קבינט הדיור בראשות שר האוצר משה כחלון אישר >> תמרוץ רשויות מקומיות למתן היתרי בנייה הגדלת היצע הדירות בשכירות ארוכת הטווח

תמרוץ רשויות מקומיות למתן היתרי בנייה

 

 
שר האוצר משה כחלוןשר האוצר משה כחלון
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/11/2016

הגדלת היצע הדירות בשכירות ארוכת הטווח באמצעות תיקון לחוק עידוד השקעות הון העמקת סבסוד פיתוח התשתיות במסגרת תכנית "מחיר למשתכן"

קבינט הדיור אישר את הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, להאריך את התכנית לתמרוץ רשויות מקומיות למתן היתרי בנייה, בשיתוף עם שר הפנים, אריה מכלוף דרעי, תוך הגדלת תקציב התכנית.

לצורך הגברת שיתוף הפעולה של הרשויות המקומיות עם מאמצי הממשלה להגדלת היצע הדיור, הוחלט על הארכת התכנית המעניקה תמריצים תקציביים לרשויות מקומיות אשר יגדילו את היקף היתרי הבנייה הניתנים בשטחן. זאת, בדגש על בניה בתוכניות להתחדשות עירונית ובתכנית "מחיר למשתכן". 

תוכנית זו מסייעת לרשויות בקליטת התושבים ובפיתוח התשתיות המתאימות. המשכה והרחבתה של תוכנית זו צפוי לחזק את הפעילות המשותפת של הממשלה עם הרשויות המקומיות לשיווקי קרקעות, ולהגדלת היצע הדיור.

בנוסף, אישר קבינט הדיור גם את הצעתו של שר האוצר לתקן את חוק עידוד השקעות הון, התשי"ט-1959, כך שיינתנו הטבות מס גם לפרויקטים לשכירות ארוכת טווח אשר ייבנו במסגרת של תוספות בנייה, כדוגמת תמ"א 38, לבניינים המשמשים למסחר ותעשייה אשר יוסבו למטרות מגורים ולמעונות סטודנטים. צעדים אלו, צפויים להביא לגידול בהיקף ההשקעה בפרויקטים לשכירות ממוסדת וארוכת טווח אשר משמשת כפתרון דיור יציב חליפי למגורים, ומתווספים לשורה של צעדים נוספים שבהם נוקטת הממשלה כגון מכרזי קרקע בהנחה לשכירות ארוכת טווח באמצעות חברת דירה להשכיר וקידום חוק הריטים.

לבסוף, קבינט הדיור אישר הצעה נוספת של שר האוצר להעמיק את סבסוד הפיתוח אשר ניתן במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" ביחידות דיור ביישובי הפריפריה, בהם ערך הקרקע אינו מספק לצורך יישום התכנית. על פי ההצעה, יינתן סבסוד פיתוח גם עבור יחידות דיור אשר משווקות בפרוייקטים של תכנית "מחיר למשתכן" אך אינם משווקים בהכרח עבור הזכאים לתכנית אלא גם עבור אוכלוסיות נוספות, וזאת בכדי להגדיל את הכדאיות הכלכלית ביישום התכנית. צעד זה צפוי להביא להצלחתם של פרוייקטים נוספים במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" בעיקר בישובים המרוחקים, מה שתורם הן לחיזוק הפריפריה והן להסטת ביקושים מאזור המרכז.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x