רוביק דנילוביץ >> אם אנו רוצים לספק שירותים טובים יותר המדינה צריכה להתחיל לשחרר יותר סמכויות לשלטון המקומי

ההזדמנות הגדולה שיש היום למדינת ישראל הוא הנגב, זה מרחב ההזדמנויות שמשתוקק שהמדינה תיקח אותו בתכנית רב שנתית ולהשקיע תקציבים.

 

 
צילום: אוליביה פיטוסיצילום: אוליביה פיטוסי
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/11/2016

"אם אנו רוצים לספק שירותים טובים יותר, המדינה צריכה להתחיל לשחרר יותר סמכויות לשלטון המקומי" אמר היום רוביק דנילוביץ, ראש עיריית באר שבע בכנס כלכלה וחברה של "דה מרקר" בשיתוף אונ' בן גוריון ותנועת אור שהתקיים היום (ג') בבאר שבע. "לראש עיר יש אחריות לא רק איך תיראה העיר כעת, אלא גם עוד עשרים שנה. במקום שתהיה וועדת חקירה עוד עשור, בואו נתכנן כבר היום את המחר. לפני שהבעיות יווצרו".

ועידת ישראל לכלכלה וחברה של דה מרקר ( (TheMarkerמתקיימת לראשונה בבאר שבע בשיתוף עם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ועיריית באר שבע. במרכז הועידה - שיח וקידום הצמיחה של המשק הישראלי. באירוע, שנערך במשכן לאמנויות הבמה באר שבע, משתתפים בין היתר שר האוצר משה כחלון, הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף (במיל.) גבי אשכנזי, שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, נגידת בנק ישראל קנית פלוג, חה"כ סתיו שפיר, חה"כ מנואל טרכטנברג, נשיא WIX ניר זהר ועוד. 

עוד הוסיף דנילוביץ: "להיות ראש רשות במציאות של היום צריך מידה רבה של קסמים וכוחות על טבעיים. האנשים שמובילים שינוי בכל תחומי החיים הם אנשי המדע והטכנולוגיה, החדשנות, האקדמיה, החברה האזרחית. אלה שלוקחים אחריות, אין להם ביורוקרטיה, הם מבינים שבעידן של היום צריך לטוס מהר וגבוה, ואם לא אתה לא רלוונטי. רשות מקומית בעידן של היום אם היא לא יזמית, חדשנית ושיתופית, אין לה אפשרות להיות על המפה. היא כבר לא רלוונטית.

"ההזדמנות הגדולה שיש היום למדינת ישראל הוא הנגב, זה מרחב ההזדמנויות שמשתוקק שהמדינה תיקח אותו בתכנית רב שנתית ולהשקיע תקציבים. אני מדבר על עשרות מליארדי שקלים. יש פה הזדמנות לתכנן מטרופולין שיהיה תוך שני עשורים הכי אטרקטיבי במדינת ישראל".

אני קורא עכשיו למדינת ישראל, כעת צריך לטוס קדימה. צריך ליישב את השטח הגדול ביותר במדינה שהוא הכי חשוב אסטרטגית לביסוסה של מדינת ישראל. אוי לה למדינת ישראל אם תפסיד את הנגב. וזה כולל גם את פתרון הסוגיה של החברה הבדואית. ואסור להתמהמה. כל רגע שאנו לא מטפלים במצב, נמצא את עצמנו בעוד עשור אולי במצב שכבר אי אפשר למצוא פתרונות. אני לא ראש עיריית באר שבע, אני שליחה של מדינת ישראל בנגב.

אם אנו נהפוך את הנגב לאטרקטיבי, יגיעו לכאן אנשים צעירים. אבל אם רק נציף את אזורי הביקוש, יהיה לנו קשה להיות ברי תחרות.

אני רוצה לומר מילה טובה לראש הממשלה, בנושא הטכנולוגיה והסייבר. באר שבע שהייתה פעם עיר פריפריאלית, אבל אנו החלטנו שאנו מרכז. 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x