כלכלית ירושלים מקבוצת מבנה מציגה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי >> הרווח מפעולות נמשכות הסתכם בתקופת הדוח לסך של כ-161 מיליון שקל

ה-NOI של החברה הסתכם ב-596 מיליון שקל

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/11/2016

  • הרווח מפעולות נמשכות הסתכם בתקופת הדוח לסך של כ-161 מיליון שקל זאת לעומת הפסד בסך של כ-54 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

  • ה-NOI של החברה הסתכם ב-596 מיליון שקל 

  • החברה צמצמה את יחס החוב הפיננסי בשיעור של כ-7% מכ-84% לכ-77%

דודו זבידה, מנכ"ל כלכלית ירושלים: "אנו רואים המשך מגמה חיובית בהישגי הקבוצה. אנו מציגים דוחות חיוביים, תוך שיפור משמעותי בפרמטרים התפעוליים והפיננסיים. תוצאות הדוחות הן המשך ישיר של הפעולות אשר נוקטת הנהלת החברה אשר ימשיכו וישיאו תוצאות עד סוף השנה, אנו נמשיך ונפעל בכדי לעמוד בתחזיות אשר הצגנו בעבר.

עוד מוסיף זבידה: "אנו ממשיכים בריכוז המאמץ לטובת השבחה ופיתוח של נכסים קיימים וכן ערוכים להרחבת תיק הנכסים שלנו, באמצעות קידום הפרויקטים היזמיים כדוגמת פרויקט הסוללים והמרכז המסחרי בחולון שיתחיל להניב פירות כבר בשנה הקרובה. עד למועד הדיווח הנוכחי מכרנו נכסים בשווי של 1.2 מיליארד שקל, בעיקר בחו"ל. בכוונתנו להמשיך ולממש נכסי נדל"ן, אלו משפיעים באופן ישיר על הגדלת חוסנה הפיננסי של הקבוצה ומיקודה."

כלכלית ירושלים מקבוצת מבנה מציגה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2016:
הרווח מפעילויות נמשכות הסתכם בתקופת הדוח בכ-161 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ-54 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקר משערוך נדל"ן להשקעה וקיטון בהוצאות המימון. 

הרווח הכולל המיוחס לבעלי מניות החברה,הסתכם בתקופת הדוח לסך של כ 60-מיליון ש"ח זאת לעומת הפסד כולל של כ 278- מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הכולל המיוחס לבעלי מניות החברה, בנטרול תוצאות הפעילות ברוסיה ובמדינות חבר העמים הסתכם בתקופת הדוח לכ 266-מיליון ש"ח זאת לעומת רווח כולל המיוחס לבעלי מניות החברה בסך של כ 93-מיליון ש"ח בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי מנכסים מניבים (NOI), הכולל הכנסות משכירות ומדמי ניהול ואחזקה, בניכוי עלויות ניהול

ואחזקת המבנים, הסתכם בתקופת הדוח לסך של כ-596 מיליון ש"ח, לעומת כ-661 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. יש לציין כי הירידה ברווח הגולמי מנכסים מניבים בתקופת הדוח נובעת בעיקרה ממכירת נכסים בגרמניה, קנדה וצרפת.

הרווח הגולמי מנכסים מניבים זהים (Same property NOI) הסתכם בתקופת הדוח לכ-565 מיליון ש"ח זאת לעומת 578 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. בישראל, הרווח הינו כ-408 מיליון ש"ח בדומה לתקופה מקבילה אשתקד. יש לציין כי בחו"ל, הירידה נובעת בעיקרה מירידה בשיעורי התפוסה בקנדה בצרפת, וגרמניה.

ההון העצמי של החברה ליום 30 בספטמבר 2016, הסתכם לסך של כ- 2.6 מיליארד ש"ח, לעומת סך של כ-1.8 מיליארד ש"ח ליום 31 בדצמבר 2015, עיקר הגידול בהון נובע מהנפקת מניות וכתבי אופציה בסך כולל של כ- 771 מיליון ש"ח ומהרווח הכולל של 60 מיליון ש"ח. 

סך ההכנסות של החברה בתקופת הדוח הסתכמו לכ-901 מיליון ש"ח לעומת כ-1,018 מיליון ש"ח  בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות מנכסים מניבים מיוחסת בעיקרה למכירת נכסים בגרמניה, קנדה, צרפת וישראל.

החוב הפיננסי נטו של החברה ירד מ- 84% לכ- 77%. 

שערוכים - בתקופת הדוח עליית ערך הנדל"ן להשקעה הסתכמה לכ-124 מיליון ש"ח זאת לעומת ירידת ערך בסך של כ- 116 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. 

מימוש נכסים בארץ ובחו"ל- החברה מימשה נכסים בארץ ובחו"ל בסך כולל של כ-1.2 מיליארד ש"ח בתקופת הדוח, זאת בהמשך לאסטרטגיית החברה להקטנת המינוף, חיזוק וגידול תזרים המזומנים ושיפור ביחס כיסוי החוב. מדובר בנכסים אשר אינם בליבת העסקים של החברה, נכסים בשיעור תפוסה נמוך ונכסים במיקומים בהם לחברה אין יתרון. במקביל פועל החברה להשבחת הנכסים הקיימים, פיתוחם והרחבת תיק הנכסים ברחבי הארץ בתחומי המגורים, התעשייה והמסחר, אשר צפויים להניב פירות כבר בשנים הקרובות. 

נכון ליום 30 בספטמבר, 2016, לקבוצה נדל"ן להשקעה בשווי של כ- 11.7  מיליארד ש"ח, מתוכו נדל"ן מניב בשווי של כ-10.7 מיליארד ש"ח, אשר הניב הכנסות של 798 מיליון ש"ח בתקופת הדוח. 

בישראל מחזיקה החברה בנכסים מניבים בסך של כ-1.8 מיליון מ"ר ובשווי של כ-7.9 מיליארד ש"ח, כאמור הכנסות הקבוצה מנכסים מניבים בישראל עמד בתקופת הדוח על כ- 506 מיליון ש"ח.

אודות- כלכלית ירושלים הינה חברת נדל"ן בינלאומית הפועלת, בעצמה ובאמצעות חברות מוחזקות שלה (בעיקר חברת מבני תעשיה ודרבן השקעות) בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובחו"ל. הקבוצה מתמחה בייזום, ברכישה, בהקמה ובניהול של מבנים המיועדים לצרכי משרדים, היי-טק, תעשיה, לוגיסטיקה ומסחר להשכרה או למכירה וכן פועלת הקבוצה בתחום הנדל"ן למגורים.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x