חברת מישורים >> ההכנסות ברבעון השלישי של 2016 צמחו בכ-34% לכ-114 מיליון שקל

הרווח הנקי עלה פי 3 לכ-35.8 מיליון

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/12/2016


ההון העצמי מסתכם בכ-544 מיליון שקל ומהווה כ-33% מסך המאזן;  
הון עצמי למניה של כ-9 שקל, מול מחיר שוק של כ-6.3 שקל למניה

בשבוע שעבר, הושלמה העסקה לשליטה משותפת במישורים של בלוטרייך ושניידר לפי מחיר של כ-9.5 שקל למניה – משקף פרמיה של כ-50% ביחס למחיר הסגירה אמש

הושלמה הרכישה של מרכז מסחרי בצפון קרוליינה ארה"ב בתמורה לכ-83.5 מיליון שקל; הנכס מניב כיום NOI שנתי של כ-6.5 מיליון שקל - המשקף תשואת NOI של כ-7.8%

רמי שריקי מנכ"ל מישורים: "במהלך השנתיים האחרונות בוצעו בקבוצה מהלכים משמעותיים לחיזוק המיצוב הפיננסי והעסקי של החברה, אשר החלו לבוא לידי ביטוי ביתר שאת בתוצאות החברה. בהתאם לאסטרטגיה הנוכחית של החברה, בשנתיים האחרונות ביצענו מכירה משמעותית של קרקעות במחירים אטרקטיביים עבורנו וכן של נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם. מנגד, רכשנו נכסים מניבים חדשים בתשואות אטרקטיביות בהם זיהינו פוטנציאל השבחה גבוה ואפשרות להצפת ערך. ברבעונים הבאים אנו מצפים לראות המשך גידול בתזרימים התפעולים מנכסים מניבים, וזאת בין היתר עקב רכישת מרכז מסחרי בקרוליינה אשר אמור להגדיל את ה NOI  השנתי של מישורים בכ-6.5 מליון שקל (לפני השבחה). בעקבות המהלכים שבוצעו בקבוצה בשנה האחרונה, כיום לחברה מבנה חוב ההולם יותר את אופי פעילותה. בנוסף, כיום לקבוצה נזילות וגמישות פיננסית חזקה אשר בכוונתנו לנתב להמשך צמיחה והרחבה של פעילות החברה, תוך ניצול של הזדמנויות עסקיות חדשות".  

חברת מישורים - העוסקת בעצמה ובאמצעות חברות בנות בהשקעות בנדל"ן מניב בישראל, בארה"ב ובקנדה - מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של שנת 2016.

הכנסות חברת מישורים ברבעון השלישי של 2016 צמחו בכ-34% לכ-114.2 מיליון שקל, לעומת כ-85.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעליה בהכנסות ממגזר המלונאות ואירוח בארה"ב כתוצאה מאיחוד פעילות מלון Renaissance שבקליבלנד ארה"ב, לצד גידול בהכנסות במגזר הייזום בקנדה בגין המשך הכרה בהכנסות ממסירת יח"ד באתר הנופש Horseshoe. 

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2016 עלה בכ-16% לכ-22.8 מיליון שקל (כ-20% מההכנסות), בהשוואה לכ-19.5 מיליון שקל (כ-22.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2016 טיפס לכ-68.9 מיליון שקל, לעומת כ-30.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה בעיקר מגידול ברווחים ממימוש השקעות בעקבות השלמת מכירת מלון Pantages, וכן מהשלמת מכירת 5 מגרשים באתר הנופש Deerhurst. בנוסף, הכירה החברה בהכנסות מעליית ערך נדל"ן בגין שערוך חיובי לנכס מסחרי בוירג'יניה ארה"ב בסכום של כ-27.8 מיליון שקל כתוצאה מהשבחה משמעותית של הנכס תוך זמן קצר.
----- המשך בעמוד הבא -----

