יו"ר ועדת הכספים משה גפני >> מה הבכירים עושים עם כל הכסף הזה?

חושף לחצים בישיבה במשרד ראש הממשלה על הכנסת ישובים לטובת הטבות מס מיהודה ושומרון

 

 
חכ משה גפניחכ משה גפני
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/11/2016

לא נכון להיכנס לחוק ההסדרים הנוכחי לפרטיו. אין משהו מסעיר בחוק ההסדרים הזה: יש מיסוי דירה שלישית ודיברנו עליה, תקציב שניתן לערי העולים, התחיל במנדט הבריטי, המשיך במלחמת השחרור.. וזה עכשיו בדיון בוועדה ונצטרך לתת את הדעת איך לוקחים את הכסף הזה. 

בחוק הזה אין גזרות וכתוצאה מזה כמעט ואין מנועי צמיחה. בקדנציה הקודמת שלי העברתי את חוק עידוד השקעות הון, ומי היה יכול לקחת את המפעל לחו"ל ולמדינה היה אינטרס בהשארתו, המדינה שילמה. אך מה לגבי מי שאינו יכול?  סיכמתי עם המתנגדים בליכוד שיהיו שתי הצבעות.... היום זה פחות מסעיר.

היו בחירות בארה"ב. נבחר טראמפ. משונה מאוד. קלינטון הייתה 30 שנה במערכת, בעלה היה נשיא, טראמפ היה איש עסקים לא מעבר לזה. היה ברור על פי הסקרים והעיתונים שהיא תיבחר ולא, הוא נבחר. בעולם המערבי יש גל וטרנד שאומר שצריך להילחם נגד האליטות, לא לתת לפער בין עשירים לעניים להתרחב ועל זה טראמפ נבחר, על תנועת הנגד

אנחנו העברנו שני חוקים מרכזיים: האחד, חוק שאי אפשר היה להעביר בעבר - הגבלת שכר הבכירים, והשני- הטבות מס לישובים בפריפרייה. המציאות הזו שבה חוק הגבלת שכר הבכירים אני נגדו. עד שלאנשים נמאס מהמציאות שמנהלי המוסדות הפיננסיים לא הגבילו עצמם עם סכומי עתק שלא ברור לי מה הם עושים עם כל הכסף הזה? מסעדות יוקרה נסיעות לחו"ל. מה עוד??

על כל פנים זה פשוט הפך להיות נושא שהכנסת אמרה עד כאן. הבאתי את החוק וזה הפך להיות סמל מאבק בין עניים לעשירים. צריך להיות ברור שמי שיש לו יגביל את עצמו, הכנסת תתערב באופן כירורוגי.

הטבות לפריפרייה: נובע מאותו עיקרון. בית המשפט עמד לקבל החלטה ש-5 ישובים יוצאים ממפת הטבות המס, ואם הממשלה לא הייתה מחוקקת חוק חדש, היו מבטלים לגמרי את החוק. וכך נכנסתי לתמונה: הבאתי עוד 40 מליון מהאוצר, וכך החוק הזה עבר - במקום 180 ישובים מדובר ב-403, גם יהודים וגם ערבים לפי קריטריונים, להוציא את עוטף עזה שיש לו חוק משלו. קבענו את הקריטריונים ויש כמה ראשי רשויות שמרוגזים עלי, אבל לא הסכמתי לחרוג מהקריטריונים. לי אין בעיה לעשות את זה כי אין לי פריימריז. מה איכפת לי? יכולים לצעוק כמה שהם רוצים. רצו להכניס את יהודה ושומרון אך התנגדתי. מי ש שעונה על הקריטריונים ייכנס, מי שלא, לא ייכנס. וכך עברו החוקים שהעיקרון הוא שצריך לעודד את החלשים. הגעתי לישיבה עם ראש הממשלה וחמישה שכירים בכירים אחרים ובישיבה הזו ביקשו ממני להכניס ישובים נוספים ביהודה ושומרון. אמרתי, לא יהיה.  

גפני בנאומו הזכיר שהוא מתנגד להתערבות הבוטה של רשות המיסים בחשבונות הבנק של לקוחות שומרי חוק. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x