שופרסל >>הרווח התפעולי ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-104 מיליון ש"ח המהווים כ-3.4% מההכנסות

הקרנות שמחזיקות במניה

 

 
איציק אברכהן צילום סיוון פריגאיציק אברכהן צילום סיוון פריג
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/11/2016

תוצאות שופרסל הרבעון השלישי לשנת 2016 ביחס לרבעון המקביל אשתקד

  • הכנסות החברה הסתכמו ב-3.1 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-3 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. מכירות חנויות זהות גדלו בשיעור של 3.3%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 

  • הרווח הגולמי הסתכם ב-771 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-739 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ומהווה 25.3% ממחזור המכירות, בהשוואה ל- 24.7% ברבעון המקביל אשתקד. 

  • הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-104 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-82 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת מהווה 3.4% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-2.7% ברבעון המקביל אשתקד.

  • הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-51 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-47 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

  • ה-EBITDA  לרבעון מסתכם ב-171 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-141 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

תוצאות תשעת החודשים הראשונים לשנת 2016 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

  • הכנסות החברה הסתכמו ב-9 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-8.6 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות חנויות זהות גדלו בשיעור של 6.8%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 

  • הרווח הגולמי הסתכם ב-2,280 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-2,043 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד ומהווה 25.4% ממחזור המכירות, בהשוואה ל- 23.8% בתקופה המקבילה אשתקד. 

  • הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-314 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-182 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת מהווה 3.5% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-2.1% בתקופה המקבילה אשתקד.

  • הרווח הנקי הסתכם ב-166 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-76 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

  • ה-EBITDA  מסתכם ב-525 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-378 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
ישראל ברמן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום:

"במהלך הרבעון השלישי של השנה, שופרסל פעלה להמשך קידום צמיחה והתחדשות, תוך מתן מענה לצרכים המשתנים של הצרכן הישראלי, בערוצים השונים בהם פועלת החברה. 

למרות התחרות העזה השוררת בשוק הקמעונאות, שופרסל הצליחה להביא את ציבור הלקוחות לבחור בה מחדש, וזאת באמצעות המשך מיקוד בתחומים השונים אשר מהווים את הבסיס לתכניותיה העסקיות של החברה ובכלל זה קידום המותג הפרטי 'שופרסל', פיתוח והעצמה של עולם הסחר המקוון בפורמט שופרסל אונליין אשר מגיע לנתח חסר תקדים ממכירות החברה, שיפור חווית הלקוח ורמת השירות, שיפור תהליכי עבודה תפעוליים ועוד. 

במהלך הרבעון השלישי, השקנו את מוצרי תרכובות המזון לתינוקות 'שופרסל בייבי' מבית ענקית התרופות האמריקאית פריגו, אירוע אשר היווה שיא לעשייה בתחום זה. השקה זו משקפת בטחון משמעותי במותג ובקיומו של צורך בפיתוח תחליף למוצרים הממותגים, כולל בקטגוריות הרגישות ביותר. השקת המוצרים נוחלת הצלחה רבה ובכוונתנו להמשיך ולפתח תחום זה גם בעתיד, לשם הוזלת יוקר המחייה ללקוחותינו, תוך שימור רמת מוצרים באיכות הגבוהה ביותר שניתן. ככלל, תחום המותג הפרטי שבר ברבעון האחרון שיא של נתח ממכירות החברה והוא מתקרב כעת לכדי 19 אחוזים מסך המכר ואנו גאים על ההצלחה שנוחלת פעילות זו. 

במהלך הרבעון אף המשיכה הרחבת פעילות המרכז הלוגיסטי החדש של החברה בשוהם, באמצעות הרחבת סל הספקים והמוצרים אשר מופצים בהפצה מרכזית מתקדמת ממרכז זה אל סניפי הרשת ובכך משפרת הרשת את יכולותיה התפעוליות והלוגיסטיות, משפרת את הזמינות ללקוח ומייעלת את מערך ההפצה.  

בימים אלו אנו עוסקים בבניית תכנית העבודה של החברה לשנה הקרובה, לשם התאמת הצעת הערך של החברה לצרכי הלקוחות המשתנים במהירות ולאתגרים אשר צפויים לנו בעתיד. החברה פועלת לקידום תחומי חדשנות, טכנולוגיה, אוטומציה ועולם דיגיטלי חדש, לצד המשך שיפור השירות, מיקוד בקשר האישי עם הלקוח ושיפור הערך האנושי, כדי להבטיח שלקוחותינו ימשיכו להביע נאמנות לרשת ולבחור בה מחדש גם בעתיד. 

