לידר על דיסקונט >> הדוחות הראו תשואה נמוכה על ההון של 5.5%

 

 
 

אלון גלזר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/11/2016

 
תוצאות הבנק היו דומות לתחזיות המוקדמות, כאשר הבנק רשם רווח של 188 מיליון ₪, המייצג תשואה נמוכה על ההון של 5.5%.
הסיבות לתוצאות החלשות היו הפרשה בגין התביעה בכ.א.ל (45 מיליון ₪), וכן הפרשה גבוהה יחסית להפסדי אשראי בשיעור של 0.42%, הנובעת גם מגידול בהפרשות בארה"ב.
 
בסעיפים התפעוליים נשמרת המגמה של ירידה קלה בהכנסות התפעוליות (רק סעיף ההכנסות מכרטיסי אשראי גדל), ומנגד יש לציין לחיוב כי גם בהוצאות השכר נרשמת ירידה קלה של כ- 1%. יחס היעילות ממשיך להיות חלש, ועומד על רמה של כ- 77% (יחס הוצאות להכנסות), ובינתיים מהלכי ההתייעלות עוד לא מצליחים להביא לשינוי המיוחל.
 
החלק החיובי בדו"ח הוא רמת הלימות ההון הגבוהה, כאשר הבנק הגיע ליחס הון ליבה של 9.8%, לעומת דרישה של 9.1%, ובעיקר צמיחת האשראי המרשימה מאד בשיעור של 9.5%, עם גידול חד באשראי למשקי בית ועסקים קטנים, ואף עם גידול של 6.4% באשראי לעסקים.
 
התוצאות של דיסקונט עדיין מאכזבות יחסית כאמור, כאשר בכל הקשור לצד ההתייעלות דיסקונט לא מצליח להציג שיפור משמעותי. מהלכי הפרישה מרצון שהבנק בצע בשנים האחרונות, לצד נסיונות להגדיל גם את צד ההכנסות (בעיקר באמצעות צמיחה משמעותית בתיק האשראי), עשויים לסייע לבנק להציג שיפור בצד התפעולי, כאשר כפי שציינו, מהלכים אלה גם מעלים את הסיכון לגידול בצד הפסדי האשראי.
בצד החיובי יש לציין את יחסי ההון הטובים של דיסקונט שמסייעים לו בצמיחה ובהוצאות לצרכי התייעלות, בשיפור בפעילות בארה"ב (על אף רבעון חלש יחסית), וכן בעובדה שהוא יוכל להמשיך להחזיק בחברת כרטיסי האשראי, התחום הצומח ביותר הן באשראי צרכני והן בעמלות תפעוליות.
 
בשורה התחתונה נכון להיום התשואה המייצגת על ההון של דיסקונט עומדת על כ- 6% - 7%, כאשר גם לאחר עליות השערים האחרונות ברמה של כ- 0.56 על ההון דיסקונט נסחר מתחת לשוויו הכלכלי. אנו מאמינים כי מהלכי ההנהלה יצליחו להביא לשיפור הדרגתי בתוצאות, ובנוסף אנו מעריכים שהבנק צפוי לחזור בשנה הבאה לחלק דיבידנדים דבר שיתרום למניה. לאור זאת, אנו ממליצים על הבנק בתשואת יתר (הורדת המלצה מקניה לאחר העליות במניה) עם מחיר יעד של 8.6 ₪.
 
אלון גלזר, סמנכ"ל מחקר בלידר שוקי הון 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x