מיוחד לפאנדר >> חודש דצמבר נפתח עם גיוסים קלים בקרנות המסורתיות כ-20 מיליון ₪ בשישה ימים

קרנות אג"ח כללי גייסו מתחילת החודש, סכום יותר גדול מבכל חודש נובמבר, הנאמד בכ-255 מיליון ₪.

 

 
 

מורן צביק
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/12/2016


  • עיקר הגיוסים נרשמו בקרנות המנייתיות )כולל הגמישות) עקב עליות שערים מתמשכות במדדי המניות לאחר בחירתו של טראמפ לנשיא.

  • הקרנות המנייתיות: (כולל הגמישות) פותחות גם את החודש בגיוסים נאים (כ-275 מיליון ₪).

  • קרנות אג"ח כללי: גייסו מתחילת החודש, סכום יותר גדול מבכל חודש נובמבר, הנאמד בכ-255 מיליון ₪. 

  • קרנות אג"ח מדינה: ממשיכות לפדות גם בפתיחת חודש דצמבר סכום של כ-290 מיליון ₪.

  • קרנות אג"ח חברות: פתחו את החודש בגיוסים, זאת לאחר שסיימו חודש קודם בפדיונות: כ-70 מיליון ₪. 

המסחר מתחילת החודש התאפיין בעליות שערים במדדי המניות בארץ ובעולם. בנוסף לזאת, גם אגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות סיכמו את תחילת החודש במגמה חיובית. בעקבות המגמה החיובית, הפדיונות הכבדים בקרנות המסורתיות שנרשמו בחודש נובמבר פסקו, והחודש נפתח בגיוסים קלים המסתכמים ב-6 ימי מסחר בכ-20 מיליון ₪. זאת, בהובלת הקרנות  המנייתיות (275 מ' ₪) וקרנות אג"ח כללי (255 מ' ₪). תעשיית קרנות הנאמנות כולה רשמה מתחילת החודש פדיונות של כ-135 מיליון ₪, המתחלקים לפדיונות של כ-155 מיליון ₪ בקרנות הכספיות, כ-80 מיליון ₪ בקרנות המחקות, ולגיוס של 100 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש. 
  • מגמה חיובית במדדי המניות: מדדי ת"א 25 ות"א 100 נותרו מתחילת דצמבר ללא שינוי ואילו מדד ת"א 75 עלה ב-1.5%. בעקבות זאת, הקרנות המנייתיות1 גייסו החודש כ-275 מיליון ₪, המתחלקים לגיוסים של כ-130 מיליון ₪ בקרנות מניות בארץ, כ-90 מיליון ₪ בקרנות הגמישות וכ- 55 מיליון ₪ בקרנות מניות בחו"ל.

  • קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1 כגון קרנות 10/90, 20/80, רשמו מתחילת החודש גיוסים נאים של כ-255 מיליון ₪, כאשר כ-285 מיליון ₪ גויסו לקרנות המנוהלות וכ-30 מיליון ₪ נפדו מהקרנות המחקות.
*  ב-6 ימי מסחר

  • אגרות החוב הקונצרניות מסכמות מתחילת החודש עליות שערים. מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו החודש תשואה חיובית של עד 0.45%. בעקבות המגמה החיובית, לאחר שסיימו את החודש הקודם בפדיונות, קרנות אג"ח קונצרני חוזרות החודש לגייס סכום הנאמד בכ-70 מיליון ₪, (כאשר כ-15 מיליון ₪ נפדו מהקרנות המחקות וכ- 85 מיליון ₪ גויסו לקרנות המנוהלות).  

  • אגרות החוב הממשלתיות במגמה חיובית: מדד ממשלתי כללי רשם מתחילת החודש עלייה קלה של 0.05%. ובכל זאת, קרנות אג"ח מדינה רשמו עדיין פדיונות גדולים של כ-290 מיליון ₪, 60 מיליון ₪ מתוכן בקרנות המחקות, והן ממשיכות להיות קבוצת הקרנות הפודה ביותר מבין הקרנות המסורתיות.

  • פדיונות באפיק השקלי – הקרנות הכספיות רשמו פדיון של כ-155 מיליון ₪. הקרנות השקליות רשמו מתחילת החודש פדיונות של כ-245 מיליון ₪, 60 מיליון ₪ מתוכם בקרנות המחקות. 

  • קרנות אג"ח חו"ל רשמו מתחילת החודש פדיונות של כ-55 מיליון ₪, כאשר כ-5 מיליון ₪ נפדו מהקרנות המחקות. 

  • מתוך נתוני רשות ניירות ערך ניתן ללמוד כי קרנות אג"ח כללי 80/20 גדלו בהיקף הנכסים המנוהל (גיוסים ועליית שווי) בכרבע מיליארד שקלים מתחילת החודש!
  • תעשיית הקרנות מנהלת נכון ליום 08.12.16 כ-214.3 מיליארד ₪. הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-195.1 מיליארד ₪ והקרנות הכספיות מנהלות כ-19.2 מיליארד ₪.

סיכום חודשי 
גיוסים ופדיונות של תעשיית הקרנות

אפיק

סיכום מתחילת החודש גיוסים/פדיונות (במיליוני ₪)

קרנות מנייתיות[1]

274

קרנות כספיות

-157

קרנות אג"ח שקליות

-245

קרנות אג"ח מדינה

-289

קרנות אג"ח חברות והמרה

71

קרנות אג"ח כללי

254

קרנות אג"ח חו"ל

-57

שונות[2]

13

סה"כ

136-

סה"כ קרנות מסורתיות

(בנטרול כספיות)

21



[1] כולל מניות ישראל, מניות חו"ל וגמישות.

[2] כולל קרנות אגד (חוץ וישראלי), ממונפותואסטרטגיות, מעורבות  מט"ח ולתושביחוץ בלבד. 





מורן צביק  מנהל קשרי יועצים מיטב דש 




הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x