בשבוע שעבר התקיימה במכללת "עמק יזרעאל" הוועידה השנייה לפיתוח כלכלי-אזורי בעמקים הצפוניים

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/12/2016

המכללה האקדמית "עמק יזרעאל" אירחה בשבוע שעבר (חמישי) את הוועידה השנייה לפיתוח כלכלי אזורי. בוועידה לקחו חלק ראשי רשויות מהמרחב האזורי, קובעי מדיניות, מנהלים, תושבים ובעלי עסקים מהאזור כולו. מטרת הועידה, לקדם שיח משותף שיביא לנקיטת צעדים פרקטיים לקידומו הכלכלי של האזור. 

הוועידה, פרי שיתוף פעולה של עמותת "אופק לתעסוקה מעברים בעמק", המועצות המקומיות עמק יזרעאל, זבולון, מגידו ועמק המעיינות, עירית עפולה, התאחדות התעשיינים – מרחב צפון, המכללה האקדמית עמק יזרעאל , "מעוף" - משרד הכלכלה, רשות ניקוז ירדן דרומי ונחלים, ובנק לאומי. עוד השתתפו בוועידה נציגי האגף האסטרטגי במשרד הכלכלה, נציגי אקדמיה, עמותת "לב בגליל", נציגי אשכולות אזוריים ועוד. 

במהלך הוועידה התקיימו שלושה פאנלים: זירה כלכלית- פוליטית שהתמקדה בחסמים להקצאת משאבים ברמה הארצית. בין חברי הפאנל הפוליטי ח"כ איתן ברושי- נציג העמק בפוליטיקה הארצית, ראש עיריית עפולה יצחק מירון, מיכל פינק, סמנכ"לית אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה, ליאור אפלבאום מנהל מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים, ועוד. במהלך הפאנל אמר חה"כ ברושי, כי "העמק מתבסס על מגזר יצרני של חקלאות ותעשייה, אולם בפועל יש היעדרות חמורה של תכנית לפיתוח הצפון. יש לתת מקום לגליל ולצפון על מפת התקציב, על מנת שהחזון המרשים המוצג בוועידה יתממש. אם לא תהיה תעסוקה מתקדמת באזור, גם רכבת העמק תיסע ריקה". ליאור אפלבאום, מנהל מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים, ציין כי "רק אחוז אחד מתושבי הפריפריה הצפונית עוסק בהיי-טק. בצד קידומה, יש צורך ממשי להשקיע בחיזוק התעשייה המסורתית, ואף לחזק ולהדק את הקשר שבין החקלאות לתעשייה- שני מגזרים יצרניים". ראש עיריית עפולה יצחק מירון קרא לחזק את הפיתוח האורבני של העמק, זאת באמצעות מיזמים גדולים שישמשו כעוגן לצמיחה ושגשוג האזור. הזירה הכלכלית- מקומית, בה נטלו חלק ראשי מועצות, ח"כ רועי פולקמן ועוד, עסקה במשאבים הקיימים באזור ובכיוונים הכלכליים לפיתוחו.  את הזירה הכלכלית- חברתית, שבחנה את נושא היוזמות החברתיות/ כלכליות בפריפריה למול טרנדים ומודלים בארץ ובעולם,  הנחו  ד"ר יאיר פרדימן וד"ר צפריר בלוך דוד מ-Weconomize ובפאנל השתתפו נציגי פלטפורמות שיתופיות : Smartbus,  Foodonet Headstart . 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x