הצלחה כבירה לועידת המדינות התורמות - פרויקט תעלת הימים יוצא לדרך !

מעל 350 מיליון דולר גויסו לטובת מימון פרויקט תעלת הימים

 

 
חכ איוב קראחכ איוב קרא
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/12/2016

 
התרומות הוצגו בועידת המדינות התורמות שהתקיימה ביום (ה׳) בירדן. 

בועידה השתתפו נציגי הממשל הירדני בראשות שר המים וההשקייה, ד״ר חאזם אל-נאסר, נציגי הרשות הפלסטינית בראשות שרת התיירות, רולה מעייאה, נציגי הממשל האמריקאי בראשות שגרירת ארה״ב בירדן, אליס וולס, נציגי הבנק העולמי, כלכלנים ועוד. 

את המשלחת הישראלית הוביל המשרד לשיתוף פעולה אזורי בראשות סגן השר, חה״כ איוב קרא, ומנכ״ל המשרד, האשם חוסין, שגרירת ישראל בירדן עינת שליין וסמנכ"ל מזרח תיכון במשרד החוץ חיים רגב ואנשי רשות המים.
 
שביעות רצון גדולה נרשמה מהצגת סכומי התרומות, ובהם 100 מיליון דולר במענקים מטעם ממשלת ארה״ב, כ-40 מיליון דולר במענקים ועוד כ-150 מיליון דולר בהלוואה רכה מטעם האיחוד האירופי, כ-25 מיליון דולר במענקים ועוד כ-50 מיליון דולר בהלוואה רכה מטעם ממשלת איטליה, כ-20 מיליון דולר בציוד מטעם ממשלת יפן, וכ-50 מיליון דולר בהלוואה רכה מטעם ממשלת ספרד. גרמניה וצרפת, שנציגיהן השתתפו בועידה, הבטיחו תמיכה פוליטית, עם בחינה למימון עתידי בהתאם להתקדמות הפרויקט ונתונים אודות תרומתו. 
 
התחייבות המדינות והגופים התורמים לתמיכה בפרויקט בהמשך הדרך מבטיחה את יישומו ויציאתו לדרך של השלב הראשון. שלב זה כולל הקמת מתקן התפלה מצפון לעקבה שהספקו עד כ-100 מ״ק בשנה, כאשר התמלחת תועבר לים המלח על מנת לסייע להעלות את מפלס המים. על הקמת השלב הראשון יתמודדו חמש קבוצות ותחילת העבודות צפויה להתבצע ברבעון הראשון בשנת 2018. העבודות בפרויקט כולו (שיאפשר גם העברת מים מותפלים לערבה התיכונה, לירדן ולרשות הפלסטינית), צפויות להסתיים בחצי השני של שנת 2020. עוד הוצג בועידה המנגנון המפקח המשותף על הפרויקט לישראל וירדן שילווה את זכיין ה-BOT בפרויקט וההתקדמות במגעים בין ישראל לרשות הפלסטינית לקראת חתימה על ההסכם הבילטרלי. 
 
בדברים שנשא סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, חה״כ איוב קרא, אמר כי ״הירתמותן של מדינות העולם וגופים בינלאומיים להצלחת הפרויקט, מלמדת על מחויבותם - יחד עם השותפות לפרויקט, ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית - לתהליכים האזוריים המקדמים שיתופי פעולה כלכליים-הומניטריים, כמנוף להידוק היחסים בין מדינות המזרח התיכון. פרויקטים כאלו הם האמצעי החשוב ביותר למלחמה בהקצנה הדתית באזור ובעולם כולו והמשרד בראשותי ימשיך ללוות את הפרויקט מקרוב כמו גם מיזמים אזוריים נוספים אשר יתורגמו לרווחת עמי האזור״.  
 
מנכ״ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, האשם חוסיין, הוסיף כי ״מדובר בבשורה חשובה המספקת עוגן נוסף לקידומו ולמימושו של הפרויקט האזורי המשותף המשמעותי ביותר בעת הנוכחית. זהו פרויקט ראשון מיני רבים בעידן של שיתוף פעולה בינינו לבין שכנינו ואנו פועלים לקדם מיזמים סביבתיים, חקלאיים והומניטריים נוספים שיבטיחו יציבות ושקט אזורי״.
 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x