סאטקום מערכות קבלה זיכוי בסך של כ-2 מיליון ש"ח מ-`וואיוק`, המוחזקת בשיעור של 5.9% על ידי החברה

סאטקום מערכות קבלה דיבידנד בסך של כ-1.4 מליון ש"ח בגין שנת 2015 בעקבות ההחזקה ב-WIOCC

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/11/2016

סאטקום מערכות, העוסקת במתן שירותי תקשורת, באמצעות תשתית לוויין וסיבים אופטיים, הודיעה היום כי תאגיד "וואיוק", המוחזק על ידי החברה (באמצעות חברת בת בבעלות מלאה) בשיעור של 5.9%, החליט על מתן זיכוי רוחבי לכל בעלי המניות ב- וואיוק. חלקה של החברה נאמד בסך של כ-2 מיליון ש"ח (530 אלף דולר), כאשר סכום זה ייזקף לשורת הרווח בדוחותיה הכספיים של החברה. הזיכוי עתיד להתקבל עד לסוף שנת 2016.

ההחלטה נתקבלה כחלק ממדיניות וואיוק לייצור החזר השקעה למשקיעיה לאורך השנים.  וואיוק הינה חברה פרטית שבבעלותה כבל אופטי הפרוס בצד המזרחי של יבשת אפריקה ומוחזק על ידי חברות תקשורת שונות, ביניהן סאטקום מערכות. סכום הזיכוי הנוכחי מתווסף להחזרי השקעה נוספים אשר בוצעו במהלך השנתיים האחרונות על ידי וואיוק. 

מהערכת שווי שפורסמה על ידי גיזה זינגר אבן במרץ 2016 עולה כי שווי הפעילות של חברת וואיוק ליום 31.12.2015 הינו כ-150 מיליון דולר. בהערכת השווי פורסם כי הכנסות וואיוק בשנת 2015 הסתכמו בכ-51 מיליון דולר, גידול של כ-8% בהשוואה לכ-47 מיליון דולר בשנת 2014. בשנת 2015 ה-Ebitda הסתכם בכ-26 מיליון דולר אשר היוו כ-51% מההכנסות בהשוואה לכ-23 מיליון דולר בשנת 2014 אשר היוו שיעור של כ-49% מההכנסות. עוד עולה מנתונים שפורסמו בהערכת השווי כי בהתאם לתחזיות משנת 2012 עד 2019, הצמיחה באפריקה בביקוש לרוחב פס בינלאומי היא הגבוהה ביותר בעולם - כ-50% לשנה.

סאטקום מערכות קבלה דיבידנד בסך של כ-1.4 מליון ש"ח בגין שנת 2015 בעקבות ההחזקה ב-WIOCC

אודות סאטקום מערכות

סאטקום מערכות, הנסחרת בבורסה בת"א, עוסקת באמצעות חברות הבנות במתן שירותי תקשורת בעיקר באמצעות תשתית לוויין, אולם גם באמצעות תשתית קרקעית והינה בשליטה (80%) של קבוצת התקשורת יורוקום. לחברה שלושה תחומי פעילות: 1. שירותי תקשורת נתונים – (שירותי קישור (ISPׂותשתית לרשת האינטרנט העולמית וכן, שירותי הקמה והפעלה של רשתות תקשורת 2. שירותי טלפוניה בינלאומית – מספקת שירותי העברת שיחות בינלאומיות בין מפעילי תקשורת וארגונים במדינות שונות בעולם. 3. שירותי תקשורת לוויינית ניידת – החברה מספקת שירותי תקשורת לוויינית ניידת באמצעות לוויין. מרבית לקוחות החברה ממוקמים באפריקה אך לחברה לקוחות גם באירופה, צפון אמריקה ואסיה וביניהם מפעילי רשתות תקשורת, ממשלות, ספקי שירותי אינטרנט (ISP) ועסקים פרטיים.




הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x