הרווח גולמי ברבעון של
רמי לוי עלה בכ-23% לכ-271 מיליון שקל; שיעורו עלה לכ-21.8%
הרווח התפעולי ברבעון עלה בכ-82% לכ-39 מיליון שקל; שיעורו עלה לכ-3.1%
מכירות חנויות זהות עלו ברבעון בכ-1.1%
הרשת מפעילה כיום 45 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות) ובכוונתה לפתוח עוד 5 סניפים חדשים עד סוף שנת 2017 ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים
רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה: "רשת רמי לוי המשיכה ברבעון השלישי של שנת 2016 לדבוק באסטרטגית החברה מזה 39 שנה: במרכזה הקפדה על סך המוצרים הזול במדינה המוצע ללקוחות שלא על חשבון איכות ושירות, והצבת טובת הצרכן בראש סדר העדיפויות. אסטרטגיה זו מוכיחה שזו הדרך הנכונה ורשת רמי לוי היא הרשת הצומחת ביותר בישראל בענף קמעונאות המזון, מבלי להעלות את המחירים. אנו גאים להציג ברבעון צמיחה משמעותית בשורת ההכנסות, כתוצאה מהגידול במספר הסניפים הפעילים, ובעיקר הודות לקהל לקוחות נאמן הממשיך להצביע ברגליו ולבחור את סל הקניות המשתלם והזול ביותר במדינה. תוצאות הרבעון מלמדות כי במקביל לצמיחה בשורת הכנסות, מצליחה הרשת להציג שיפור גם בפרמטרים התפעוליים ובשולי הרווח כתוצאה מחיזוק המותג הפרטי בקרב הלקוחות וייבוא בשר טרי וגבינות, תוך הקפדה על איכות המוצרים. בכוונתנו להפעיל 50 סניפים עד סוף שנת 2017 ובדרך זו להנגיש את סל המוצרים הזול במדינה למליוני תושבים במדינת ישראל, הן במרכז והן בפריפריה. אני מודה לעובדי החברה, להנהלתה וללקוחותיה שבזכותם הרשת ממשיכה לצמוח ולהגיע להשגים".
רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של שנת 2016, המלמדות על צמיחה בהכנסות, ברווח וכן בשולי הרווח ובפרמטרים התפעוליים.
רשת רמי לוי שיווק השקמה מציגה ברבעון השלישי של שנת 2016 עליה של כ-21.2% בהכנסותיה לכ-1.24 מיליארד שקל, לעומת כ-1.02 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (הכנסות החברה מדווחות ללא פדיון חנויות בזכיינות). העלייה במכירות נרשמה על רקע גידול של כ-1.1% במכירות של חנויות זהות, וכן מפתיחת 10 סניפים חדשים החל מתחילת חודש יולי אשתקד ועד ליום המאזן.
המכירות למ"ר ברבעון השלישי של שנת 2016 הסתכמו ב-16.64 אלף שקל למ"ר, בהשוואה ל-17.35 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד, הירידה במכירות למ"ר נבעה בעיקר מפתיחת הסניפים החדשים, שטחם הגדול של הסניפים שנרכשו מרשת "יו" וכן מתהליך הבשלת אותם סניפים.
במהלך הרבעון השלישי 2016 ועד ליום המאזן, פתחה הרשת שלושה סניפים נוספים הממוקמים באילת (בשיטת זכיינות), מבשרת ובית שמש. זאת בנוסף, לכל ששת הסניפים שנרכשו מרשת "יו" ונפתחו ברבעון הקודם. כיום, הרשת מפעילה 45 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בשיטת זכיינות) ובכוונת החברה לפתוח עוד 5 סניפים חדשים עד סוף שנת 2017 ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים.
הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של שנת 2016 עלה בכ-22.7% לכ-270.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-220.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי של הרשת עלה ברבעון המדווח לכ-21.83%, לעומת כ-21.56% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת לפעילות בתחום של יבוא בשר טרי וגבינות, להפעלה העצמאית של פעילות הרכישה וההפצה של פירות וירקות החל מתחילת השנה, וכן להרחבת הפעילות במותג הפרטי של הרשת.
הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השלישי של שנת 2016 עלה בכ-82% לכ-38.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-21.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון המדווח עלה לכ-3.12% מול 2.07% ברבעון המקביל אשתקד. העליה השיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהשיפור כאמור בשיעור הרווח הגולמי, וכן מירידה בשיעור הוצאות המכירה, שיווק הנהלה וכלליות.
ה-EBITDA של הרשת ברבעון השלישי של השנה עלה בכ-64% לכ-52.7 מיליון שקל, לעומת כ-32.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של שנת 2016 טיפס בכ-88% לסכום של כ-29.7 מיליון שקל, לעומת כ-15.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
רשת רמי לוי שיווק השקמה סיימה את התשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 עם גידול של כ-13% בהכנסותיה לכ-3.38 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול במכירות נבע מפתיחת 14 סניפים חדשים, ולמרות ירידה במכירות חנויות זהות בשיעור של 1.8% במסגרת המאמצים לשמירה על מיצובה של הרשת כזולה ביותר בכל האזורים בה היא פועלת, וכן מהשפעת קניבליזציה קלה בסניפים החדשים.
המכירות למ"ר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 הסתכמו ב-50.1 אלף שקל למ"ר, בהשוואה ל-54.3 אלף שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה במכירות למ"ר נבעה בעיקר מפתיחת הסניפים חדשים, שטחם הגדול יחסית של סניפי רשת "יו" וכן מתהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים.
הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 עלה בכ-16.9% לכ-739.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-632.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בתקופה המדווחת עלה לכ-21.9% מול כ-21.1% בתקופה המקבילה אשתקד. עלייה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת לפעילות בתחום של יבוא בשר טרי וגבינות, להפעלה העצמאית של פעילות הרכישה וההפצה של פירות וירקות החל מתחילת השנה, וכן לפעילות הגדלה במותג הפרטי של הרשת.
הרווח התפעולי של רמי לוי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 עלה ב32% לכ-101.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-77.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי בתקופה המדווחת עלה ל-3.0% מול 2.6% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול בשיעור הרווח הגולמי.
ה-EBITDA של הרשת בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 עלה בכ-32% לכ-140.3 מיליון שקל, לעומת כ-106.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
רשת רמי לוי סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 עם גידול של כ-31% ברווח הנקי לסכום של כ-76.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-58.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ממאזנה של רשת רמי לוי, נכון ליום ה-30 בספטמבר 2016, עולה כי בקופתה מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ-321 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-371 מיליון שקל, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-37.5 מיליון שקל מתחילת השנה. מאז שהחברה הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של למעלה מ-680 מיליון שקל. היום, במקביל לאישור התוצאות הכספיות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסכום של 18 מיליון שקל.
רשת רמי לוי שיווק השקמה, בניהולו של רמי לוי, פועלת למעלה מ-39 שנה כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, ומפעילה כיום 42 סניפי סופרמרקט (ועוד 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות). החברה מנהלת שיתוף פעולה עם חברת ישרכארט במסגרתו הוקם מועדון צרכני חברתי שהחברה מציעה ללקוחותיה להצטרף אליו. המועדון מציע הצטרפות בנתיב של כרטיס אשראי רגיל או כרטיס אשראי נטען שהלקוח יכול להטעין בו כסף ולבצע בעזרתו רכישות, ללקוחות שאינם יכולים לקבל כרטיס אשראי רגיל או שאינם מעוניינים בכרטיס אשראי נוסף. מאז השקתו נרשמו לשורות המועדון כ-405,000 לקוחות חדשים. לחברה כ- 130,000 מנויים סלולריים כמפעיל סלולארי וירטואלי.
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.