מעלות מודיעה על העלאת דירוג למבני תעשייה מקבוצת מבנה לדירוג ilA- מדירוג ilBBB+

לאור המשך ירידה במינוף ושיפור במבנה החוב -תחזית הדירוג יציבה

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/12/2016

שיקולי העלאת הדירוג לפי מעלות: "יישום תוכנית ההנהלה למימוש הנכסים התבצע בקצב מהיר משצפינו והוביל לשיפור נוסף ברמת המינוף של החברה כפי שמשתקף בירידה של יחס החוב לחוב והון עצמי ל-72%, אנו צופים כי יחס המינוף יגיע ל- 70% בטווח הקרוב, יחס שהולם את הדירוג הנוכחי"

דודו זבידה מנכ״ל קבוצת מבנה: "העלאת הדירוג מעידה על הצלחת מהלכים משמעותיים שהובילה הנהלת החברה, אשר הביאו לשיפור הנזילות והקטנת שיעור המינוף. אנו רואים את ההשפעות החיוביות של מהלכים אלו בתשואות האג"ח ובאמון משוק ההון. נמשיך ליישם את האסטרטגיה במימוש הנכסים בחו"ל והתמקדות בשוק המקומי"

מבני תעשייה מקבוצת מבנה, מדווחת היום (ג') כי מעלות החליטה על העלאת דירוג, מדירוג BBB+ באופק חיובי לדירוג A- כאשר תחזית הדירוג יציבה.

במעלות מנמקים את העלאת הדירוג ומציינים כי: "העלאת הדירוג נובעת מהערכה שלנו כי המינוף ימשיך לרדת בקצב מהיר משצפינו בבחינתנו הקודמת, בשל יישום מהיר מהצפוי של תוכנית מימוש הנכסים. ברבעונים האחרונים המשיכה הנהלת החברה ביישום תוכנית נרחבת למימוש נכסים בישראל ובחו"ל. קצב המימושים הגבוה משצפינו בבחינתנו הקודמת הוביל לירידה ביחס החוב לחוב והון עצמי ל- 72% ברבעון השלישי של 2016  לעומת כ- 80% בסוף 2015 .

אנו צופים כי ההנהלה תמשיך ליישם את תוכנית המימושים בטווח הקרוב שתוביל לירידה נוספת ביחס המינוף לכ 70% - יחס ההולם את הדירוג הנוכחי בהינתן הפרופיל העסקי של החברה".

תחזית הדירוג היציבה משקפת לפי מעלות  כי המתווה להורדת המינוף של החברה יימשך בטווח הזמן הקצר בהתבסס על תוכנית מימוש הנכסים ותחת ההנחה כי חלוקת דיבידנדים תעשה תוך שמירה על יחסים ההולמים את הדירוג. כמו כן התחזית היציבה משקפת את ההערכה של מעלות כי פרופיל הנזילות התייצב וכי תיק הנסים ישמור על ביצועיו הנוכחיים בטווח הקרוב.

כמו כן העלתה מעלות את דירוג סדרות האג"ח של סויטלנד השקעות בע"מ ל- ‘ilA-‘ מ- ‘ilBBB+’ . דירוג סדרות אלו נקבע על פי דירוג מבני תעשיה, מאחר שהן מובטחות, בין היתר, בערבות מלאה ובלתי תלויה של מבני תעשיה.

"החברה הפחיתה משמעותית את עלויות המימון שלה ופרעה את מרבית ההלוואות קצרות הטווח במסגרת מהלכי גיוס החוב האחרונים, להערכתנו צעדים אלו הובילו לשיפור מבנה החוב והפחתת התלות במחזור חוב לזמן קצר" מציינים מעלות.

בדוחותיה הכספיים של מבני תעשייה מסיכום הרבעון השלישי של 2016, הציגה החברה גידול של כ-29% בהון העצמי של החברה לכ-1.75 מיליארד שקל בהשוואה לתקופה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר, 2015. החוב הפיננסי של החברה צומצם בכ-11% בהשוואה לתקופה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר, 2015 וה-FFO של החברה צמח בכ-7% מתחילת השנה והסתכם בכ-122 מיליון שקל. 

כמו כן הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ- 195 מיליון ₪ בתשעת החודשים הראשונים של השנה, זאת לעומת 56 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. 

אודות מבני תעשיה: מבני תעשיה הינה חברת נדל"ן בינלאומית העוסקת בתחומי נדל"ן שונים לרבות ייזום, הקמה, רכישה וניהול של מבנים בארץ ובחו"ל, המיועדים להשכרה, לתעשייה (כולל מלאכה, אחסנה ולוגיסטיקה), למסחר, למשרדים ולמגורים וכן בפעילות ייזום ומכירה של דירות למגורים בישראל.  החברה פועלת במישרין ובעקיפין בישראל וכן במספר ארצות בחו"ל ובכללן: קנדה, גרמניה, שוויץ וצרפת. בנוסף, לחברה החזקות בחברות אשר פועלות ברוסיה, סרביה, ובמדינות חבר העמים.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x