רשות ניירות ערך >> נספח בקשה לשחרור בתנאים מגבילים ופרוטוקול בית המשפט בתיק גל מדיה טרייד בע"מ (ITRADER)‏

 

 
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/11/2016

החקירה נשוא בקשה זו, נוגעת לחשדות באשר לפעילותה של חברת גל מדיה טרייד בע"מ (iTrader) (להלן: "גל מדיה" או "החברה"). שהינה חברה פרטית, בבעלות מלאה של עידו פישמן (להלן: "פישמן"), המשמש בה כיו"ר הדירקטוריון וכמנכ"ל.

דניאל שוורץ שימש כמנהל המכירות בחברת גל מדיה וכיום מכהן כמשנה למנכ"ל בחברה אחרת תחת ניהולו של פישמן.  

נאור נח שימש כמנהל מכירות, האחראי על כל אנשי המכירות במחלקת שימור לקוחות בחברה.

יונתן תורג'מן שימש כאחראי צוות בחברה. 

יצחק בבלר, איתם דוראב ומאור ג'רבי שימשו כמאמני מסחר ומשווקים בחברה (להלן:"מאמני המסחר").

החקירה נשוא בקשה זו עוסקת בחשד לביצוען של  עבירות ייעוץ ללא רשיון לפי חוק  הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות התשנ"ה- 1995 (להלן: "חוק הייעוץ"), וכן עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות על פי חוק העונשין, התשל"ז-1997 (להלן:"חוק העונשין").

על פי החשד, במהלך התקופה שבין מאי 2013 למאי 2016 (להלן:"התקופה הרלוונטית לחקירה"), החשודים בצוותא חדא ביצעו פעילות ייעוץ השקעות ללא רישיון תוך הצגת מצגי שווא חוזרים ונשנים ביחס להשקעות בנכסים הפיננסים בפני לקוחות החברה, והכל על מנת לשכנעם להשקיע, או להגדיל השקעתם, באותם ניירות ערך או נכסים פיננסיים.

על פי ממצאי החקירה שידלו החשודים את לקוחותיהם להשקיע כספים באמצעות החברה וכן שידלו את הלקוחות להמשיך להשקיע כספים חרף בקשתם של הלקוחות לחדול מהשקעתם לאחר שצברו הפסדים כבדים בהשקעות אלה. על פי החשד, פעילות שידול זו בוצעה תוך הצגת מצגי שווא מתוחכמים לרבות ביחס לסיכויי הרווח מהשקעות אלה.

על פי החשד, החשודים ניצלו את פערי הידע הקיימים בינם לבין המשקיעים ביחס למוצרים הנסחרים בחברה ובאמצעות מצגי שווא שונים ובכלל זה בנוגע לסיכויי הרווח מן הפעילות האמורה, לחצו על הלקוחות להגדיל את השקעתם מבלי להתייחס להשלכות ההרסניות של השקעות אלה על חייהם השוטפים. 

במסגרת זו, לא נרתעו החשודים מלשדל לקוחות להמשיך ולהשקיע אף שלקוחות אלה צברו הפסדים כבדים בהיקף מאות אלפי שקלים ותוך ניצול המצב הנפשי הקשה אליו נקלעו בעקבות ההפסדים שספגו בגין השקעות אלה.

בנוסף, ממצאי החקירה עולה, כי החברה מסרה לסגל הרשות פרטים מטעים במסגרת בקשתה לרישיון ניהול זירת מסחר.

ביום 14/06/2016, החליט סגל רשות ניירות ערך על דחיית בקשת הרישיון לניהול זירות סוחר, אשר הוגשה ע"י גל מדיה טרייד בע"מ, וזאת מטעמים הנוגעים למהימנות החברה.

בנוסף עפ"י החשד שיבש פישמן את הליכי החקירה שביצעה רשות ניירות ערך במסגרת חקירת הפרשה.
 
בהתאם לאמור לעיל, החשודים  נשוא בקשה זו   חשודים בביצוען של העבירות הבאות:

1.ייעוץ ללא רישיון, עבירה לפי סעיף 2(א) ו 39, לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995.

2.קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירה לפי סעיף 415 סיפא לחוק העונשין התשל"ז – 1977.

בנוסף לגבי עידו פישמן 

3.שיבוש מהלכי משפט, עבירה לפי סעיף 244 סיפא לחוק העונשין התשל"ז – 1977.

הצורך בשחרור בתנאים מגבילים

במהלך החקירה התגלו ממצאים רבים המחזקים את החשדות בנוגע למעורבותם של החשודים בביצוע העבירות בהם הם חשודים.החשודים נחקרו בפרשה זו, אך לאור היקף החקירה ומורכבותה לא עלה בידי חוקרי מחלקת חקירות- מודיעין- בקרת מסחר ברשות ניירות ערך לסיימה. על מנת לסיים את החקירה יידרשו חקירות נוספות של החשודים ושל מעורבים נוספים וכן ביצוען של פעולות חקירה שונות ורבות כמפורט בנספח הסודי. על פי החשד, בין החשודים התקיימו קשרים מקצועיים וחבריים תכופים ומשמעותיים בתקופה הרלוונטית. לאור חומרת העבירות, אופן ביצוע העבירות בצורה מתוחכמת, לאור היקפן, ולאור הסנקציה החמורה הקבועה בגינן, מתקיים במקרה דנן חשש ממשי להימלטות מאימת הדין ומשיבוש הליכי חקירה. על מנת לסיים את החקירה יידרשו חקירות נוספות של החשוד ושל מעורבים נוספים וכן ביצוען של פעולות חקירה שונות. לכן נבקש מבית המשפט להורות על שחרור בתנאים מגבילים כמפורט בבקשה.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x