אנו שמחים להציג היום תוצאות כספיות המשקפות את המשך מגמת השיפור בפעילות החברה, ומודים לציבור הלקוחות על הבעת האמון המתמשכת ברשת ולציבור העובדים על העשייה היומיומית להצלחתה של החברה"

 
רשת שופרסל הציגה דוח כספי טוב נוסף. גידול במכירות גם בנטרול עיתוי חג הפסח, צמיחה דרמטית ב- SSS, שיפור ברווח הגולמי ושיפור ניכר ברווחיות התפעולית. השינוי נבע כמובן משינוי מפת התחרות בענף, מאמצי החברה לשיפור הפעילות והתייעלות המערכת  על רקע שינוי מפת התחרות, שיפור בתנאי הסחר וסגירת סניפים.

הכנסות מגזר הקמעונאות הסתכמו בכ- 3,029 מיליארד ₪, עלייה של 1.8% מול אשתקד. הפדיון בחנויות גדל ב- 2% וה- SSS רשם עלייה מרשימה של 3.3% בעיקר כתוצאה משינוי במרכיבי הסל ותמהילי המבצעים. החנויות למ"ר רשמו עלייה חדה של 5.8% שנבעו מהגידול במכירות וצמצום בשטחי מסחר. עוד ראוי לציון המותג הפרטי שמשווקת החברה שרשם גידול חד במכירות והיווה במהלך הרבעון 19% מכלל המכירות בתחום הקמעונאות.

הרווח הגולמי הסתכם ב- 771 מיליון ₪, 25.3% מהמכירות לעומת 739 מיליון ₪, 24.7%. השיפור בגולמי נרשם בעיקר בעקבות הגידול במכירות המותג הפרטי, שיפור הסכמי הסחר, מרכיבי הסל ותמהיל המבצעים והתייעלות. 

הרווח התפעולי הסתכם ב- 104 מיליון ₪, 3.4% לעומת 87 מיליון ₪, 2.9%. השיפור נבע בעיקר ממגזר הקמעונאות בו הסתכם הרווח התפעולי ב 74 מיליון ₪, 2.4% מהמכירות, שיפור ניכר ביחס לרבעון המקביל בו עמד הרווח התפעולי ממגזר זה על 52 מיליון ₪, 1.7% מהמכירות. מדובר בגידול של 42%.  

חשוב לציין כי מתחילת השנה נרשם שיפור קונסיסטנטי בתוצאות שהוביל את הרווח התפעולי המאוחד ל- 3.5% ביחס ל- 2.1% בלבד מתחילת השנה.
 
שורה תחתונה: ענף קמעונאות שעדיין נמצא תחת שינויים במפת התחרות נראה שאט אט מצליח להתייצב. הדוחות של שופרסל, מציגים נתונים חזקים המעידים על הצלחה של התוכנית העסקית. אנו מעריכים שהעלאת מחירים בתוך הערים לצד שיפור במכירות המותג הפרטי ולחץ על הספקים מובילים לעלייה בשולי הרווחיות. יש לקחת בחשבון עם זאת שכניסת יינות ביתן מהווה גורם סיכון, עם זאת נראה כי כרגע אין בכוונת הרשת לייצר תחרות בזירת המחיר ואנו נותנים לתרחיש זה הסתברות יחסית נמוכה גם בהמשך, נוכח היקף ההשקעה הכבדה שברכישת מגה. בכל מקרה שופרסל  מתמודדת עם תחרות מחודשת בתוך הערים שאולי בעתיד עשויה לגבור עם החידוש הצפוי של סניפי מגה. עם זאת, נראה כי הרשת הקדימה תרופה והיא מייצרת נאמנות של הלקוחות באמצעות המותג הפרטי, שגדל בשיעור מטאורי לכדי 19% מהיקף מכירות הרשת. בנוסף, גם הרחבת השימוש בכרטיס אשראי שופרסל תורם למטרה זו.  אנו מעריכים שברבעונים הקרובים  הרשת צפויה להמשיך וליהנות מכל השינויים שציינו. אנו ממשיכים להחזיק בהמלצת תשואת יתר למנייה. 
 

אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר ברוקראז' בפסגות

מאיה גרינוולד, אנליסטית רוסאריו ייעוץ ומחקר:
 
נקודות עיקריות

  • צמיחה במכירות: מכירות מגזר הקמעונאות צמחו ב-1.8% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות צמחו בשיעור של 3.3% הודות לשינוי במרכיבי הסל ובתמהיל המבצעים. גם המכירות למ"ר גדלו בשיעור של 5.8%, בזכות הגידול במכירות מחד וצמצום שטחי המסחר מאידך.

  • המשך שיפור ברווחיות: שופרסל מצליחה גם ברבעון זה לשפר את רווחיותה הגולמית (25.3% לעומת 24.7% ברבעון המקביל) בזכות שורה של גורמים, ביניהם שיפור תנאי הסחר, גידול פעילות זכיינים וגידול במכירות המותג הפרטי. השיפור ניכר גם בשורת הרווחיות התפעולית (2.4% במגזר הקמעונאות לעומת 1.7% ברבעון המקביל).

  • המשך צמיחה בפלטפורת האונליין: החברה ממשיכה להאיץ ולפתח את פלטפורמת המכירה הדיגיטלית שלה, ומשיגה צמיחה משמעותית במכירות האונליין (8.6% מהיקף מכירות החברה ב-9 החודשים הראשונים של 2016).

  • המשך חיזוק המותג הפרטי: שופרסל ממשיכה להוביל גם במכירות המותג הפרטי (19% מהמכירות בתחום הקמעונאות ב-9 החודשים הראשונים של 2016).

  • העלאת דירוג והחלפת חוב: בחודש מאי אישרה מעלות את דירוג החברה, A, ושינתה את תחזית הדירוג לחיובית בשל שיפור ביחסים הפיננסיים. בחודש יולי, ביצעה החברה החלפת חוב בהיקף של כ-600 מ' ₪, אשר נעשתה במח"מ ארוך (פירעונות 2020-2028), ובריבית נמוכה מהריבית הממוצעת על החוב הקיים של החברה (ריבית אפקטיבית 3.82%). בספטמבר העלתה מעלות את דירוג החברה  מדירוגA  לדירוג  A+.

השקפת רוסאריו

  • תחרות בזירת הדיסקאונט: כפי שכתבנו בתגובתנו לדוחות 2Q של החברה, במחצית הראשונה של שנת 2016 התרחבו מתחרותיה של הרשת בעולם הדיסקאונט על חשבון שטחי המסחר ששחררה YOU לשוק. רבים חזו כי כניסתם של המתחרים האגרסיביים לשטחים אלה תיצור זירה תחרותית חדשה שתאפיל על הביצועים של שופרסל. לפי שעה נראה כי שופרסל, שמכירות הדיסקאונט מהוות 80% מהמחזור הקמעונאי שלה, מצליחה להתמודד בצורה טובה עם הזירה התחרותית החדשה, ומראה שיפור בכל הפרמטרים בתחום הקמעונאי.

  • תחרות בזירה העירונית: משחלפו מספר חודשים מיום מכירת מגה לבעליה החדשים, אנו מרגישים בנוח לומר כי תחזיותינו בנוגע לאופי הפעילות והתחרות בזירה הפנים עירונית מחזיקות מים. אנו מעריכים גם היום כי מגה תחת הבעלות החדשה לא תיצור תחרות אגרסיבית ונשכנית לשופרסל, ולו רק בגלל מבנה ההוצאות וההשקעות הנדרשות בתחזוקת והפעלת הרשת העירונית. נזכיר בהקשר זה, כי גם בהינתן סביבה תחרותית אינטנסיבית יותר מזו ששררה בשוק בזמן משבר מגה, שופרסל מנהלת תכנית התייעלות פנימית משמעותית, שמוכיחה את עצמה, ומציבה אותה בעמדת פתיחה טובה מאוד ביחס למתחרות.  

שווי ומומנטום

בסיכום הרבעון השלישי, החברה פרסמה דו"חות מעט טובים יותר משציפינו. אנו מעריכים כי גם תוצאות הרבעון הרביעי של השנה יעמדו לפחות בתחזיות שלנו מאז תחילת הסיקור. אי לכך, ביצענו עדכונים קלים למודל (עדיין מחכים לראות פירוט מלא בדו"חות השנתיים בטרם נפרסם מודל מפורט). השווי ההוגן שלנו למניית שופרסל טרום הדוחות עמד על 14.3 ₪. בשלב הזה, ולאור הדוחות הטובים ב-3 הרבעונים האחרונים, אנו מעדכנים את מודל הערכת השווי ל- 15 ₪ למניה.

הקרנות שמחזיקות במניה

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x