אקסלנס ברוקראז >> ממשיכים להמליץ על קניית מניית אינרום עם מחיר יעד של כ-13.8 שקל לאחר פרסום הדו"חות הכספיים

לא צופים כי היקף שוק הקבלנים יצטמצם ולכן הסיכון עבור אינרום מוגבל

 

 
 

מיכל אלשיך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/11/2016

  • עוד דוח חזק לאינרום עם צמיחה במכירות וברווח התפעולי

אינרום פרסמה תוצאות טובות לרבעון 3. ההכנסות עלו מעל לצפי בכ-7.6%. הרווחיות התפעולית עמדה על כ-18.3%, ביחס לכ-16.2% ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה נבעה מכל המגזרים כאשר גם הקניות לקראת חגי תשרי, שאירעו בתחילת אוקטובר, תרמו לצמיחה. השיפור ברווחיות נבע בעיקר מצמיחה במכירות וממינוף תפעולי. ברמה מגזרית, מגזר איטונג היה מעט חלש ברבעון ביחס לצפי שלנו, אך השיפור הגבוה בכרמית קיזז זאת. הרווח הנקי היה יציב בלבד, כ-25 מ' וזאת משני טעמים: 1) ברבעון אשתקד קיבלה החברה פיצוי בגין צוק איתן של כ-3 מ' ₪ שתרם לרווח ו-2) ברבעון נרשמו הוצאות מימון שנבעו משערוכים בגין עסקאות מט"ח שלחצו על הרווח, בעוד שאשתקד נרשמו הכנסות מימון. מדובר בפעולות גידור שהחברה מבצעת אחת לתקופה ולא מתרחשות כל רבעון. בנטרול שני אלו העלייה ברווח התפעולי הייתה מגולגלת לרווח הנקי ברובה. 

  • חלוקת דיבידנד נאה – צפי להמשך תשואת דיבידנד גבוהה של 6%-7% 

  • אינרום הודיעה על דיבידנד של כ-25 מ' ₪, כ-0.23 ₪ למניה. מועד קובע ב-29.11. מדובר בחלוקה של כל יתרת העודפים לתאריך המאזן. אינרום ממשיכה לספק תשואת דיבידנד גבוהה, עם מדיניות חלוקה של כ-75% מהנקי. מתחילת השנה חילקה 124 מ' ₪, 81 מ' מיוחס לרווח השנה והיתר לרווחי שנה קודמת. 81 מ' מהווה כ-80% מהרווח הנקי הצפוי ל-2016, והשנה עוד לא תמה. תשואת הדיבידנד בשנים האחרונות עמדה על כ-9%-10% ואנו צופים המשך תשואת של כ-6%-7% לשנים הקרובות, בשל העלייה בשווי החברה (מעבר לצפי לעלייה ברווחים). גם ברמות של 6%-7% מדובר בתשואת דיבידנד מעולה, בייחוד בהשוואה למניות אחרות בת"א100. 

  • יציבות בהתחלות בנייה, ירידה בגמר בנייה, שוק הקבלנות הולך לכיוון "שוק של גדולים"
אינרום פועלת בשוק הבנייה שצפוי להנות בט"א כתוצאה מביקושים גבוהים. בט"ק יותר אנו סבורים כי התחלות הבנייה ימשיכו להיות סביב 45-55 אלף. לפי התאחדות הקבלנים, ב-2016 צפויות התחלות הבנייה לעמוד על כ-50 אלף, בדומה ל-2015, כאשר יש ירידה בגמר הבנייה, ככה"נ בשל עיכובים בהליכים בירוקרטיים (קבלת היתרים וכו'). מתחילת השנה מסתמנת גם האטה אצל מספר קבלנים וקושי בקבלת אשראי. אנו מעריכים כי בעתיד שוק הקבלנים עשוי להשתנות כך ששחקנים קטנים יצטמצמו והשוק יהפוך לשוק של גדולים. בכל מקרה, אנו לא צופים כי היקף השוק יצטמצם ולכן להערכתנו הסיכון עבור אינרום, המהווה ספק לשוק, הינו מוגבל. 

  • 2016 צפויה בסה"כ להיות מצוינת; בט"א התמחור שלנו מגלם הערכות שמרניות יותר 
בשנים 2012-2015 אינרום הציגה CAGR במכירות וברווח התפעולי של כ-6% וכ-18% בהתאמה. השיפור במכירות וברווחיות נבע משינויים בענף וכן צעדי התייעלות. ב-2016 אנו צופים שיפור ניכר בתוצאות, עם צמיחה של כ-7% במכירות ועלייה ברווחיות התפעולית מכ-16% לשיא של כ-18.5, כאשר גם 2017 צפויה להיות שנה טובה. בעוד שבשנים הקרובות צפויה החברה להנות מתוצאות חזקות התמחור שלנו נותן ביטוי גם לסיכונים הקיימים בטווח הארוך יותר. אלו כוללים בין היתר: אפשרות להאטה בהיקפי הבנייה, התחזקות בתחרות וירידה במחירים, הפסקת פרויקטים רווחיים של איטונג, אפשרות לפגיעה במוניטין ועלייה במחירי חו"ג. לפיכך, בשנה המייצגת הערכנו צמיחה של כ-2% ור.תפעולית של כ-17.5% (ביחס ל-18.5% השנה).
  • ממשיכים להמליץ בקנייה, חברה איכותית עם תשואת דיבידנד גבוהה

  • אינרום היא חברה איכותית, יעילה, צומחת עם תשואת דיבידנד גבוהה ואנו ממשיכים להמליץ עליה בקנייה, עם מחיר יעד של כ-13.8 ₪ המגלם אפסייד של כ-11%. נזכיר כי בעלת השליטה, קרן פימי, מחזיקה כ-51% ולהערכתנו בכוונתה למכור חלק מהותי מאחזקתה בעתיד. עם זאת, בינתיים מדובר בסיכון נמוך וזאת משני טעמים: א) לאור שיפור ניכר בביצועים, שצפוי להימשך, פימי תחכה להערכתנו לנקודת מכירה אטרקטיבית יותר. ב) העדפה לרוכש אסטרטגי מצד פימי, כפי שאירע ב-2014 בעסקת טמבור שבוצעה בתמחור גבוה ביחס לענף בזמנו, יכולה להפוך את הסיכון להזדמנות. 

מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז'

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x