 2016 הסתכמו ב-50.5 מיליון דולר, ירידה של 12%. הכנסות מפעילות צרכנית (B2C) הסתכמו ב-4.0 מיליון דולר, עלייה של 10%.

לייבפרסון חתמה על 83 עסקאות ברבעון, במסגרתן התווספו 28 לקוחות חדשים. ההכנסה הממוצעת ללקוח מארגונים גדולים ועסקים בגודל בינוני במהלך תקופה של 12 חודשים, הגיעה ללמעלה מ-200,000 דולר,  רבעון שלישי ברציפות.

"קצב אימוץ הפלטפורמה החדשה הולך וגדל. נכון לעכשיו LiveEngage מהווה כשליש מסך ההכנסות שלנו בעוד כשליש נוסף נמצא בשלבי אימוץ". אמר ערן ואנונו, מנכ"ל לייבפרסון ישראל וסמנכ"ל טכנולוגיות בלייבפרסון העולמית. אנחנו ממשיכים לבסס את מעמדינו כמובילי שוק באמצעות הרחבת הפורטפוליו משירות צ'ט באתרים (LiveChat) לפתרון Mobile Messaging. מעל הכל - הפלטפורמה החדשה, אשר פותחה במרכז הפיתוח הישראלי - מאפשרת לנו לשנות את פני תעשיית שירות הלקוחות".

הרחבת בסיס לקוחות

במהלך הרבעון השלישי, חתמה החברה על הסכמים עם הלקוחות החדשים הבאים:

  • Elizabeth Arden, חברת קוסמטיקה ובישום מובילה

  • Travel Republic, אחת מסוכנויות הנסיעות המקוונות הגדולות והמבוססות ביותר באירופה

  • חברה קמעונאית בפריסה ארצית של ריהוט לבית ותאורה

  • ספקית פתרונות שיווק דיגיטלי ופתרונות רכישת לקוח

  • סוכנות ממשלתית באוסטרליה
בנוסף, החברה הרחיבה פעילותה עם:

  • אחד מבנקי המשכנתאות המובילים

  • מפתח וספק מוביל של משחקי וידאו

  • ספקית מוצרי יופי, מוצרים לבית ומוצרי טיפוח בהיקף של מיליארדי דולרים

  • קמעונאית מובילה לרכישה מקוונת של מוצרי אלקטרוניקה

  • חברת תקשורת מובילה באירופה
רווח (הפסד) נקי ורווח (הפסד) נקי מתואם

ההפסד הנקי ברבעון השלישי של 2016 הסתכם ב-5.9 מיליון דולר או 0.10 דולר למניה, לעומת רווח נקי של 1.9 מיליון דולר או 0.03 דולר למניה ברבעון השלישי של 2015. ההפסד הנקי המתואם לרבעון השלישי של 2016 הסתכם ב-2.9 מיליון דולר או 0.05 דולר למניה, לעומת רווח נקי מתואם של 2.1 מיליון דולר או 0.04 דולר למניה ברבעון השלישי של 2015. הרווח הנקי המתואם אינו כולל הפחתות, תגמול מבוסס מניות, עלויות ארגון מחדש, עלויות רכישה, שיערוך המיסים הנדחים בגין נכסי מס, חיובים חד-פעמיים אחרים, והשפעת מס ההכנסה בגין התאמות אלו. 

ההפסד הנקי לרבעון השלישי של 2016 כולל הוצאה חד-פעמית של 0.5 מיליון דולר (0.01 דולר למניה) הקשורה בעיקר להליכים בעניין קניין רוחני. ההפסד הנקי וההפסד הנקי המתואם לרבעון השלישי של 2016 כוללים מיסים בסך 3.2 מיליון דולר, כ-2.2 מיליון דולר (0.04 דולר למניה) גבוה יותר מהצפוי עקב גידול בהכנסה החייבת במס בתחומי מדינות זרות, ביחס להפסד הכולל ולהתאמות ההפסדים התפעוליים הקודמים. לשינוי זה אין השפעה על המיסים ששולמו במזומן. הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2015 עמד על 3.1 מיליון דולר (0.04 דולר למניה) הונבע בעיקר בהיפוך מנגנון ה-earn out  התלוי ועומד, לרכישת Contact At Once .

EBITDA מתואם

ה-EBITDA המתואם לרבעון השלישי של 2016 הסתכם ב- 4.6 מיליון דולר או 0.08 דולר למניה, לעומת 6.9 מיליון דולר או 0.11 דולר למניה ברבעון השלישי של 2015. ה- EBITDA המתואם אינו כולל הפרשה (החזר) למס הכנסה, (הכנסות)/הוצאות אחרות, נטו, פחת הפחתות, תגמול מבוסס מניות, עלויות ארגון מחדש, עלויות רכישה וחיובים חד-פעמיים אחרים.

ההתאמה בין הנתונים הכספיים שאינם על בסיס GAAP והנתונים על פי GAAP מוצגת בטבלאות הנתונים בסוף הודעה לעיתונות זו. ביאור הנתונים הפיננסיים שאינם על בסיס GAAP ואופן חישובם נכלל למטה תחת הכותרת "גילוי פיננסי שלא על פי GAAP (Non-GAAP)".

מזומנים ושווי מזומנים

יתרת המזומנים של החברה נכון ל-30 לספטמבר 2016 הסתכמה ב-55.4 מיליון דולר, כולל 4 מיליון דולר במזומן המשמשים כבטוחה למכשירי גידור שער חליפין. החברה ייצרה תזרים מזומנים משוער של 1.8 מיליון דולר מפעילותה והוציאה כ-2.6 מיליון דולר. כמו כן, החברה הוציאה כ-1.2 מיליון דולר לרכישה חוזרת של מניותיה הרגילות במהלך הרבעון השלישי של 2016. נכון ל-30 בספטמבר 2016, נותרו כ-14.3 מיליון דולר זמינים במסגרת התוכנית, אשר פורסמה בעבר, לרכישה החוזרת של המניות הרגילות.

תחזיות פיננסיות

לייבפרסון בדרכה  לנקודת האמצע של תחזית ההכנסות הקודמת שסופקה ל-2016, וזאת למרות קשיים ואתגרים הנובעים מהשפעות שערי מטבע חוץ מצטברות הקשורות בעיקר בפאונד הבריטי. אנו מתמקדים בשיפור היעילות התפעולית ובהתמקדות במעבר לפלטפורמת ה-LiveEngag, והחברה נמצאת בדרכה להפחתת הוצאות בסך של 14.0 מיליון דולר לשנת 2016, בהשוואה לשנת 2015.

תחזיות החברה המפורטות בנוגע לביצועיה הכספיים הינן כדלקמן:

הרבעון הרביעי של 2016

  • הכנסות של 55.8-56.8 מיליון דולר

  • הפסד נקי על בסיס GAAP של (0.05)-(0.03) דולר למניה

  • רווח נקי מתואם של 0.01-0.02 דולר למניה

  • EBIDTA מתואם ומדולל של 0.09-0.10 דולר למניה

  • EBITDA מתואם של 5.2-5.6 מיליון דולר

  • מצבת מניות של כ-56.7 מיליון מניות בדילול מלא

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x