סקירת המסחר של פאנדר >> נראה כי בחירתו של טראמפ לא תמנע מהבנק הפדרלי להעלות את הריבית בדצמבר

הדולר מתחזק על סמך ההנחה שטראמפ יגדיל את ההוצאה הציבורית במטרה לממן עבודות תשתית כדי להגביר את התעסוקה, ומנגד יוריד מיסים. מדיניות כזו צפויה להביא לעלייה בריביות בשוק האג"ח ולעלייה באינפלציה, מה שיחזק את הדולר.

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/11/2016


FXCM ישראל: "נראה כי בחירתו של טראמפ לא תמנע מהבנק הפדרלי להעלות את הריבית בדצמבר"

הדולר מתחזק על סמך ההנחה שטראמפ יגדיל את ההוצאה הציבורית במטרה לממן עבודות תשתית כדי להגביר את התעסוקה, ומנגד יוריד מיסים. מדיניות כזו צפויה להביא לעלייה בריביות בשוק האג"ח ולעלייה באינפלציה, מה שיחזק את הדולר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים: "המומנטום החיובי של הדולר בעקבות זכייתו המפתיעה של דונאלד טראמפ בבחירות בארצות הברית נמשך, כאשר מדד הדולר נעל בשבוע שעבר את השבוע הטוב ביותר שלו מזה כשנה. הופעותיו המפויסות של טראמפ לאחר הניצחון סייעו לשכך מעט את החששות מפני דמותו הקפריזית והמתריסה. כעת נשאלת השאלה מה תהיה מדיניותו הכלכלית, וזאת עדיין חידה. אך אנחנו רואים שכעת הדולר מתחזק על סמך ההנחה שטראמפ יגדיל את ההוצאה הציבורית במטרה לממן עבודות תשתית כדי להגביר את התעסוקה, ומנגד יוריד מיסים. מדיניות כזו צפויה להביא לעלייה בריביות בשוק האג"ח ולעלייה באינפלציה, מה שיחזק את הדולר. גם הדולר-שקל קופץ למעלה אל 3.83-3.84. עם זאת, מדובר כעת בספקולציות בלבד וכבר למדנו שטראמפ יכול להיות הפכפך מאוד, ורק ימים יגידו מה תהיה מדיניותו של טראמפ. התבטאויותיו בתקופה הקרובה, מינויו, ומעשיו בראשית הקדנציה שלו ישפכו אור על מדיניותו הכלכלית וישפיעו על התנודות בנכסים השונים בשוק ההון, לרבות הדולר. לפי שעה, הכול בגדר ספקולציות. כמו כן, לאור הסנטימנט החיובי בשווקים נראה כי בחירתו של טראמפ, בניגוד לתרחישים שהועלו לפני הבחירות, לא תמנע מהבנק הפדרלי להעלות את הריבית בדצמבר".

גלעד צור  מחלקת המחקר טופ אלפא: שבוע לאחר הבחירות ונראה כי השווקים נרגעו והתנודתיות ירדה.  לאחר בחירתו המפתיע של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית התגובה הראשונית של לא מעט מהשחקנים בשוק ההון הייתה הלם. הלם זה הוביל לתגובות אמוציונליות ולמכירות יתר בשווקים מסביב לעולם, אבל רק לרגע. לאחר שנשא טראמפ את נאום הניצחון, התחילו השווקים להבין שלא מין הנמנע כי בחירה באיש עסקים בתקופה רגישה בכלכלה האמריקאית יכולה להיות חיובית לכלכלה, כמו כן חלק מהבטחות הבחירות של טראמפ דיברו על הגדלת ההשקעות בארה"ב, דבר שאם ייושם בפועל יכול להביא להגדלת הצמיחה במשק הגדול בעולם. ואכן לאחר ירידות חדות בשווקים ניתן היה לראות תיקון ואף מהפך כאשר השווקים החלו להתנהל בעליות חדות.

בחירתו של טראמפ צפויה להיות חיובית, למספר סקטורים בכלכלה האמריקאית. לדוגמא, נצחונו של טראמפ צפוי להביא לסיומן את ההתנצחויות הבלתי פוסקות של קלינטון עם חברות הפארמה ולתת רוח גבית לסקטור הבריאות שגם כך חבוט ומתומחר בחסר.. בנוסף, בחירתו של טראמפ צפויה לתמוך במניות הבנקים והביטוח בעקבות התחייבויותיו לדה-רגולציה בתחומים אלו, ואכן, ניתן היה לראות את העלייה הנאה במניות הבנקים והביטוח בסוף השבוע האחרון. יתר על כן, טראמפ תומך בהגדלת ההשקעות בתשתיות והרשאות לקידוח דבר אשר ייתכן כי יתמוך בחברות האנרגיה ובעקבות כך ייתכן אף כי על השוק כולו. עוד מצהיר טראמפ שבכוונתו להגדיל את תקציבי הביטחון, דבר אשר במידה ויקרה יכול לתרום גם לחברות בענף זה.    
                             
אם נסתכל קצת על תוצאות הבחירה מנקודת המבט שלנו נוכל לראות כי מדד המעו"ף, אשר חטף בשנה האחרונה לא מעט והתקשה להתרומם מעלה, מתחיל לחוות עדנה ממניות הפארמה והבנקים אשר נותנות למדד רוח גבית. 
לסיכום, נראה כי נבואות הזעם אשר פורסמו ברבים לפני הבחירות לא התגשמו, אך נותר עוד לראות לאן פניו של הנשיא טראמפ והממשל החדש פונות וכמה, אם בכלל, מהבטחות הבחירות שלו הוא יקיים בפועל.


עידן אזולאי מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות:

"עליית התשואות החדה בשוקי האג"ח בעולם מעלה את השאלה האם העולם נמצא על סיפה של תחילת תקופה של צמיחה גלובלית מחודשת. בהנחה שמדיניותו של טראמפ מכוונת לעידוד הצמיחה בארה"ב תוך העלאת חסמי סחר בינלאומיים, קצת קשה לראות כיצד העולם ייהנה מהצמיחה ויסבול מהאינפלציה במידה וזו אכן תרים את ראשה. למעט מחירי הסחורות התעשייתיות שעלולים לגרום לעלייה מסויימת באינפלציה, קשה לראות כיצד זו תחלחל לשאר חלקי העולם המפותח. לפיכך, יתכן ונראה בזמן הקרוב ירידה במתאם בין שוקי האג"ח בארה"ב לשאר העולם"
 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x