דוח תכלית פיקדונות סדרה ב >>מידרוג דירגה את סיכוני האשראי, הנובעים מהתחייבות החברה לפרוע את הקרן והריבית עד מועד הפירעון בפועל של תעודת הפיקדון

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/12/2016

מידרוג דירגה את סיכוני האשראי, הנובעים מהתחייבות החברה לפרוע את הקרן והריבית עד מועד הפירעון בפועל של תעודת הפיקדון - בין אם פירעון במועד הסופי הנקוב ובין אם בפירעון מוקדם, בגין עילה כלשהי הקבועה בתנאי התעודה. למען הסר ספק, פירעון מוקדם של הקרן הוא חלק מתנאי התשלום של תעודות הפיקדון ואינו מהווה אירוע כשל (default).

סדרה

מס' נייר ערך

סוג

דירוג

מועד פירעון סופי

ב'

1128982

תעודת פיקדון שקלית

[1]Aaa.il(sf)

30/12/2049



[1]  NOO – No Outlook


עמידה בתנאי שטר הנאמנות והתשקיף, כמפורט בדוח זה, מתאימה לרמת הדירוג. מידרוג מותירה את דירוג תעודות הפיקדון (סדרה ב'), 2Aaa.il(sf) על כנו. 

יחס נכסים להתחייבויות

בהתאם לתשקיף סדרה ב', בדבר שמירה על יחס נכסים להתחייבויות, שווי הנכסים המשועבדים לא יפחת, בכל עת, מסך השווי המשוערך של התחייבויות החברה כלפי מחזיקי תעודות הפיקדון.
נערכה בדיקה של נתונים יומיים לתקופה של 05/11/2015 - 13/10/2016. מנתונים שנמסרו על ידי החברה, לא נמצאו חריגות. 

ניהול הסיכון בהשקעה בפיקדונות

בהתאם לתשקיף סדרה ב', הנכסים המגבים של החברה והחברה הבת יופקדו בבנק המדורג בדירוג פיקדונות לזמן קצר, בינלאומי או ישראלי, שאינו נמוך מ- P-1/P-1.il (או דירוג מקביל) ודירוג פיקדונות לזמן ארוך, בינלאומי או ישראלי, שאינו נמוך מ- Aa3/Aa3.il באופק יציב (או דירוג מקביל). 

הנכסים המגבים של החברה והחברה הבת הופקדו בבנק לאומי לישראל בע"מ, המדורג בדירוג פיקדונות לזמן ארוך של   Aaa.il באופק יציב ודירוג פיקדונות לזמן קצר של P-1.il, בבנק הפועלים בע"מ, המדורג בדירוג פיקדונות לזמן ארוך של   Aaa.il באופק יציב ודירוג פיקדונות לזמן קצר של P-1.il, בבנק הבינלאומי הראשון בע"מ, המדורג בדירוג פיקדונות לזמן ארוך של  Aa1.il באופק יציב ודירוג פיקדונות לזמן קצר של P-1.il, בבנק אגוד לישראל בע"מ, המדורג בדירוג פיקדונות לזמן ארוך של Aa3.il באופק יציב ודירוג פיקדונות לזמן קצר של P-1.il, בבנק דיסקונט לישראל בע"מ, המדורג בדירוג Aa2.il באופק חיובי ודירוג פיקדונות לזמן קצר P-1.il ובבנק מזרחי - טפחות בע"מ, המדורג בדירוג ilAAA/stable, וזאת בהתאם לתשקיף סדרה ב'.   

בנוסף, בכוונת החברה לבצע תיקון לשטר הנאמנות של סדרה ב', לפיו, מועדי הפקדות הנכסים המגבים לפיקדונות שקליים ישתנו. בהתאם לשינוי, לפחות 10% מהנכסים המגבים יושקעו כך שייפדו ויהיו נזילים באחד מחמישה ימי עסקים שונים בין הימים שני - שישי, וזאת חלף ימים ראשון - חמישי. השינוי שמבצעת החברה בימי ההפקדות נובע מצרכים תפעוליים ואיננו פוגע בדירוג תעודות הפיקדון סדרה ב'. 

כריות ביטחון להוצאות שוטפות  

בהתאם לתשקיף סדרה ב', החברה התחייבה להפקיד כרית להוצאות כלל- חברתיות בסך 160 אלפי ₪ וכרית ספציפית בסך 140 אלפי ₪.  נערכה בדיקה של נתונים יומיים לתקופה של 05/11/2015 - 13/10/2016. מנתונים שנמסרו על ידי החברה, לא נמצאו חריגות. 

כריות העלאת ריבית וכרית פער ריבית 

בהתאם לתשקיף סדרה ב', החברה התחייבה להפקיד כרית העלאת ריבית בגין פערי הריבית שעלולים להיווצר כתוצאה מעלייה בריבית בנק ישראל, במהלך התקופה שעד מועד סיום הפיקדון. בהתאם לשטר הנאמנות של סדרה ב', החברה התחייבה כי במידה והריבית שמתקבלת על הפיקדונות תהיה נמוכה מהריבית על תעודות הפיקדון (סדרה ב'), תזרים החברה את הפער. במידה והריבית שתתקבל בפועל, תהיה נמוכה מהריבית המובטחת למחזיקי תעודות הפיקדון, תהיה לחברה אפשרות להעמיד כרית בגובה פער הריביות הצפוי לחודש הקרוב, או לחלופין, להודיע על העלאת מרווח.  
נערכה בדיקה של נתונים יומיים לתקופה של 05/11/2015 - 13/10/2016. מנתונים שנמסרו על ידי החברה, לא נמצאו חריגות. 

דוחות כספיים

בדיקת הדוחות הכספיים של החברה לרבעון השלישי של שנת 2016, לא מצביעה על שינוי ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה למחזיקי תעודות הפיקדון.

נאמן

הנאמן (החברה לנאמנות של בנק לאומי לישראל בע"מ) מדווח בדבר חריגות מהמגבלות הדירוגיות, באמצעות מנגנון תיבת דואר אלקטרוני ייעודית, באמצעותה מועברות הודעות, בדבר חריגות שלא תוקנו במשך 3 ימים ברציפות, לחברה ובמקביל - התראה אוטומטית למידרוג. במהלך תקופת המעקב לא נתקבלו דיווחים בדבר חריגות.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x