אושר לקריאה שניה ושלישית: מודל חדש של גמלאות לחיילי הקבע

 

 
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/12/2016

הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), אישרה היום (ב'), פה אחד, לקריאה שניה ושלישית את סעיף 44 בהצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו-2018),  התשע"ז-2016.

הסעיף שאושר מסדיר את גילאי הפרישה לקצינים ולנגדים. גיל הפרישה מרצון המזכה לקצינים הינו 50, אם שירתו 25 שנים, וגיל הפיטורין המזכה, אם שירתו לפחות עשר שנים, הוא 42. גיל הפרישה מרצון המזכה לנגדים הינו 55, אם שירתו 25 שנים, וגיל הפיטורין המזכה, אם שירתו לפחות עשר שנים, הוא 47, או 42 בתנאים שיובאו לאישור הוועדה בהמשך. כן נקבע הסדר למתן קצבאות גישור למי שפוטרו או פרשו מרצון בגילאים האמורים. יודגש, כי סוגיית קביעת מכסות הפרישה השנתיות תידון במסגרת הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון וועדת הכספים.

עוד קובע הסעיף כי בסוף שנת 2025, על פי נתונים שיקבל ממשרד הביטחון, יבחן שר האוצר האם ממוצע כלל הקצבאות ששולמו ב-2024 ו-2025 הוא 13,000 ₪ לחודש וממוצע כלל הקצבאות ששולמו ב-2025 הוא 12,000 ₪ לחודש. אם לא התקיימו תנאים אלה, שר האוצר יקבע הסדר תשלום חדש לקצבאות הגישור, כך שהממוצע יעמוד על 12,000 ₪ לחודש החל מתחילת 2026.

להגברת הפיקוח קבעה הוועדה "נקודת בקרה" בתחילת פברואר 2021 - לאחר סיום תר"ש גדעון ובמחצית הדרך ל-2025. נקבע כי שר הביטחון יגיש לוועדה נתונים על ממוצעי הקצבאות וכח האדם בקבע, סקרי שביעות רצון משרתי הקבע, פירוט הפעולות הננקטות בכדי לעמוד ביעדי המתווה והערכה להיתכנות העמידה במתווה. היה ולא תשתכנע הוועדה כי תנאי המתווה צפויים להתקיים, היא תודיע על כך לשרי הביטחון והאוצר עד סוף מארס 2021, והם יציגו לוועדה תכנית חלופית לעמידה ביעדים עד תחילת אוגוסט 2021. 

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) וח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני) הגישו הסתייגויות על פיהן אם תיווכח הוועדה, ב"נקודת הבקרה" כי נוצרה חריגה משמעותית אשר לא תאפשר עמידה במתווה, יוגבלו אחוזי הגדלות תקופת השירות ("הגדלות רמטכ"ל") לתקרה של 8% לכל היותר.

תא"ל ד"ר ששון חדד, ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, ביקש לדחות את ההסתייגויות ונימק זאת בכך שהפיטורין הצפויים בצה"ל בשל השינויים יביאו לגידול בקצבאות הפרישה תחילה, ורק אח"כ לקיטון, ובאמצע הדרך הנתונים שיוצגו לוועדה לא בהכרח ישקפו נכונה את יכולת מערכת הביטחון לעמוד ביישום המתווה.

הוועדה דחתה את ההסתייגויות ברוב קולות, ולאחר מכן אישרה את הסעיף פה אחד.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x