מנועי בית שמש מקבוצת פימי מפרסמת את תוצאותיה >> צמיחה של 9% בהכנסות ל-63 מיליון דולר

גידול של 36% ברווח התפעולי לכ-8.15 מיליון דולר

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/11/2016

גידול של 23% ברווח הנקי ל–6.9 מיליון דולר; הסכמים ארוכי טווח עם לקוחות בהיקף של כ-400 מיליון דולר 

גידול של 36% ברווח התפעולי לכ-8.15 מיליון דולר גידול של 32% ב-EBITDA לכ-10.3 מיליון דולר - 16% מסך ההכנסות

אבנר שחם, מנכ"ל מנועי בית שמש: "מנועי בית שמש ממשיכה להציג שיפור ברווחיות וברווח על רקע הצמיחה בשוק התעופה העולמית. הביקוש למוצרים ולשירותים שמספקת החברה גדל, כפי שבא לידי ביטוי בצבר ההזמנות שלנו לשנה ולשנים הבאות. למנועי בית שמש הסכמים אסטרטגיים עם כמה מהשחקנים הגדולים בתעופה העולמית בהיקף של כ-400 מ' דולר. החברה פועלת בהצלחה לחידוש והרחבת ההסכמים ובדרך זו לייצר נראות גבוהה מבעבר ולהקטין את הרגישות לשינוי בתנאי הסביבה העסקית. ברבעון השלישי הרחבנו את הסכם המסגרת עם חברת ITP לכדי 69 מיליון דולר וכן הגענו לסיכום על חידוש הסכם המסגרת עם חברת סנקמה מקבוצת ספראן הצרפתית לייצור דיסקים עבור מנועי סילון בהיקף כולל של 17.5 מיליון דולר. אנו מזהים ביקוש ער במגזר ייצור החלקים ובכוונתנו להמשיך ולמנף זאת לטובת יצירת סינרגיות נדרשות עבור כלל פעילויות החברה ולהגדלת מעגל הלקוחות".           

חברת מנועי בית שמש, מקבוצת פימי העוסקת בייצור חלקי מנועי סילון ובשיפוצם עבור שוק יצרניות מנועי הסילון וחילות אוויר בישראל ובעולם, דיווחה היום על תוצאותיה לתשעת החודשים הראשונים ולרבעון השלישי לשנת 2016. 

קרן פימי היא בעלת השליטה בחברת מנועי בית שמש מאז חודש מאי 2016, אז רכשה פימי 42.85% ממניות החברה תמורת כ-125 מיליון שקל, מחברת כלל תעשיות בע"מ.

המכירות 

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הסתכמו ההכנסות בכ-63 מיליון דולר, גידול של כ-8.9% בהשוואה להכנסות של כ-57.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2015. ברבעון השלישי הסתכמו ההכנסות בכ-21.3 מיליון דולר, גידול של 5.2% בהשוואה לכ-20.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מקורו במגזר פעילות ייצור החלקים, בו רשמה החברה צמיחה של כ-13% מתחילת השנה ושל כ-19.5% ברבעון השלישי של השנה. הצמיחה בפעילות יצור החלקים, מגזר הפעילות הגדול של החברה, לכדי 50.8 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה נובעת מגידול בהזמנות מלקוחות עימם נחתמו הסכמים ארוכי טווח. הכנסות מגזר המנועים קטנו בכ-4% מתחילת השנה ונאמדות בכ-12.9 מיליון דולר בעיקר לנוכח ירידה בהזמנות לשיפוץ מנועים מלקוחות זרים.

החברה מדווחת על צבר הזמנות בהיקף של כ-199 מיליון דולר, מהן כ-21 מיליון דולר לחודשים אוקטובר-דצמבר 2016 וכ-81 מיליון דולר לשנת 2017. 
 
הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-12.5 מיליון דולר (כ-19.9% מסך ההכנסות), גידול של 19% בהשוואה לרווח גולמי של 10.5 מיליון דולר (כ-18.2% מההכנסות) בתקופה המקבילה. העלייה ברווחיות הגולמית נובעת בעיקר מתמהיל מוצרים בעלי רווחיות גבוהה יותר והרווח שנבע מהכנסות משותפות RRSP. ברבעון השלישי הסתכם הרווח הגולמי בכ-3.6 מיליון דולר, ירידה של 14% בהשוואה לרווח גולמי של 4.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, הנובעת בעיקר מעלייה בעלות המכר בסעיפי השכר, כלים והוצאות חרושת.  

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-8.15 מיליון דולר (כ-12.9% מסך ההכנסות), גידול של כ-36% בהשוואה לרווח התפעולי בתקופה המקבילה של כ-6 מיליון דולר (כ-10.4% מסך ההכנסות). הגידול ברווח התפעולי מתחילת השנה נבע בעיקר מהעלייה ברווח הגולמי ומירידה בהוצאות המכירה. ברבעון השלישי הסתכם הרווח התפעולי בכ-1.86 מיליון דולר (כ-8.7% מסך ההכנסות) בהשוואה לכ-1.96 מיליון דולר (כ-9.7% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל. הירידה ברווח התפעולי ברבעון השלישי מקורה בעיקר בתשלום מענק חד פעמי לעובדי החברה בעקבות העברת השליטה בחברה בסך של כחצי מיליון דולר. 

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-6.87 מיליון דולר (כ-10.9% מסך ההכנסות), גידול של 23% בהשוואה לרווח נקי של 5.57 מיליון דולר (כ-9.6% מסך ההכנסות) בתקופה המקבילה. ברבעון השלישי של השנה הסתכם הרווח הנקי בכ-1.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.87 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-10.3 מיליון דולר, גידול של 32% בהשוואה לכ-7.77 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ברבעון השלישי הסתכם ה-EBITDA בכ-2.6 מיליון דולר, גידול קל בהשוואה לכ-2.58 מיליון דולר ברבעון המקביל. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה נאמד בכ-16%, וברבעון השלישי של השנה נאמד שיעור ה-EBITDA בכ-12.2% מסך ההכנסות.    

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת - מתחילת השנה ייצרה החברה מזומנים בהיקף של כ-4.5 מיליון דולר מפעילותה השוטפת. 

האיתנות הפיננסית של החברה ממשיכה להישמר: היקף החוב הבנקאי מסתכם בכ-7.2 מיליון דולר, נמוך מרמתו בסוף 2015 (כ-8 מיליון דולר) ובסוף התקופה המקבילה אשתקד (כ-9.6 מיליון דולר). יחס ההון למאזן עומד על כ-57%.

אודות מנועי בית שמש:

מנועי בית שמש אחזקות בע"מ הינה חברה מובילה בישראל בתחום ייצור חלקי מנועי סילון ושיפוצם. פעילותה העיקרית של מב"ש מיועדת לשוק התעופה האזרחי והצבאי, ליצרניות מנועי הסילון ולחילות אויר בישראל ובעולם. במסגרת תחום המנועים, החברה פועלת לשיפוץ, הרכבה והנדסה של חלקים שונים למנועים ומנועי סילון. במסגרת תחום ייצור החלקים מייצרת החברה חלקים למנועי סילון, לרבות ייצור יציקות מדויקות של חלקי מתכת למנועי סילון. החברה מעסיקה כיום כ-640 עובדים, מתוכם כ-550 בישראל וכ-90 בחברה הבת בסרביה. 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x