סקירת המסחר על ידי פאנדר >> בשוק מתמחרים סבירות של 91% להעלאת ריבית בדצמבר

 

 
הנגידה גנט ילןהנגידה גנט ילן
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/11/2016


הדולר ממשיך לשעוט קדימה, כאשר אמש מדד הדולר העולמי טיפס לרמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2003. התיסוף החד בדולר מתחיל לעורר דאגה בקרב קובעי המדיניות, וזאת מאחר שהמטבע החזק עשוי להזיק לייצוא האמריקני. היום תעיד יושבת ראש הפד ג'נט ילן בפני ועדה משותפת של הקונגרס והסנאט וייתכן כי תתייחס לגבהים של הדולר. עם זאת, לא נראה שהתיסוף בדולר יניע את הפד מלהעלות את הריבית בדצמבר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים: "הדולר ממשיך לשעוט קדימה, כאשר אמש מדד הדולר העולמי טיפס לרמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2003. עם זאת, הדולר-שקל לא הצליח לפרוץ את השיא של יום שני ב-3.857, ונראה כי הספקולנטים בזירת המט"ח המקומית זהירים יותר. בעולם, הראלי של הדולר נמשך על רקע בחירתו של דונלד טראמפ. עם זאת, אנליסטים רבים מעריכים כי הראלי הרחיק לכת וכי המטבע האמריקני נמצא בקניית יתר ובסבירות גבוהה לתיקון. התיסוף החד בדולר גם מתחיל לעורר דאגה בקרב קובעי המדיניות, וזאת מאחר שהמטבע החזק עשוי להזיק לייצוא האמריקני. היום תעיד יושבת ראש הפד ג'נט ילן בפני ועדה משותפת של הקונגרס והסנאט וייתכן כי תתייחס לגבהים של הדולר. התייחסות שלילית של ילן על התיסוף בדולר עשויה לתת את האות לנסיגה מאחור. עם זאת, לא נראה שהתיסוף בדולר יניע את הפד מלהעלות את הריבית בדצמבר, וכעת מתמחרים בשוק סבירות של 91% להעלאת ריבית בישיבה בחודש הבא".


אמיר סלומון מחלקת המחקר טופ אלפא: בשוק המקומי מדד המעוף נכנס שוב למגמת דשדוש כאשר הסיבה המרכזית לכך הם מניות הפארמה שבתקופה האחרונה מאוד תנודתיות,(טבע השלימה ירידה שבועית של 8.2%).חברה  אשר תעמוד היום באור הזרקורים היא בנק הפועלים בעקבות פרסום דוחותיה הרבעוניים, החברה דיווחה על ירידה של 13% ברווח וזאת בעיקר בגלל חקירת הלבנת ההון בארה"ב. בנוסף, בנק הפועלים דיווח על החלטתו להגדיל את תשלום הדיבידנד לשיעור של 30%, קרי 210 מ' ₪ .

מעבר לים החוזים בארה"ב נסחרים בעליות שערים קלות וזאת לאחר סגירה מעורבת אמש. היום צפויה יו"ר הבנק הפדרלי יילן להעיד, כך שעיני המשקיעים יחפשו מידע בנאומה לגבי המשך מדיניותה המוניטרית וזאת כאשר השוק מגלם העלאת ריבית בחודש הבא. בנוסף, הנשיא הנבחר טראמפ הודיע לא פעם שברצונו להחליף את הנגידה ומעניין יהיה לראות את תגובתה הראשונה של יילן על רקע בחירתו של טראמפ לנשיאות. מחר, נגיד הבנק המרכזי האירופאי דרגי ינאם. לנאומו של דראגי חשיבות רבה בעיני המשקיעים הרי הבנק המרכזי האירופאי שולט על הריבית בגוש ויש לו השפעה גדולה מכל אדם אחר על ערך היורו. דבריו יכולים להשפיע רבות על מגמות חיוביות או שליליות בשווקים.

להערכתנו, חרף הנאומים היום ומחר של נגידי הכלכלות הגדולות בעולם, ארה"ב ואירופה, השוק  כעבור שבוע מבחירתו של טראמפ לנשיאות כבר מסתכל קדימה והפוקוס מתחיל להיות על העלאת הריבית בחודש הבא ועל עונת הדוחות שבעיצומה. בשוק המקומי סביר להניח שכל עוד מניות הפארמה יהיו תנודתיות כך גם השוק, בגלל חוסר האיזון במדד המעוף. 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x