עונת הדוחות נותנת נחת למבקשי החדשות הטובות בכלכלה האמריקאית

לראשונה מאז הרבעון הראשון של 2015 ממוצע הרווחים וההכנסות ברבעון גבוהים מהרבעון אשתקד

 

 
 

אלמוג עזר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/11/2016

מבקשי החדשות הטובות בנוגע לכלכלה העולמית בכלל ולכלכלה האמריקנית, עונת הדוחות האחרונה בוול סטריט מצטיירת כטובה ביותר מזה שנה וחצי. זאת לאור העובדה הפשוטה (אך המתסכלת לחלוטין) כי לראשונה מאז הרבעון הראשון של שנת 2015 ,ממוצע הרווחים וההכנסות ברבעון הנוכחי גבוהים יותר מהרבעון אשתקד. נקדים ונאמר כי כתבה זו נכתבה בתחילת נובמבר כאשר רוב עונת הדוחות נמצאת מאחורינו, אולם עדין תיתכן אפשרות שבשבועיים הבאים תשתנה התמונה מזו שהצטיירה עד כה. כך או כך, הכניסה לתוך עונת הדוחות הנוכחית לוותה בעיקר בפסימיות שניתן בהחלט לומר לא הוכיחה את עצמה. מדד ה־P500&S עלה נכון לתחילת נובמבר בשיעורשל 4.3% שנה אחורה. מדד ראסל 2000 שאחראי על תשואת המניות הקטנות יותר עלה בשיעור של 4.8% שנה לאחור.

השינוי אצל הגדולות

פרט לתוצאות הטובות באופן כללי, נראה שתופעת הריכוזיות מתמתנת בקרב החברות הגדולות. בשני הרבעונים הראשונים של השנה, התקיימה תופעה מדאיגה, כאשר פייסבוק, מיקרוסופט, אקסון מובייל, אמזון ואפל היו אחראיות על הצגת שליש מהרווחים במדד ה־P500&S .במילים אחרות, אחוז אחד בלבד מהחברות היה אחראי לשליש מסך הרווח במדד. לאור הירידה החדה ברווחי אקסון מובייל ואפל, הנתון הנוכחי אמור להיחלש ברבעון הנוכחי.

זו האחראית

אצל פייסבוק ההצלחה נמשכת. החברה פרסמה תוצאות חזקות מאוד לרבעון השלישי וניפצה את התחזיות עם גידול של %56 בהכנסות ל־7 מיליארד דולר ו־%165 ברווח ל־2.38  מיליארד דולר. אם כי כמו ברבעון הקודם, עם פרסום התוצאות, הנהלת החברה דאגה להשיב את המשקיעים לקרקע ולמציאות. זאת כאשר סמנכ“ל הכספים של החברה דיוויד ווהנר (Wehner David ) טען כי הרשת החברתית לא תוכל להמשיך להגדיל את שטחי הפרסום באתר מבלי לפגועבמוצר או בחווית הגלישה ברשת החברתית. כלומר הצמיחה באחד המנועים העיקרים להכנסות החברה מגיע לכדי מיצוי. בתוך כך צפויה ירידה בצמיחה בהכנסות כבר ברבעון הבא.

זו שמתמידה גוגל או אלפאבית בשמה החדש, פרסמה את הדו“ח והציגה רווח של 9.6 דולר למניה, לעומת צפי של 8.63דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות ענקית האינטרנט הסתכמו ב־22.45 מיליארד דולר ועלו בשיעור של %20 שנה על פני שנה ברבעון האחרון. הכנסותיה מהאתרים שברשותה עלו לכדי 16 מיליארד דולר לעומת 13 מיליארד בשנה שעברה. נזכיר שאת פעילות האינטרנט של גוגל היא מאגדת תחת אלפאבית ואת הפרויקטים השאפתניים יותר היא מבצעת תחת גוגל כחברה נפרדת – החברה המקורית. בכל הנוגע לעסקי הליבה של החברה נראה שלמשקיעים עדין אין מה לדאוג והחברה רחוקה מלהוציא הנחיה או השערה דוגמת זו שהוציאה פייסבוק עם הדו“ח.

זו שנחלשת

מבין הגדולות בוול סטריט מי שאיבדה את מירב כוחה היא ללא ספק אקסון מובייל. הירידה במחירי הנפט המשיכה לפגוע בחברות האקספלורציה וההפקה גם ברבעון הנוכחי. אקסון מובייל כחברה הגדולה בסקטור חיפושי הנפט והגז הציגה דו“ח טוב יותר מהצפוי אך כזה שבהחלט מייצג את המשבר בסקטור. הרווחים של החברה הסתכמו ב־63 סנט למניה, ירידה של %38 אל מול התקופה המקבילה אשתקד. אקסון מובייל כדרכה בקודש, גם כשקשה אוהבת לפנק והכריזה על חלוקת דיבידנד רבעוני של 75 סנט למניה.

