אושר סופית >> הטבות מס ליצרני חשמל קטנים

 

 
יובל שטייניץ שר האנרגיה יובל שטייניץ שר האנרגיה
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/12/2016

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לעידוד השקעה באנרגיות מתחדשות (הטבות מס בשל הפקת חשמל מאנרגיה מתחדשת), התשע"ז-2016, של ח"כ חמד עמאר ויעל כהן פארן, שמוזגה עם הצעה ממשלתית.

מוצע לקבוע הטבות מס ליצרני חשמל קטנים אשר ימכרו את החשמל לחברת החשמל. ההטבות יינתנו ביחס להכנסות מייצור החשמל, וכן ליחידים שישכירו מקרקעין (לרבות מבנים) שישמשו כשטח להתקנת מתקנים לייצור חשמל כאמור. בנוסף, מוצע לקבוע הטבות גם לעניין פטור מרישום והגשת דוחות לפי חוק מס ערך מוסף, וכן פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות על ההכנסה ממכירת חשמל.

בדברי ההסבר נכתב: "מטרת החקיקה המוצעת היא להוות מנוע להתפתחות המשק וייעולו בנושא איכות הסביבה, וזאת על ידי הפחתת מזהמים הנובעים מייצור חשמל בטכנולוגיות העושות שימוש בחומרים מתכלים, דוגמת שריפת דלק ופחם, אשר נעשה בהן שימוש גם כיום . היתרונות לתמרץ התקנת מיתקנים פוטו-וולטאים קטנים וטורבינות רוח קטנות הם רבים, ובהם הפקת אנרגיה חשמלית בלא צורך בהקצאת קרקעות, ייצור חשמל מבוזר וקרוב לצרכנים המצמצם איבוד החשמל ברשת, טכנולוגיה ידידותית לסביבה, תהליך התקנה קל ופשוט והיתרון העיקרי והחשוב שבהם הוא האפשרות לייצור חשמל באופן עצמאי בשעות השיא, למשל בעונת הקיץ בשעות החום הלוהט."

ח"כ עמאר: זו הצעת חוק שיכולה לעודד את האנרגיה הירוקה ואת איכות הסביבה. הגשתי אותה גם בכנסת הקודמת ולא הצלחנו להביא אותה לחוק ואני שמח שהצלחנו לעשות זאת בכנסת ה-20.

ח"כ כהן פארן: זו לא פחות מבשורה לכל העולם הסולארי שמתחנן שכבר נפתח את הדלת ונסיר חסמים. מדובר פה בלייצר אנרגיה מתחדשת על הגגות לטובת כולנו. זה הדבר הכי נכון, הכי כלכלי והכי סביבתי.

שר האנרגיה יובל שטייניץ: הכנסת עושה היום מהלך חשוב לטובת אנרגיות מתחדשות. אנחנו חותכים את הבירוקרטיה, פוטרים ממסים, ומאפשרים לבעלי גגות בפטור סביר ממס, להקים מתקנים של אנרגיה סולרית על הגגות. זה מהלך משמעותי שהופך את ישראל למדינה מקדמת ביותר מבחינת הפקת חשמל סולארי.

 
בקריאה שלישית תמכו 38 ללא מתנגדים.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x