הוצאות המימון, נטו ברבעון השלישי של שנת 2016 הסכתמו בכ-16.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-10.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות המימון נטו נבע בעיקר משערוך אגרות החוב השקליות שגייסה חברת סקייליין בישראל, שהושפעו מהחלשות הדולר הקנדי ביחס לשקל, לצד גידול ביתרת סכום ההלוואות הבנקאיות.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של מישורים ברבעון השלישי של שנת 2016 עלה פי 3 לכ-35.8 מיליון שקל (מתוכו, כ-24.5 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת רווח בסך של כ-11.7 מיליון שקל (מתוכו, כ-7.2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הכולל ברבעון השלישי של שנת 2016 עלה והסתכם בכ-14 מיליון שקל (מתוכו, כ-13.4 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת הפסד כולל של כ-1.6 מיליון שקל (מתוכו, הפסד כולל של כ-3.1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הכולל הושפעה מהגידול האמור ברווח הנקי, בקיזוז היחלשות הדולר הקנדי אל מול השקל.

הכנסות חברת מישורים בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 צמחו בכ-57% לכ-376.6 מיליון שקל, לעומת כ-239.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מיוחסת בעיקר למגזר הייזום בקנדה בגין מסירת יחידות דיור באתר הנופש Horseshoe ומסירת קרקעות באתר הנופש Blue Mountain, למגזר המלונאות ואירוח בארה"ב בו נרשמה עלייה בהכנסות כתוצאה מאיחוד פעילות מלון Renaissance ומתנאי מזג אויר חיוביים באתר הסקי Bear Valley, למגזר נדל"ן להשקעה בארה"ב שנרשמו הכנסות בגין השלמת רכישת שני נכסים מניבים מתחילת השנה, וכן למגזר נדל"ן מניב בישראל בגין מימוש ומסירה של נכס מניב בנתניה. מנגד, רשמה החברה ירידה בהכנסות במגזר מלונאות ואירוח בקנדה כתוצאה מתנאי מזג אויר שליליים לעונה באתר הסקי Horseshoe ומגריעת הכנסות מלון Cosmopolitan כתוצאה ממכירתו בחודש יולי 2015. 

הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 עלה בכ-27% לכ-51.8 מיליון שקל (כ-13.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-40.8 מיליון שקל (כ-17% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהכרה בהפסד שנרשם בגין מכירת קרקע בפרויקט Port McNicoll בסכום של כ-8 מיליון שקל. בנטרול ההפסד בגין מכירת הקרקע הרווח הגולמי הסתכם בכ-59.8 מיליון שקל – המשקף שיעור רווח גולמי של כ-15.9%.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 הוכפל לכ-91.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-44 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה בעיקר מגידול ברווחים ממימוש השקעות בעקבות השלמת מכירת מלון Pantages, וכן מהשלמת מכירת 5 מגרשים באתר הנופש Deerhust. בנוסף, הכירה החברה בהכנסות מעליית ערך נדל"ן בגין שערוך קרקעות באתר הנופש Blue Mountain, בעקבות מימוש קרקעות במחירים הגבוהים משמעותית מהשווי בספרים, וכן מעליית ערך נכס מסחרי בוירג'יניה ארה"ב, אשר קוזזו באופן חלקי עם ירידת ערך הקרקעות בפרויקט  Port McNicoll – הסכם מכירה שבוטל בחודש שעבר. 

הוצאות המימון, נטו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 הסכתמו בכ-40.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-36.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

בשורה התחתונה, החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2016 עם רווח נקי בסך של כ-34.4 מיליון שקל (מתוכו, כ-20.3 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת הפסד של כ-2.6 מיליון שקל (מתוכו, הפסד של כ-5.6 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הכולל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016 עלה והסתכם בכ-34.1 מיליון שקל (מתוכו, כ-18.4 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת הפסד כולל של כ-65.3 מיליון שקל (מתוכו, הפסד כולל של כ-37.1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הכולל הושפעה מהגידול האמור ברווח הנקי, וכן מהתחזקות הדולר הקנדי מול השקל בקיזוז היחלשות דולר ארה"ב מול השקל.




הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x