זו שמשתקמת

הדו“ח של חברת אפל לרבעון השלישי של השנה (שהסתיים ב־24 בספטמבר) הציג עמידה בתחזיות. זה היה דו“ח דרמטי במיוחד שקבע האם החולשה של ענקית הטכנולוגיה מבחינת מכירות דגמי האייפון, כפי שהציגה ברבעון השני, תחזור בשנית. אפל הצליחה אף לעקוף במעט את תחזית מכירות האייפונים. בשורה התחתונה, אפל הציגה ברבעון האחרוןלשנה הפיסקאלית רווח של 1.69 דולר למניה, או 9 מיליארד דולר סה“כ. אם כי אפל הציגה ירידה ברווח של %17 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כדאי להזכיר כי מכירות האייפון 7 קיבלו ייצוג של שבועיים בלבד ברבעון הנוכחי, כך שקיים סיכוי טוב שהחברה תצליח להפתיע לטובה ברבעון הבא, בו האחרונים יקבלו יצוג יותר נאמן.

וזו המאכזבת

מבין מניות הטכנולוגיה הגדולות, אמזון היא זו שניתן להגדיר אותה כ“מאכזבת“ של הרבעון האחרון. אמאזון פרסמה את הדו“ח לרבעון השלישי של השנה והציגה מספרים חלשים. בשורה התחתונה, רווחי החברה ברבעון האחרון הגיעו לכדי 52 סנט למניה, תוצאה נמוכה ב־%50 מצפי השוק. ההכנסות של החברה תאמו את הצפי עם 32.7 מיליארד דולר. תחזית הרווחים שסיפקה החברה להמשך השנה, גם היא הייתה מאכזבת ונמוכה מבחינת השוק.

הגלובלית

אחד מהאינדקטורים לצמיחה העולמית נוגע לרווחים עליהם מדווחת חברת קוקה קולה. ענקית המשקאות הציגה בדוחותיה תוצאות טובות מהצפי – אך הצביעה גם על הסתייגות. בשורה התחתונה החברה הרוויחה 49 סנט למניה לעומת צפי השוק שעמד על 48 סנט. הכנסות החברה הסתכמו ב־10.6 מיליארד דולר, לעומת צפי של 10.5 מיליארד. עולם כמנהגו נוהג ומדובר ברבעון השביעי ברציפות שבו קוקה קולה מצליחה לעקוף את תחזית האנליסטים. ההסתייגות מופיעה כאשר בוחנים את תוצאות החברה אל מול השנה שעברה. הכנסות החברה ירדו בשיעור של %7 ,מה זה אומר על הצמיחה העולמית לאורך זמן? אתם תשפטו.

וגם על הישראליות

צ‘ק פוינט הידועה של המייסד והמנכ“ל גיל שויד, הציגה את הדו“ח הכספי לרבעון השלישי של 2016 והציגה רווח נקי מתואם של 194 מיליון דולר, כלומר 13.1 דולר למניה.התוצאות היו גבוהות בשיעור של כמעט %5 מצפי השוק. הכנסות החברה הגיעו כמעט לכדי 428 מיליון דולר (5 מיליון דולר מעל לצפי). לעומת צ‘ק פוינט, ישראלית אחרת שריכזה עניין בעונת הדו“חות הנוכחית הייתה אבן קיסר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה המיוחס לבעלי המניות גדל ב־12.8% ל־22.3 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת 19.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הורידה את התחזית השנתית במעמד פרסום הדו“חות לרבעון השלישי של השנה. כעת צופה החברה הכנסות בטווח של 534-524  מיליון דולר. מדובר בירידה של 30 בצפי הרווח והמשקיעים היכו בחברה ודחפו את מחיר המניה לשפל של שלוש שנים וחצי לאחר פרסום הדו“ח.

חברת טבע תפרסם את הדו“ח שלה ב־15 לנובמבר ותציג את התוצאות שלה בסביבה המאתגרת שמאפיינת לאחרונה את חברות הפארמה. בתחילת חודש נובמבר מניית טבע צללה לאור דיווח בבלומברג על כוונה להגיש כתבי אישום כנגד מספר חברות גנריות וביניהן טבע בחשד לתאום מחירים. מעניין אם טבע תתייחס לכך בדו“ח הרבעוני שלה ולחלופין כמובן, האם תוכל להציג רווחים שיכולו להותיר את המגמה השלילית של המנייה מאחוריה.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x