נחתם הסכם קיבוצי עם הסגל האקדמי באוניברסיטאות

הסכם השכר החדש הינו לתקופה של 6 שנים, משנת 2014 עד לשנת 2020 ומעניק תוספת שכר בשיעור כולל של 9% על פני תקופה (1.5% לשנה).

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/12/2016


לאחר שיתוף פעולה מוצלח ומו"מ שהתקיים בין משרד האוצר, ות"ת וועד ראשי האוניברסיטאות לבין הסגל האקדמי הבכיר, נחתם היום הסכם קיבוצי עם נציגי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות. בטקס החתימה השתתפו הממונה על השכר והסכמי העבודה (בפועל), יוסי כהן; יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ; מנכ"ל מל"ג /ות"ת גדי פרנק; יו"ר ור"ה, פרופ' פרץ לביא ויו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר, פרופ' אלי וייץ.


להלן עיקרי ההסכם שאושר על-ידי הממונה על השכר והסכמי עבודה:

  • הסכם השכר החדש הינו לתקופה של 6 שנים, משנת 2014 עד לשנת  2020 ומעניק תוספת שכר בשיעור כולל של 9% על פני תקופה (1.5% לשנה).

  • הסכם השכר החדש מעניק תוספת שכר בסכום קבוע לחברי הסגל בכל הדרגות. תוספת שכר זו תורמת לצמצום פערי השכר, מתגמלת את הסגל האקדמי הצעיר בתחילת דרכו האקדמית במידה ניכרת, ומסייעת לאוניברסיטאות לגייס ולקלוט אנשי סגל נוספים.

  • במסגרת הסכם השכר הוסדרו תנאי הפנסיה התקציבית באוניברסיטאות ונקבע מנגנון לעדכון הקצבאות בדומה ליתר הגמלאים בפנסיה תקציבית במגזר הציבורי. כמו כן, במסגרת ההסכם בוטלו חריגות בפנסיה בהיקפים ניכרים.

  • במקביל לחתימת הסכם השכר נקבעו סדרים לחיזוק המנגנונים לעידוד מצוינות אקדמית בהוראה ובמחקר, כך שהתשלום למענק אקדמי יותנה בפעילות מחקרית משמעותית; תתאפשר קבלת מענק בגין הצטיינות בהוראה והכנת קורסים מקוונים ובגין קידום קשרי האקדמיה עם המגזר הציבורי והתעשייה; תעודד המצוינות המחקרית על ידי עדכון התגמול לחברי סגל בגין זכיה במענקי מחקר משמעותיים.
  • בצד זאת נקבעו סדרים להקצאת כספי קשרי מדע לגמלאים ולבקרה על מימושם באופן שיסייע להגדלת התקציבים המופנים לסגל אקדמי בתחילת דרכו ועוד.

הממונה על השכר (בפועל), יוסי כהן: "מדובר בהסכם שכר חשוב. לצד השקט שהוא מביא למערכת ההשכלה הגבוהה הוא זורע זרעים להעצמת המצוינות האקדמית ולשיפור יכולת הגיוס של האוניברסיטאות. ההסכם הינו לתקופה של  6 שנים ובכך יתרום לשקט ביחסי העבודה, ליציבות המערכת וליכולתה לתכנן ולהשקיע לטווח ארוך."

יו"ר ור"ה ונשיא הטכניון, פרופ' לביא פרץ: "ור"ה מברך על חתימת ההסכם עם הסגל האקדמי הבכיר. מדובר בהסכם חשוב מאד שיתרום לחיזוק עבודת המחקר באוניברסיטאות. ור"ה מודה לנציגי האוצר, ות"ת-מל"ג וראשי המועצה המתאמת על ניהול מו"מ ענייני, מקצועי ויעיל".

יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ: "ההסכם החדש יאפשר את פעילותה התקינה של המערכת לאורך כל התכנית הרב שנתית החדשה שהושקה לאחרונה וייתן למערכת את השקט הנדרש כדי להתרכז בהשגת יעדיה. ההסכם כולל הבנות חשובות בנושא חיזוק מנגנוני המצוינות האקדמית ויכולת הקליטה של סגל מצטיין באופן שיתמוך בהשגת יעדי המערכת בשנים הבאות".

 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x