שש שנות מאסר נגזרו על בעל עסק להשכרת מוניות בגין העלמת הכנסות של מיליוני שקלים

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/11/2016

על פי כתב האישום, הנאשם, עמאר חרחש, תושב בית חנינא,  היה הבעלים של עסק להשכרת מוניות, במסגרתו רכש מוניות והכשירן לשימוש, בין היתר על-ידי שכירת זכויות ציבוריות להפעלת מוניות, התקנת מונים, הסדרת רישיונות רכב וביטוח. הנאשם השכיר את המוניות לנהגי מוניות בעבור דמי שכירות שבועית, ללא קשר לפדיון הנהגים בפועל. הנאשם הורשע לאחר חקירה שנוהלה על-ידי פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, חקירות מע"מ ירושלים ופקיד שומה ירושלים 2. התיק נוהל ע"י פרקליטות מחוז ירושלים באמצעות עו"ד יורם הירשברג מהמחלקה הפיסקאלית בפרקליטות המדינה.
 
חלק מהנהגים ששכרו מוניות מהנאשם, ביקשו להירשם כלפי הרשויות כשכירים, על מנת להתחמק מדיווח על הכנסותיהם כעצמאיים. על מנת לסייע להם, סיפק הנאשם לאותם נהגים תלושי שכר פיקטיביים ודיווח לרשויות כאילו הוא מעסיק אותם בעבור סכום חודשי קבוע. כך, יצרו הנאשם והנהגים מצג כוזב כלפי הרשויות, כאשר בפועל הנאשם רק גבה דמי שכירות עבור המוניות ותשלום נוסף – בעבור תלושי השכר הפיקטיביים. בנוסף לכך, ניכה הנאשם שלא כדין את השכר שעל-פי המצג הכוזב לרשויות שילם לנהגים כהוצאה, ובכך הקטין את הכנסתו החייבת בסך כולל של 8 מיליון ₪ נוספים.
 
כב' השופט מינטקביץ גזר על הנאשם שש שנות מאסר בפועל וקנס בסך 750,000 ש"ח. בגזר דין נסמך בית המשפט על רציונל הענישה העולה מפסיקת העבר בתחום המיסוי: "הפסיקה קובעת, כי בעבירות מסים יש להחמיר עם העבריינים לשם הרתעה, בשל הקלות שבביצוע העבירות והקושי לאתר מבצעיהן. בפסיקה ניתן דגש על הערך החברתי העומד בבסיס החובה לשלם מסים ולשאת בנטל הכללי ועל הפגיעה החברתית והכלכלית הנגרמת כתוצאה מהן."


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x