רשות המיסים >> כתבי אישום הוגשו נגד מפיצים ומקזזים של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

 

 
 

רשות המיסים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/12/2016

כתב אישום הוגש נגד קבלן שיפוצים בגין קיזוז חשבוניות פיקטיביות בספרי החברה שבבעלותו בהיקף כולל של כ- 35,500,000 ₪. כתב האישום הוגש על ידי היחידה המשפטית מע"מ מרכז ברשות המסים. כתב אישום נוסף הוגש נגד בעליה של חברה לקבלנות בניין בגין הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ- 10 מיליון ₪. כתב האישום הוגש לאחר שהתיק נחקר על ידי חקירות מכס ומע"מ ירושלים.
 
כמפורט בכתב האישום הראשון, הקבלן, סעד אלדין אבו סניני מג'לג'וליה, ניהל בין השנים 2011-2007 ספרי הנהלת חשבונות כוזבים וכלל בהם 70 חשבוניות פיקטיביות בסך של כ- 35,500,000 ₪ על שם ארבע חברות שונות: "חן אבני ישראל", "מ.נור 90", "ברקאי פרויקטים וכוח אדם", "יצחק קוטלובסקי". מס התשומות הגלום בחשבוניות שהוגשו עומד על כ- 5,600,000 ₪.  אבו סניני הגיש לרשויות מע"מ 51 דוחות תקופתיים כוזבים בהם כלל את מס התשומות הגלום בחשבוניות הפיקטיביות בסך של כ- 5,600,000 ₪, זאת במטרה להגדיל את הוצאותיו ולהתחמק מתשלום מס אמת.
 
כתב האישום השני מתייחס לקבלן נביל דוויק (45) מבית צפאפא, מנהלה ובעל המניות של חברת "ד.ק בנייה בע"מ", במהלך שנת 2011, בה התבצעו עבירות המס. במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום (04/11-06/11), הפיץ דוויק לחברת "רם טוב-אספקת כוח אדם בע"מ" 90 חשבוניות כוזבות (מוציא החשבוניות אינו היה צד אמיתי לעסקה עם חברת "רם טוב") על שם החברה שבבעלותו, בסכום כולל של כ- 2,500,000 ₪, שהיקף המע"מ הגלום בהן הינו כ- 340,000 ₪. כך אפשר הנאשם למקבל החשבוניות הכוזבות להתחמק מתשלום מס אמת. על מנת לבצע את העבירות המוזכרות, ניהל דוויק פנקסי חשבוניות כוזבים.
 
כמו כן, מואשם דוויק כי ניכה מס תשומות בספרי החשבונות של החברה שבבעלותו בעזרת 28 חשבוניות פיקטיביות על שמן של החברות "א.ל.פ נדל"ן בע"מ", "ג.ס השקעות בע"מ" ו"אינטרמייל מסחר בע"מ", בסכום כולל של כ- 7,200,000 ₪, שהיקף המע"מ הגלום בהן הינו כ- 1,000,000 ₪.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x